Barris
Nordenpaketet!
Det sägs ju att det är smart och ha en extra personförsäkring som täcker upp om det skulle gå riktigt åt helvete när man kör bana.
Då undrar jag..
Är det någon speciell typ av försäkring man måste teckna eller bara en helt vanlig personförsäkring?
Om det är en speciell så villka bolag erbjuder dessa försäkringar?
Har ju hört från vissa individer att man ska ha en försäkring som täcker extremsporter
Help a fellow rider in this jungle!
Då undrar jag..
Är det någon speciell typ av försäkring man måste teckna eller bara en helt vanlig personförsäkring?
Om det är en speciell så villka bolag erbjuder dessa försäkringar?
Har ju hört från vissa individer att man ska ha en försäkring som täcker extremsporter

Help a fellow rider in this jungle!

dock var det både en sjukvårds och olycksfallsförs. De reserverar de sig från att nyteckna vissa personer då försäkringen tecknas efter enskild prövning, så i mitt fall finns det kanske en risk för att jag inte kan teckna den alt. får klausul för skador på höger ben. Man skulle ange hur många gånger man skulle köra/ om man körde professionellt eller hobbynivå osv osv. jag fick känslan av att den enbart gällde för den man ansökte om dvs. om man skulle smälla på gata så kanske den inte gäller, men det var även sånt som morsan skulle kolla upp.