Börjat nytt jobb och tänkte skaffa tvåhjuling igen att åka dit på. 15 km motorväg och 5 km stadskörning enkel resa. Har en ekvation som jag inte vet om den går ihop, hoppas ni kan hjälpa mig.
Behov:
* OK att köra för lång person (197 cm)
*Billig i inköp
* Problemfri och pålitlig
* Funkar att köra motorväg på en stund utan att man blåser av
* Gärna ngn form av kåpa för att minska väderkänslighet
Ovanstående borde väl tala för en Transalp, Dominator, kanske en DR med någon kåpa men, jag vill också ha
* Stil. Gammalt. Snyggast hade varit Royal Enfield eller liknande, men jag är också mycket svag för Hondas CB-maskiner fram till ca -80. Egentligen överhuvud taget sådana maskiner från sjuttiotalet. Frågan är om detta går att kombinera med huvuddelen av kraven ovan. Är en CB500, 650 eller 750 från 70-talet för liten för mig? Gör det något att man måste veckla ihop sig lite?
Behov:
* OK att köra för lång person (197 cm)
*Billig i inköp
* Problemfri och pålitlig
* Funkar att köra motorväg på en stund utan att man blåser av
* Gärna ngn form av kåpa för att minska väderkänslighet
Ovanstående borde väl tala för en Transalp, Dominator, kanske en DR med någon kåpa men, jag vill också ha
* Stil. Gammalt. Snyggast hade varit Royal Enfield eller liknande, men jag är också mycket svag för Hondas CB-maskiner fram till ca -80. Egentligen överhuvud taget sådana maskiner från sjuttiotalet. Frågan är om detta går att kombinera med huvuddelen av kraven ovan. Är en CB500, 650 eller 750 från 70-talet för liten för mig? Gör det något att man måste veckla ihop sig lite?