Perfekta avslutningen på dagen! Årets rejs :)

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jobbade 08.00-17.00 som alla andra veckodagar, åker till styrketräningen och kommer därifrån 19.30 cirka. Trött och "sleiden" (läs: sliten) gränslar man sin bättre hälft, vrider om och tänker bege sig hemmåt. På väg hemmåt står jag för vänstersväng på en av malmös större och längre gator, regementsgatan. Det är en 50-väg, konstruerad som en motorväg, nästan... Inga utfarter, staket på mitten, dubbelfiligt etc, när jag ser att jag får möte av en Ferrari 575M... Mums!
575m.jpg

Den ser ut att hålla kring 70km/h och kör om bilar hyffsat aggresivt. Mullret från den massiva 515-hästars tolvcylindriga aluminiummotorn är ett faktum. Ståtligt paserar den, röd som på bilden, och det blir visst en rundpall från min sida, istället för vänstersväng. Man plockar snabbt upp fart, kryssar mellan ett par kärror, för att stanna brevid den vid ljusignalen. Han; en medelålders man, troligtvis stadig inkomst med tanke på leksaksprislappen närmre 2 500 000:- , och toppar en bit med än R1an, med sina 325 ärliga KM/h. Med vetskapen kring detta, är det inte med ett helt lugn man håller på gasen, detta kan bli det "svåraste" rejset hittills!!
Vad händer? En polis står på mötande, och vi båda kryper ögontjänandelikt iväg i legal fart. Nästa ljusignal = Rött, inte ofta man blir så glad för röda lampor! :banana M E N, nu befinner vi oss på ett ställe där det kommer fartliknande kullerstensintervaller, så en renodlatt "lopp" var ju out of question. Vi kör jämnes, och jag märker att han allt hettsar lite på gasen, och jag likaså!
Nu rullar jag iväg för o ge honom en lättare aptitretare på rettan, och detta resulterar i att jag vid nästa ljusignal (som också är rött) redan står stilla! Vad händer då? JO, det blir grönt, och Ferrarin får en sweet rullande start från 40km/h, och jag bara hör hur han klipper till gasen fullt och bakdäcken kippar efter fäste... Jag får iväg en fin start, och ferrarin har naturligtvis tagit täten med runt 15 meter, då jag kommer upp brevid honom... Adrenalinet rusar, och jag hör hur hans jättemotor jobbar på fulla varv, och hur hela hans bil sjunker ner med hela rumpan mellan växlingarna... WIIII! Jag har nu i 2ans växel, och sitter hyffsat upprätt, inte riktigt full gas, utan tillräckligt för att kunna ligga brevid honom ett 30-tal meter, medans han accar fullt. Nu märker jag hur rettan faktiskt får jobba för att hänga på, och jag vill inte göra honom FÖR glad, så jag trycker fullt i 2an, vilket i mitt nerdrevade R1-fall resulterar i e ståtlig stabil wheelie, men inte för hög vinkel, vill ju inte tappa fart! Jag flyger praktiskt taget ifrån bilen nu, och bakspegelsblicken på den är ett faktum. Bilen är 50 meter bakom när nästa ljusignal närmar sig. Då gjorde han en vänstersväng innan, undra varför :fakta

NEPP! Underbart kul, och att piska leksaker i den prisklassen är ALLTID roligt! :) En eloge till ägaren som vågade gasa!

Tack för mig.

/Omoraliska Kay.

Det är inte mycket som knäcker ljudet från ferraris 8'or, de låter helt underbart när de kommer upp i varv :)
Härligt rejs :tummenupp

oFFkeFF: Håller med! Nu var ju detta en tolva, så den var lite dovare och inte så burkig.

Morlock: Troligtvis inte, men vem vet!! ;)

morlock skrev:
En äkta zatzymupp?! :hihi

Var tidigare och läste lite på ovan forum, verkar vara en medelålder på ca 15-16 år :rofl

Klar du skulle rasta av bilen, jämför den med valfri sporthoj så är bilen slö !

Skulle inte vilja sitta i en sådan bil om det kom upp en modern sporthoj som ville rejsa, då skulle man få se sig slagen !

Last edited:
Kay skrev:
oFFkeFF: Håller med! Nu var ju detta en tolva, så den var lite dovare och inte så burkig.

Självklart menade jag tolva, jag är bara lite lullig på flygplatsen ;)

Vad är väl en dragen Ferrari, dumt, fånigt, barnsligt och kanske alldeles alldeles ... underbart! :tummenupp

Får nästan ribba när jag läser!
Guuud, så underbart!!! :tummenupp

Bifogat

• sport-smiley-12.gif
    sport-smiley-12.gif
    1.6 KB · Visningar: 584
Fast fick jag välja skulle jag nog ha tagit bilen ändå. :lol

Väl talat. Man riktigt kunde se racet framför sig...

Tysken skrev:
Fast fick jag välja skulle jag nog ha tagit bilen ändå. :lol

Samma här och sedan skulle jag sälja skräpet(läs: plåtlåda på 4 hjul) och köpa en sporthoj istället.
Bonus vore att jag skulle få en hel del pengar över och göra något annat kul för.

burner skrev:
Samma här och sedan skulle jag sälja skräpet(läs: plåtlåda på 4 hjul) och köpa en sporthoj istället.

Då är vi tyvärr inte överens :lol

Säger som tysken; Hade hellre kört Ferrari hela sommaren, men ENDAST för det genererar fler chicks... tror jag det gör, men det kanske det inte gör förresten! NÄE, det gör det fan inte! -det var inget.

Maverick_ou812 skrev:
Kay... att du var en sån poet? Visste jag inte!

Vi saknade dig på Stortorget idag men detta förklarar ju en del.... :tummenupp

P.S. Jag hade tagit Ferrarin utan en blinkning. D.S.

Visste inte jag heller :fakta

Saknade dig me älskling, men jag hade som sagt fullt upp med att visa vem som äger vid ljusignalsrejsen i stan ;)
Annan dag! Helgen troligtvis.

Kay skrev:
Visste inte jag heller :fakta

Saknade dig me älskling, men jag hade som sagt fullt upp med att visa vem som äger vid ljusignalsrejsen i stan ;)
Annan dag! Helgen troligtvis.

Du äger! Alltid!!

Helgen... hmmm.... sorry babe... vi hårdingar tänkte köra utanför innerstan så då vågar du nog inte följa med. :pannkyss
Vi tänkte ge oss utanför ställen som har rödljus också, tänk efter... Vågar du det?!

I så fall vill vi gärna se lite bomber whellies!

Maverick_ou812 skrev:
Du äger! Alltid!!

Helgen... hmmm.... sorry babe... vi hårdingar tänkte köra utanför innerstan så då vågar du nog inte följa med. :pannkyss
Vi tänkte ge oss utanför ställen som har rödljus också, tänk efter... Vågar du det?!

I så fall vill vi gärna se lite bomber whellies!

Mja, får se om jag vågar... Men OM jag vågar så ska jag köra jäääättecoooolt :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park