Pegg 205

Silwer skrev:
Förmodligen, några procent av alla bilar från 80-talet har kanske haft sånna ägare som tvättat och servat ordentligt, i de flesta fall är det dock mängder med ägare på en sådan gamal bil.

Pegga 205 - lata ungdomar.

Det tråkiga är väl att peugeot inte har höjt sig ett endaste jävla milligram i kvalitet från den däringa tvånollfemman till nuvarande 206. Ja, jag vet, den har fan börjat strula med allt nu.

206 RG 1,6 110hk 2001. Har fan börjat strula med ALLT nu, men det hör kanske inte hit?

skitbilar :smasha

hållundan skrev:
Det tråkiga är väl att peugeot inte har höjt sig ett endaste jävla milligram i kvalitet från den däringa tvånollfemman till nuvarande 206. Ja, jag vet, den har fan börjat strula med allt nu.

206 RG 1,6 110hk 2001. Har fan börjat strula med ALLT nu, men det hör kanske inte hit?

skitbilar :smasha

Dom har altså lyckats klämma ur ynka 5 hk till sedan -85.. men iofs, dom hade ju bara 16 år på sig.

PollySmurf skrev:
Dom har altså lyckats klämma ur ynka 5 hk till sedan -85.. men iofs, dom hade ju bara 16 år på sig.

Nja i nya 206 GTI plockar dum väll ut 147hk om jag inte är felinformerad...

P@trik skrev:
Jo eller hur...

Jag anser då rakt inte att på en knappt 3 år gammal bil ska HELA avgassystemet vara upprostat, ECC:n läcka på tre ställen, varav ett I KUPÉN och det ska komma rost innanför skärmkanterna...

Bra bil :rolleyes: :va

Hurvida volvokvaliteén är kan jag bara säga :tummenupp.

Har en 740 GLT 16v som har vart i familjens ägo sedan ny, alltså 16 år, 27000 mil, endast vanliga servicar gjorda, helt rostfri, går som en klocka...

Anar en viss kvalitetsskillnad... Nä, aldrig mer en fransk bil :zpy

Kan rada upp mängder med bilar som varit mindre bra..

Finns inte ett bilmärke som inte släpper ett par "måndags ex"

Är inne på min 3:dje peugeot utan större problem.

Bortsett på första som inte svängde dit jag ville i en kurva. :tungan

hållundan skrev:
Jag anser då rakt inte att på en knappt 3 år gammal bil ska HELA avgassystemet vara upprostat, ECC:n läcka på tre ställen, varav ett I KUPÉN och det ska komma rost innanför skärmkanterna...

Bra bil :rolleyes: :va

Hurvida volvokvaliteén är kan jag bara säga :tummenupp.

Har en 740 GLT 16v som har vart i familjens ägo sedan ny, alltså 16 år, 27000 mil, endast vanliga servicar gjorda, helt rostfri, går som en klocka...

Anar en viss kvalitetsskillnad... Nä, aldrig mer en fransk bil :zpy

3år gammal bil, på min farsas Saab 9-3 -01:a Turbo sprack topplockspackningen efter 3månader vidare så var han tvungen att byta hela avgasröret på första servicen (vet inte riktigt när den är men kanske 1000-1500mil?)

Min peugeot 205 Gti -89 rullade helt bekymmersfritt (köpte den av en polare som köpte den av sin mamma som köpte den ny :3freak ) på vanliga servicar fram till 17000mil när värmepaketet pajjade, skulle kostat 5000:- att laga.

Så vad e det för fel på en Fransk bil?

17000 mil är verkligen ingen merit.

FRanska bilar har ofta försök till annorlunda tänkande, dvs tvärtom så man får svära åt eländet.
Eller som vissa av dem där alla kablar i elsystemet har samma färg i vissa delar och inget stämmer med de scheman man har.
De är helt enkelt lite trassligare (ja iaf för en 10+ år sen), men visst har fler märken dåliga exemplar, jag är inte särskilt förtjust i Saab heller tex.

En hel del är väl ens inställning med, är man entuiast tycker man förstås att grejorna är bra.

Silwer skrev:
17000 mil är verkligen ingen merit.

FRanska bilar har ofta försök till annorlunda tänkande, dvs tvärtom så man får svära åt eländet.
Eller som vissa av dem där alla kablar i elsystemet har samma färg i vissa delar och inget stämmer med de scheman man har.
De är helt enkelt lite trassligare (ja iaf för en 10+ år sen), men visst har fler märken dåliga exemplar, jag är inte särskilt förtjust i Saab heller tex.

En hel del är väl ens inställning med, är man entuiast tycker man förstås att grejorna är bra.

Krångligare kan jag köpa, men att det skulle vara så mycket sämmre kvalität... det undrar jag.

Visst kanske inte är precis samma kvalite som det va i en Volvo 240/740 men det har jag svårt att tro att ens volvo håller i dag?

Nu är det väl såhär med alla diskussioner ang. bilmärken, fabrikat m.m. att alla har vi olika erfarenheter. Tyvärr är alla mina erfarenheter dåliga gällande Peugeot. Men det är väl som med det mesta, man får vad man betalar för.

"Billig" ny Peugeot - 137Kkr, håller föga bra iaf.

Fick lära mig den hårda skolan att mecka peugeot efter min avkörning,känns inte
särskilt svårmeckat möjligen lite trångt.

Franska bilar har alltid varit före sin tid och alla andra utvecklingsmässigt.

Min mi16 hade 25000 mil på mätaren och såg ut som ny,tills en elak volvo började brinna på parkeringen brevid.

Viva la france....

hållundan skrev:
:krama ;) Lugnan...

Ta en twix

TWIX!!!!!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Ska garanterat stanna på vägen hem å köpa en sån nu :drool

BTW vet du hur mycket den modellen med 180hk väger?
Piskar den min Golf GTI 180hk?
Hur ser jag om det är en sån om det inte står det på den?

Vill ju inte åka på stryk liksom :rolleyes:

Lartes skrev:
TWIX!!!!!!! :yoparty :yoparty :yoparty

Ska garanterat stanna på vägen hem å köpa en sån nu :drool

BTW vet du hur mycket den modellen med 180hk väger?
Piskar den min Golf GTI 180hk?
Hur ser jag om det är en sån om det inte står det på den?

Vill ju inte åka på stryk liksom :rolleyes:
Ingen aning vad den väger, men den väger garanterat mindre än en golf, med tanke på att den är mindre och kortare och 4-sitsig och....

Hoppas du får stryk :hihi :blah

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back