Pendlarjärn < 30kkr?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Nu börjar jag bli gammal och trött. Jag vill ha en hoj ENBART för pendlande till och från jobbet. Den behöver inte vara rolig någonstans utan nu är det enbart transport.

Ska och kolla på en 00:ans Honda Transalp efter ikväll men tänkte om jag missat några andra bra modeller. Kåpa är ett krav och upprätt sittställning är ett stort plus. Pris under 30kkr.

Hit me with tips på annat!

Jag köpte en F650GS från 01 för 31k. Lite mer mil på så kommer man nog under 30. ABS har den också.

Min svåger sålde sin fazer 1000 -02 för 30k för inte så länge sen, grymt bekväm hoj.

Scarver.
ABS, gratis att försäkra, välbyggd/driftsäker, smidig i köer och rätt kul för vad det är. För pendling slår den GSen på alla punkter.
Jag köpte min för 27.

..förutom på den punkten att rembyte kostar 4000 spänn plus arbete. Jag tittade på en som hade gått 3500 och det ska göras vid 4000, så det blev nono för mig. Kedja ftw. Eller kardan då..

Och att den nog är världens fulaste serietillverkade hoj.

Personligen skulle jag kolla på en Kawasaki Versys. Drar lite soppa, billig försäkring, är bekväm, hyfsat rolig (för pengarna) och de finns från ca 30 kkr. Du kan nog till och med få en -08:a för 30 kkr med lite aggressiv prutning.

Scarver.
ABS, gratis att försäkra, välbyggd/driftsäker, smidig i köer och rätt kul för vad det är. För pendling slår den GSen på alla punkter.
Jag köpte min för 27.
Btw, vilka av dom där punkterna menar du att den slår GS:en på? ABS, samma försäkringspremie, samma ram, samma motor..

XT660, bara att tanka och köra :tummenupp

KTM 640 Duke II.
Billig, enkel, smidig, kul.

(Skall snart sälja min, pendlar med en TL 1000R i stället)

ER6-F eller Versys om du vill ha något lätt.
Annars vet jag om en Fazer 1000 -01 till salu för 25´ prutat och klart (säljaren orkar inte blocket annonsera).

Varför inte kika på nån gammal Dominator eller nåt?
Beror iofs på hur långt du skall köra. Är det inga längre sträckor skulle jag kolla på nån gammal enstånka/offroadare.

Vad ska man med en stånka till? Om man får lust att köra en längre trip så får man ju faktiskt en twin typ Versys eller Dl 650 för samma peng. Istället för att sitta o skaka på en XT eller Dominator med förlegad teknik.

Hmm varför har du inte föreslagit en C1'a ännu Starstriker?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park