Pendlarhoj? BMW C1

Lyfter en gammal tråd för att jag är intresserad av en C1:a och ev. har en på gång.
Vad är prisläget för en C1 idag?
Vad ska man kolla upp (extra noga utöver det självklara) innan köp?
Svaga punkter/dyra reparationer?
Någon som känner någon som säljer en C1 eller har en så jag kan övertala denne...

Tack på förhud!

Inget särskilt att tänka på.. Kolla så att brytskyddet för stödet är helt och att variatorremmen är bytt för inte allt för länge sedan. Värmen i sitsen är slut på de flesta tyvärr och gummit i handtagen spricker, men det är lätt fixat om man orkar.

200:an (175cc) är såklart piggare än 125:an. Toppfarten ungefär densamma, men den kommer iväg snabbare vid rödlysena.

Priset ligger på 30-45k beroende på modell (125/200) och skick.

Jag lämnar in mina för årsservice vartannat år.
Jag har 3x C1 200 och skall sälja den ena. Alla har gått 1000-1500 mil.

Fantastiska moppar faktiskt.
 
Starstriker, du har pm!
 
Köpte en C1 för en månad sedan och väntar nu på att få tillbaks körkortet, så att jag kan börja använda den. Har velat ha en i många år – parallellt med att jag tävlade i roadracing – men först nu blev det av. Eftersom de inte har tillverkats på ett tag finns det inga nytillverkade extratillbehör och det är ju trist, men verkar som Aprilias Leonarod-motor (tillverkad av Rotax) är snudd på identisk och till den finns det en hel del prestandadelar. Yes! Någon mer än jag här 2021 som äger en C1?
 
Köpte en C1 för en månad sedan och väntar nu på att få tillbaks körkortet, så att jag kan börja använda den. Har velat ha en i många år – parallellt med att jag tävlade i roadracing – men först nu blev det av. Eftersom de inte har tillverkats på ett tag finns det inga nytillverkade extratillbehör och det är ju trist, men verkar som Aprilias Leonarod-motor (tillverkad av Rotax) är snudd på identisk och till den finns det en hel del prestandadelar. Yes! Någon mer än jag här 2021 som äger en C1?

Jepp, jag köpte också en röd -02 för ca 2månader sedan, 200-modellen .
Jag gillar ovanliga hojar så att man inte riskerar att möta en exakt likadan vid macken
Jag ska besikta min på Måndag, så håll tummarna åt mig
Jag har också hunnit märka att det inte är jättelätt att få tag i delar till dom, gummiskyddet ute på vingen på höger sida på min försvann efter släptransporten på vägen hem, det tog flera veckor innan jag hitta en bättre begagnad på eBay från UK
 
Hot shit! Lite som bidrottningen. Ovanlig och alla vill ha den.
[...] inte är jättelätt att få tag i delar till dom [...]
Nja, begagnade finns ju en hel del faktiskt. Och som jag skrev verkar Aprilia Leonardo väldigt lik – och faktiskt identisk i tranmissionen, så Malossis Variator Multivar 2000 (se länk här nedan) lär passa och det tänker jag beställa. Tyvärr inte cylindern, verkar det som. Ser lite annorlunda ut än originalet. Men enbart Multivar 2000 ökade toppfarten med 34% på en moped som jag nyligen monterade det på, tänk om min C1 (125) plötsligt toppade 150! :lol

 
Hot shit! Lite som bidrottningen. Ovanlig och alla vill ha den.

Nja, begagnade finns ju en hel del faktiskt. Och som jag skrev verkar Aprilia Leonardo väldigt lik – och faktiskt identisk i tranmissionen, så Malossis Variator Multivar 2000 (se länk här nedan) lär passa och det tänker jag beställa. Tyvärr inte cylindern, verkar det som. Ser lite annorlunda ut än originalet. Men enbart Multivar 2000 ökade toppfarten med 34% på en moped som jag nyligen monterade det på, tänk om min C1 (125) plötsligt toppade 150! :lol


Intressant, man kanske ska kosta på den ett variatorkit
Men efter att ha provat kört 110kmh med den så vet jag inte om jag vill köra så mycket snabbare med den
Blev förvånad över bromsarna dock, dom nyper ju riktigt bra
 
Grym pendlare. Få motorcyklister som hälsar. Ger mig inte. Vinkar iaf. 200 från 01. Fantastisk topbox som sväljer en älg. Köp min. Ska köpa en Executive.
 
Sorry men C1an är ett av många bevis på att man kan bygga hur praktiskt som helst men om designavdelningen har gått på lunch när besluten tas så blir det inte bra.....

En av de fulaste fordon sin finns, period. Köp en skoter istället, med vindruta och värmepåse för benen.
 
Sorry men C1an är ett av många bevis på att man kan bygga hur praktiskt som helst men om designavdelningen har gått på lunch när besluten tas så blir det inte bra.....

En av de fulaste fordon sin finns, period. Köp en skoter istället, med vindruta och värmepåse för benen.

Den är ju inte praktisk nånstans, man köper den ju enbart för sitt utseende, period.
 
Jag tycker den är lite lattjo faktiskt. Väldigt ovanlig också. Faktiskt så ovanlig att man inte kan få tag i ett vettigt ex i Sverige, så jag köper nog en i Tyskland. Andrahandsvärdet torde vara högt eftersom den är eftertraktad. man bör kunna få tillbaka pengarna när man säljer........

Du hade rätt Starstriker när du förutspådde att den skulle bli en samlarhoj för 14år sedan , nu verkar en 200 i bra skick säljas för över 40.000
 
Det är ju faktiskt udda, och jag tycker den är lite cool.
Tänkte på annonstexten här, och tittar på bilderna:
Det står "Extra passagerarsits".
Men....är det inte taskigt att låta passageraren liksom sitta utanför kabinen?
Känns svårt att bilda en bestående relation till min nästa i den :) :va

C1.jpg
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top