Pengar på fickan. Hojtips?

Skulle definitivt kunna välja en cbr 600 igen, men just nu vill jag nog testa något annat..

Är inte riktigt samma hoj det där, 600fs 01och rr08.....

Annars har ju honda 1000 från -08 och framåt många anhängare så något rätt har dom väl gjort med den, bör väl gå att hitta till vettigt pris.
 
Är inte riktigt samma hoj det där, 600fs 01och rr08.....

Annars har ju honda 1000 från -08 och framåt många anhängare så något rätt har dom väl gjort med den, bör väl gå att hitta till vettigt pris.

Själv kör jag inte bana inte just nu i allafall. Just därför jag ville testa mig en cbr1000rr 08 +. Många säger att 600 e skönare o köra bana med:)
 
Jag tycker du borde köpa en r1 99, röd/vit med låga mil (3700). Som fungerar klockrent och har aldrig strulat, växlarna hoppar ej ur och rakt fram så är det väldigt få hojar som hänger med. Jag råkar ha en sån till salu, kolla mitt garage för bilder! Jag hade tänkt mig 70000 för den,

Ehhh... 70 för en 99:a????
 
Daytona och olika 600 i all ära men att åka 600 på gata, är inte det lite som att käka kebabpizza utan sås?!
 
Är inte riktigt samma hoj det där, 600fs 01och rr08.....

Annars har ju honda 1000 från -08 och framåt många anhängare så något rätt har dom väl gjort med den, bör väl gå att hitta till vettigt pris.

Givetvis är det en viss skillnad mellan en fs och en rr, men är den tillräcklig?

CBR 1000rr från 08 är prisvärda men man är ju lite skraj efter alla skriverier om hög oljeförbrukning osv, vilket kan vara okej om det ligger inom marginalerna.. Alla verkar inte fått det åtgärdat på garantin heller.
 
Daytona och olika 600 i all ära men att åka 600 på gata, är inte det lite som att käka kebabpizza utan sås?!

Hur tänkte du där? :confused:
Kör en Daytona 675 och vad jag ser så saknas det ingen sås på min kebabpizza.
Och syftar vi på resurser vad gäller fart så tycker jag det finns och räcker till i min.
 
Ska försöka förklara lite närmare vad jag är ute efter iaf:)

Nr 1: Rolig
Nr 2: smidig och lättsvängd som en 600cc
Nr 3: Bättre botten/mellanregister än en 600cc
Nr 4: Rejsig framtoning (alltså behöver inte vara bekväm)
Nr 5: Självklart bra chassi, bromsar och fjädring

Sammanfattningsvis ska den vara bättre på alla punkter än min gamla f-sport, som jag tyckte saknade lite av de punkter jag nämnt om än den var skoj. Hojen ska vara ett rent nöjesfordon, ut å busa på kvällarna, ett par bandagar varje sommar samt kontinuerlig knix.

Tuono V4R ; check på samtliga punkter.:fakta
 
Själv kör jag inte bana inte just nu i allafall. Just därför jag ville testa mig en cbr1000rr 08 +. Många säger att 600 e skönare o köra bana med:)

Man kan ju inte riktigt påstå att CBR1000RR >08 är dålig på bana direkt...

Givetvis är det en viss skillnad mellan en fs och en rr, men är den tillräcklig?

CBR 1000rr från 08 är prisvärda men man är ju lite skraj efter alla skriverier om hög oljeförbrukning osv, vilket kan vara okej om det ligger inom marginalerna.. Alla verkar inte fått det åtgärdat på garantin heller.

Njao, visst är det skillnad på 600rr och 600f...

Skulle nog inte oroa mig alltförmycket vad gäller oljeförbrukningen på en >08, de som har hög förbrukning skall ha fått det åtgärdat.
Jag har haft en 08:a och nu en 10:a och har inte upplevt någon hutlös oljeförbrukning på nån av dem.
 
Kolla i mitt garaget så ser du vrf jag motiverar ett så högt pris! :)

Kollade ditt garage, förväntade mig att se en smälld hjälm, för du MÅSTE ha slagit i huvet med den prislappen på en snart 15 år gammal stenåldershoj. :D


Skulle kanske ge 25´..
 
Daytona och olika 600 i all ära men att åka 600 på gata, är inte det lite som att käka kebabpizza utan sås?!

Nu kör du R1 turbo, men en 600 drar alldeles fint även på låga varv jämfört med andra fordon gatan - det är bara växla ner ifall man vill att det ska bära av på riktigt. Att kalla en 600 för slö på låga varv är väl antagligen vår bortskämdhet, att vi har haft förmånen att leka med literhojar.

Jag kör 1098 så jag är väl bortskämd jag med, men man får vara helt ärlig. Att segdra med en 600 i några sekunder, vips så är man uppe i 160-170 km/h. Att kalla det för långsamt, det gör man bara i jämförelse mot en literhoj, annars inte :)

Ett bra exempel på detta är att ta ett uppehåll från mc åkandet, kör inget, sätt dig sen på en 600. Då kommer det att kännas :)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top