PC3 usb vs PC5 usb till en Gixxer1000 K6?

AT-72

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
TL1000R & GSX-1400 & Gixxer1K
Hej alla,

Ska i dagarna hämta hem en Gixxer1000 K6 som har yoshi slipon. Ett KN filter följer med och ska monteras in när jag fått hem den. Om jag vill köpa en PC till den, finns det någon anledning till att inte köra på PC3 usb? De ligger bättre i pris varför min fråga. Eller behövs ens en PC till denna maskin som enligt alla recensioner redan är brutal i originalutförande. Vad säger ni som vet bättre än mig?

Tack & Bock

Fördelen med bänkning och mappning i en PC är som jag ser det att sämre delar av originalmappen blir bättre och bra delar av originalmappen inte påverkas, förblir bra.
Vilket jämnar ut vridmomentet.
Detta gör som jag ser det att hojen blir lättare att köra, brutala överraskningar när varvtalet stiger blir mindre brutala efter mappning.
Vad det gäller PC III eller PC V så är dom vad jag förstått lika när det gäller just mappning (Har PC III i GSX1300R)
men vad jag förstått så finns det mer tillbehör till PC V, typ Quickshifter, Auto Tune
Jag själv föredrar alla gånger att låta en bra bänkare göra mappningen på en eller två dagar jämfört med att jobba själv med Autotune.
Tror inte jag ordnar det på två dagar. Och lämplig plats att köra med maxgas på en sådan här maskin är inte alltid så lätt att ordna. Om man bor i södra halvan av Sverige.
Och första åtgärden med Autotune är att svetsa in en 18x1,5mm mutter för O2-sensorn.
Men dom här gillar Autotune
https://www.revzilla.com/motorcycle/dynojet-auto-tune-kit-for-power-commander-v

Last edited:
Grattis till en grym hoj. Du kan lugnt köra på en pc3 du behöver inge autotune, kanske kan hitta en beggad box till bra pris från eBay etc. Din hoj är ju strypt från fabrik på 1an-4ans växel så du kan ta bort den med en TRE box som gör så att hojen tror den har 5ans växel i jämt eller bygga en själv. Sen vad beträffar mappning så har du ju en av sveriges bästa runt hörnet Turbo Andersson i väsby rent effektmässigt så är den fullt tillräcklig men med en bra mappning så blir framförallt mellanregistret bättre och hojen blir trevligare att köra så det rekas starkt :tummenupp

Last edited:
Tack för ditt svar! Turbo Anders känner jag till. Då blir det en pc3 ????

På gskr k6 är det bästa med pc3+mappning att du får bort den anskrämliga gasresponsen, hästkraftmässigt får du i stort sett ingenting extra utan ett helsystem.
Dreva även om med två kugg upp bak så blir den suverän.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back