Pendlarjärn < 30kkr?

Suzuki rf 900

Inte så vanlig hoj. Stark motor.
Går att Classic försäkra på bilsport och mc. 200 kr hel/hel
 
..förutom på den punkten att rembyte kostar 4000 spänn plus arbete. Jag tittade på en som hade gått 3500 och det ska göras vid 4000, så det blev nono för mig. Kedja ftw. Eller kardan då..

Om den inte är synligt sliten, har hål eller saknar tänder så håller den ett bra tag till, ingen byter i förebyggande syfte vid 4000 mil.

Btw, vilka av dom där punkterna menar du att den slår GS:en på? ABS, samma försäkringspremie, samma ram, samma motor..

Smalare styre=smidigare i köer, bättre däckdimensioner för gatåkning, bättre förvaringsmöjligheter, inget kedjekladd, mindre mjuk fjädring, roligare chassiegeometri och lägre pris pga att den är så ful.
Nästan samma hoj men Scarvern är byggd för pendling och prisvärd eftersom ingen vill synas på den.
 
Någon vintermoppe är det inte tal om. Det är jag på tok för gammal och bekväm för.

Många vettiga tips. Flera som tipsar om hojar utan kåpa trots att det är ett krav. Det blev inte någon koll på Transalpen idag då jag fick en släng av Tibetansk Träskfeber, kan även vara en förkylning, idag så jag stannar hemma.
 
Någon vintermoppe är det inte tal om. Det är jag på tok för gammal och bekväm för.

Många vettiga tips. Flera som tipsar om hojar utan kåpa trots att det är ett krav. Det blev inte någon koll på Transalpen idag då jag fick en släng av Tibetansk Träskfeber, kan även vara en förkylning, idag så jag stannar hemma.

Krav och krav; Du är väl aldrig sämre än att du kan ändra dig ... -eller ?
 
Säger väl som vanligt Kawa ZX9R, lagom rejsig, hyffsat upprätt, kåpa, billig både att köpa och försäkra, snygg, bekväm, driftsäker, framförallt inte astråkig att köra.
 
Det går och köra fort med sådana bågar:hihi - så så jävla tråkigt behöver det inte vara:tummenupp
Nu ligger dom här transalparna,den här och liknande äldre med förgasare hyfsat högt i soppaförbrukning.
Typ 0,5 blandad

Nä okej, kanske var lite elak.

Men de (både Kawan och Transan) ser ju ut som grushojar, och jag hävdar bestämt att grushojar ska framföras på tvären med en kvast luftburet grus från bakhjulet. Tvåcylhojar med så förhållandevis små motorer har inte tillräckligt med mos i mellanregistret att hänga ut bakdelen så som en 600/650-stånka har, det måste varvas rätt hårt i såfall. Lite sladdovillighet kanske beror på den högre vikten som motorkonstruktionen för med sig.

Nu har jag inte kört Kawan, men Transalp 650 var sån som jag beskrev, lite antiklimax. Men som oöm pendlarhoj till Plåtnicklas har jag svårt att tänka mig bättre cykel. :)
 
Säger väl som vanligt Kawa ZX9R, lagom rejsig, hyffsat upprätt, kåpa, billig både att köpa och försäkra, snygg, bekväm, driftsäker, framförallt inte astråkig att köra.

Håller med :tummenupp

Gav under 20 för min för nån månad sen, nyservad med OK däck, betalar 2200 kr/helår halvförsäkring.
Jobbpendlade ett par gånger förra veckan (9 mil enkel väg och +6 grader på morgonen) - inga problem.

Den lite nyare varianten som kom -98 är ju också jäkligt prisvärd.
 
Pendlarhoj, pendla hur långt, o på vilken typ av vägar ?
 
Tack för alla tipsen!

Ska sätta mig på Blocket och kika prislappar och sen får vi se vad som händer. Det KAN bli så att det dröjer till våren med ny hoj.
 
sporthoj från 90-talet, -funkar till det mesta.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top