Pendlarhoj? BMW C1

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Lyfter en gammal tråd för att jag är intresserad av en C1:a och ev. har en på gång.
Vad är prisläget för en C1 idag?
Vad ska man kolla upp (extra noga utöver det självklara) innan köp?
Svaga punkter/dyra reparationer?
Någon som känner någon som säljer en C1 eller har en så jag kan övertala denne...

Tack på förhud!

Inget särskilt att tänka på.. Kolla så att brytskyddet för stödet är helt och att variatorremmen är bytt för inte allt för länge sedan. Värmen i sitsen är slut på de flesta tyvärr och gummit i handtagen spricker, men det är lätt fixat om man orkar.

200:an (175cc) är såklart piggare än 125:an. Toppfarten ungefär densamma, men den kommer iväg snabbare vid rödlysena.

Priset ligger på 30-45k beroende på modell (125/200) och skick.

Jag lämnar in mina för årsservice vartannat år.
Jag har 3x C1 200 och skall sälja den ena. Alla har gått 1000-1500 mil.

Fantastiska moppar faktiskt.
 

ÄlgMc

TokHenke™, the one and only...
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Honda X11-2001 & XR650R -2001 där "R" står för renoveringsobjekt...
Starstriker, du har pm!
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Köpte en C1 för en månad sedan och väntar nu på att få tillbaks körkortet, så att jag kan börja använda den. Har velat ha en i många år – parallellt med att jag tävlade i roadracing – men först nu blev det av. Eftersom de inte har tillverkats på ett tag finns det inga nytillverkade extratillbehör och det är ju trist, men verkar som Aprilias Leonarod-motor (tillverkad av Rotax) är snudd på identisk och till den finns det en hel del prestandadelar. Yes! Någon mer än jag här 2021 som äger en C1?
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Köpte en C1 för en månad sedan och väntar nu på att få tillbaks körkortet, så att jag kan börja använda den. Har velat ha en i många år – parallellt med att jag tävlade i roadracing – men först nu blev det av. Eftersom de inte har tillverkats på ett tag finns det inga nytillverkade extratillbehör och det är ju trist, men verkar som Aprilias Leonarod-motor (tillverkad av Rotax) är snudd på identisk och till den finns det en hel del prestandadelar. Yes! Någon mer än jag här 2021 som äger en C1?

Jepp, jag köpte också en röd -02 för ca 2månader sedan, 200-modellen .
Jag gillar ovanliga hojar så att man inte riskerar att möta en exakt likadan vid macken
Jag ska besikta min på Måndag, så håll tummarna åt mig
Jag har också hunnit märka att det inte är jättelätt att få tag i delar till dom, gummiskyddet ute på vingen på höger sida på min försvann efter släptransporten på vägen hem, det tog flera veckor innan jag hitta en bättre begagnad på eBay från UK
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Hot shit! Lite som bidrottningen. Ovanlig och alla vill ha den.
[...] inte är jättelätt att få tag i delar till dom [...]
Nja, begagnade finns ju en hel del faktiskt. Och som jag skrev verkar Aprilia Leonardo väldigt lik – och faktiskt identisk i tranmissionen, så Malossis Variator Multivar 2000 (se länk här nedan) lär passa och det tänker jag beställa. Tyvärr inte cylindern, verkar det som. Ser lite annorlunda ut än originalet. Men enbart Multivar 2000 ökade toppfarten med 34% på en moped som jag nyligen monterade det på, tänk om min C1 (125) plötsligt toppade 150! :lol

 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Hot shit! Lite som bidrottningen. Ovanlig och alla vill ha den.

Nja, begagnade finns ju en hel del faktiskt. Och som jag skrev verkar Aprilia Leonardo väldigt lik – och faktiskt identisk i tranmissionen, så Malossis Variator Multivar 2000 (se länk här nedan) lär passa och det tänker jag beställa. Tyvärr inte cylindern, verkar det som. Ser lite annorlunda ut än originalet. Men enbart Multivar 2000 ökade toppfarten med 34% på en moped som jag nyligen monterade det på, tänk om min C1 (125) plötsligt toppade 150! :lol


Intressant, man kanske ska kosta på den ett variatorkit
Men efter att ha provat kört 110kmh med den så vet jag inte om jag vill köra så mycket snabbare med den
Blev förvånad över bromsarna dock, dom nyper ju riktigt bra
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Grym pendlare. Få motorcyklister som hälsar. Ger mig inte. Vinkar iaf. 200 från 01. Fantastisk topbox som sväljer en älg. Köp min. Ska köpa en Executive.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Sorry men C1an är ett av många bevis på att man kan bygga hur praktiskt som helst men om designavdelningen har gått på lunch när besluten tas så blir det inte bra.....

En av de fulaste fordon sin finns, period. Köp en skoter istället, med vindruta och värmepåse för benen.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Sorry men C1an är ett av många bevis på att man kan bygga hur praktiskt som helst men om designavdelningen har gått på lunch när besluten tas så blir det inte bra.....

En av de fulaste fordon sin finns, period. Köp en skoter istället, med vindruta och värmepåse för benen.

Den är ju inte praktisk nånstans, man köper den ju enbart för sitt utseende, period.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jag tycker den är lite lattjo faktiskt. Väldigt ovanlig också. Faktiskt så ovanlig att man inte kan få tag i ett vettigt ex i Sverige, så jag köper nog en i Tyskland. Andrahandsvärdet torde vara högt eftersom den är eftertraktad. man bör kunna få tillbaka pengarna när man säljer........

Du hade rätt Starstriker när du förutspådde att den skulle bli en samlarhoj för 14år sedan , nu verkar en 200 i bra skick säljas för över 40.000
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Silver i all ära, men en svart Exec med ljudsystem och taklucka är nog målet.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det är ju faktiskt udda, och jag tycker den är lite cool.
Tänkte på annonstexten här, och tittar på bilderna:
Det står "Extra passagerarsits".
Men....är det inte taskigt att låta passageraren liksom sitta utanför kabinen?
Känns svårt att bilda en bestående relation till min nästa i den :) :va

C1.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top