PC3 usb vs PC5 usb till en Gixxer1000 K6?

AT-72

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Järfälla
Hoj
TL1000R & GSX-1400 & Gixxer1K
Hej alla,

Ska i dagarna hämta hem en Gixxer1000 K6 som har yoshi slipon. Ett KN filter följer med och ska monteras in när jag fått hem den. Om jag vill köpa en PC till den, finns det någon anledning till att inte köra på PC3 usb? De ligger bättre i pris varför min fråga. Eller behövs ens en PC till denna maskin som enligt alla recensioner redan är brutal i originalutförande. Vad säger ni som vet bättre än mig?

Tack & Bock
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fördelen med bänkning och mappning i en PC är som jag ser det att sämre delar av originalmappen blir bättre och bra delar av originalmappen inte påverkas, förblir bra.
Vilket jämnar ut vridmomentet.
Detta gör som jag ser det att hojen blir lättare att köra, brutala överraskningar när varvtalet stiger blir mindre brutala efter mappning.
Vad det gäller PC III eller PC V så är dom vad jag förstått lika när det gäller just mappning (Har PC III i GSX1300R)
men vad jag förstått så finns det mer tillbehör till PC V, typ Quickshifter, Auto Tune
Jag själv föredrar alla gånger att låta en bra bänkare göra mappningen på en eller två dagar jämfört med att jobba själv med Autotune.
Tror inte jag ordnar det på två dagar. Och lämplig plats att köra med maxgas på en sådan här maskin är inte alltid så lätt att ordna. Om man bor i södra halvan av Sverige.
Och första åtgärden med Autotune är att svetsa in en 18x1,5mm mutter för O2-sensorn.
Men dom här gillar Autotune
https://www.revzilla.com/motorcycle/dynojet-auto-tune-kit-for-power-commander-v
 
Last edited:

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Grattis till en grym hoj. Du kan lugnt köra på en pc3 du behöver inge autotune, kanske kan hitta en beggad box till bra pris från eBay etc. Din hoj är ju strypt från fabrik på 1an-4ans växel så du kan ta bort den med en TRE box som gör så att hojen tror den har 5ans växel i jämt eller bygga en själv. Sen vad beträffar mappning så har du ju en av sveriges bästa runt hörnet Turbo Andersson i väsby rent effektmässigt så är den fullt tillräcklig men med en bra mappning så blir framförallt mellanregistret bättre och hojen blir trevligare att köra så det rekas starkt :tummenupp
 
Last edited:

AT-72

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Järfälla
Hoj
TL1000R & GSX-1400 & Gixxer1K
Tack för ditt svar! Turbo Anders känner jag till. Då blir det en pc3 ????
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
På gskr k6 är det bästa med pc3+mappning att du får bort den anskrämliga gasresponsen, hästkraftmässigt får du i stort sett ingenting extra utan ett helsystem.
Dreva även om med två kugg upp bak så blir den suverän.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top