utan att ha pejling så undrar jag hur ofta det har hänt att någon av de som skjutit ihjäl folk på skolor har blivit stoppade av andra elever? eller för den delen på arbetsplatser...![]()
Vi pratar rent hypotetiskt, om markus drömvärld, där alla elever har en varsin piKkaDåll!
Där finns möjligheten att förövaren hinner skjutas innan han hunnit skjuta allt för många själv... Men det är som sagt bara hypotetiskt eftersom denna, fantastiska plats på jorden, än så länge bara är en våt dröm i Markus huvud...
Däremot kan man väl ge Markus delvis rätt i sitt resonemang då man ibland hör från t.ex. Israel att terrorister skjuts ihjäl av beväpnade civila och väktare...
Som jag skriver i resonemanget tidigare i tråden tror jag att antalet skjutna totalt skulle öka om alla hade vapen även om antalet per tillfälle skulle kunna minskas... Dårarna blir själva skjutna innan de hunnit skjuta lika många men "de vanliga" börjar istället använda vapen för att lösa konflikter och ta sig ur trängda situationer...
Last edited: