Pendlarjärn < 30kkr?

Kneedrag

Guest
Suzuki rf 900

Inte så vanlig hoj. Stark motor.
Går att Classic försäkra på bilsport och mc. 200 kr hel/hel
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
..förutom på den punkten att rembyte kostar 4000 spänn plus arbete. Jag tittade på en som hade gått 3500 och det ska göras vid 4000, så det blev nono för mig. Kedja ftw. Eller kardan då..

Om den inte är synligt sliten, har hål eller saknar tänder så håller den ett bra tag till, ingen byter i förebyggande syfte vid 4000 mil.

Btw, vilka av dom där punkterna menar du att den slår GS:en på? ABS, samma försäkringspremie, samma ram, samma motor..

Smalare styre=smidigare i köer, bättre däckdimensioner för gatåkning, bättre förvaringsmöjligheter, inget kedjekladd, mindre mjuk fjädring, roligare chassiegeometri och lägre pris pga att den är så ful.
Nästan samma hoj men Scarvern är byggd för pendling och prisvärd eftersom ingen vill synas på den.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Någon vintermoppe är det inte tal om. Det är jag på tok för gammal och bekväm för.

Många vettiga tips. Flera som tipsar om hojar utan kåpa trots att det är ett krav. Det blev inte någon koll på Transalpen idag då jag fick en släng av Tibetansk Träskfeber, kan även vara en förkylning, idag så jag stannar hemma.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Någon vintermoppe är det inte tal om. Det är jag på tok för gammal och bekväm för.

Många vettiga tips. Flera som tipsar om hojar utan kåpa trots att det är ett krav. Det blev inte någon koll på Transalpen idag då jag fick en släng av Tibetansk Träskfeber, kan även vara en förkylning, idag så jag stannar hemma.

Krav och krav; Du är väl aldrig sämre än att du kan ändra dig ... -eller ?
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Säger väl som vanligt Kawa ZX9R, lagom rejsig, hyffsat upprätt, kåpa, billig både att köpa och försäkra, snygg, bekväm, driftsäker, framförallt inte astråkig att köra.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det går och köra fort med sådana bågar:hihi - så så jävla tråkigt behöver det inte vara:tummenupp
Nu ligger dom här transalparna,den här och liknande äldre med förgasare hyfsat högt i soppaförbrukning.
Typ 0,5 blandad

Nä okej, kanske var lite elak.

Men de (både Kawan och Transan) ser ju ut som grushojar, och jag hävdar bestämt att grushojar ska framföras på tvären med en kvast luftburet grus från bakhjulet. Tvåcylhojar med så förhållandevis små motorer har inte tillräckligt med mos i mellanregistret att hänga ut bakdelen så som en 600/650-stånka har, det måste varvas rätt hårt i såfall. Lite sladdovillighet kanske beror på den högre vikten som motorkonstruktionen för med sig.

Nu har jag inte kört Kawan, men Transalp 650 var sån som jag beskrev, lite antiklimax. Men som oöm pendlarhoj till Plåtnicklas har jag svårt att tänka mig bättre cykel. :)
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Säger väl som vanligt Kawa ZX9R, lagom rejsig, hyffsat upprätt, kåpa, billig både att köpa och försäkra, snygg, bekväm, driftsäker, framförallt inte astråkig att köra.

Håller med :tummenupp

Gav under 20 för min för nån månad sen, nyservad med OK däck, betalar 2200 kr/helår halvförsäkring.
Jobbpendlade ett par gånger förra veckan (9 mil enkel väg och +6 grader på morgonen) - inga problem.

Den lite nyare varianten som kom -98 är ju också jäkligt prisvärd.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Pendlarhoj, pendla hur långt, o på vilken typ av vägar ?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tack för alla tipsen!

Ska sätta mig på Blocket och kika prislappar och sen får vi se vad som händer. Det KAN bli så att det dröjer till våren med ny hoj.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
sporthoj från 90-talet, -funkar till det mesta.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top