Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
morgon/kväll + det tog en evighet att komma hem till sthlm på freda eftermidda..
10 minuter är ju ingenting.

Fy fan för att gå från stationen till skolan![]()

Tack!Eftersom det är doktor Freud på bilden antar jag att du kommit in på psykologprogrammet. Ett stort grattis i sådant fall![]()
Tänk på att parkeringsmöjligheterna i de kvarteren är klart begränsade. Ta tåget.
Det där var en djärv gissning. Tänk om han hade valt att läsa gödselkemi vid SLU istället ?![]()
tåget e ju snabbt o smidigt, men tyvärr asdyrt.. tror det ligger på 3000 kr nåt.
Och SL-kortet behöver jag inte eftersom jag åker C1/mc/vespa till Uppl.väsby. Så 850 kr / mån alltså. Blir det billigare än bil hela vägen? 12 mil / tur-och-retur-resa = ca 9 liter bensin = ca 110 kr / tur-och-retur-resa. En realistisk bedömning är att jag reser 4 gånger i veckan. Alltså ca 16 gånger i månaden. Kortet ger alltså en kostnad på 53 kr / tur-och-retur-resa. Halva priset. Dessutom har jag inte inkluderat eventuell kostnad för bilparkering, försäkring osv. Å andra sidan kostar en C1/mc/vespa att köra och äga. Någon som orkar göra en fullständig/rättvis ekonomisk jämförelse?Åka Upptåget:
SL-kort 650?
UL-kort 850?
1500 kr.
Jag betalade inte mer än 1500kr/mån i somras när jag pendlade till Uppl. Väsby.
Någon som orkar göra en fullständig/rättvis ekonomisk jämförelse?
Och SL-kortet behöver jag inte eftersom jag åker C1/mc/vespa till Uppl.väsby. Så 850 kr / mån alltså. Blir det billigare än bil hela vägen? 12 mil / tur-och-retur-resa = ca 9 liter bensin = ca 110 kr / tur-och-retur-resa. En realistisk bedömning är att jag reser 4 gånger i veckan. Alltså ca 16 gånger i månaden. Kortet ger alltså en kostnad på 53 kr / tur-och-retur-resa. Halva priset. Dessutom har jag inte inkluderat eventuell kostnad för bilparkering, försäkring osv. Å andra sidan kostar en C1/mc/vespa att köra och äga. Någon som orkar göra en fullständig/rättvis ekonomisk jämförelse?
3.300 kr / månaden för att ta bussen?![]()
Åka Upptåget:
Jag betalade inte mer än 1500kr/mån i somras när jag pendlade till Uppl. Väsby.

|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!