lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tar det där smala(?) taket allt regn? Den är så ful att den är cool och jag har faktiskt själv funderat på en sådan som pendlingsfordon. Nu pendlar jag mest med bil och turbohojen dricker inte mer än runt 0,7 om jag pendlar med den (inklusive en del fullgasrepor) men det är inte fel att komma ner i förbrukning ändå eftersom jag kör 7 mil om dagen. Hur mycket dricker en C1:a om man marchar i 120?
Var det inte den det fanns en M-version av? C1M? Eller det var bara en prototyp? Tror den hade en kompressormatad Funduro 650-motor.
Edit: Googlade och såg att den gör inte 120.
				
			Var det inte den det fanns en M-version av? C1M? Eller det var bara en prototyp? Tror den hade en kompressormatad Funduro 650-motor.
Edit: Googlade och såg att den gör inte 120.
			
				Last edited: 
			
		
	
								
								
									
	
								
							
							 
                     
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 ) eller nått , C1'an är nån slags überkompromiss.
 ) eller nått , C1'an är nån slags überkompromiss. 
 
		 
 
		 r och efter att ha byggt dom i tre år vart bara ca 30 % av dom tillverkade hojarna sålda. Så man la ner fabriken och sålde ut resten hyffsat billigt. Har ett minne av att det tillverkades 10.000 C1
r och efter att ha byggt dom i tre år vart bara ca 30 % av dom tillverkade hojarna sålda. Så man la ner fabriken och sålde ut resten hyffsat billigt. Har ett minne av att det tillverkades 10.000 C1 
 
		
 
 
		 
 
		 
 
 
 
		
 
 
		
 Sen var det någon som skrev att vid fullt styrutslag på Adiva´n så klämde man handen mellan styrhandtaget och rutan. Verkar som att dom borde göra om styrstoppet. Ska jag själv välja någonting med tak så skulle det definitivt bli en C1:a igen. Dom två som dött i en C1:a har brutit nacken då dom farit in i vindrutan och jag tar nog för givet att samma sak skulle hända i en Adiva då den inte har säkerhetsbälte. Det känns som att bälte är en nödvändig detalj i en motorcykel med tak om man ska tänka säkerhetsmässigt. Adiva´ns tak är endast som väderskydd och den är inte alls byggd som C1:an ur den aspekten.
 Sen var det någon som skrev att vid fullt styrutslag på Adiva´n så klämde man handen mellan styrhandtaget och rutan. Verkar som att dom borde göra om styrstoppet. Ska jag själv välja någonting med tak så skulle det definitivt bli en C1:a igen. Dom två som dött i en C1:a har brutit nacken då dom farit in i vindrutan och jag tar nog för givet att samma sak skulle hända i en Adiva då den inte har säkerhetsbälte. Det känns som att bälte är en nödvändig detalj i en motorcykel med tak om man ska tänka säkerhetsmässigt. Adiva´ns tak är endast som väderskydd och den är inte alls byggd som C1:an ur den aspekten. 
 
		 
 
		 
 
		 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                    