PC versus Mac

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Antalet sålda Mac-datorer jämfört med PC är och har alltid varit med stor övervikt för PC. Det är alltså rimligt att anta att också de flesta på sporthoj använder PC. Och just för att Apple är ett mindre företag är det tacksamt för dem att skoja med den stora, långsamma och tröga kolossen.

Se här. Tycker det är rätt kul. Speciellt den tredje filmen längst till höger.

http://www.apple.com/getamac/

:tungan

Orkar inte ens öppna länken.

Men det finns en anledning varför så många mera använder Pc än Mac.

Samma sak med Windows vs Linux.

Visst Linux o Mac kanske "rockar" på vissa delar men i det stora hela blir dom Buttfu*ked...

Orkar inte ens öppna länken.

Men det finns en anledning varför så många mera använder Pc än Mac.

Samma sak med Windows vs Linux.

Visst Linux o Mac kanske "rockar" på vissa delar men i det stora hela blir dom Buttfu*ked...
Din kommentar är ett jättebra exempel på vad inbitna PC-användare brukar tycka. Och de är såklart alltid utan erfarenhet av Mac. Som när GSX-R-nerdar bara har negativt att säga om Ducati och tvärt om.

Din kommentar är ett jättebra exempel på vad inbitna PC-användare brukar tycka. Och de är såklart alltid utan erfarenhet av Mac. Som när GSX-R-nerdar bara har negativt att säga om Ducati och tvärt om.

Håller med. även om jag kör PC så kan jag hålla med om att MAC oftast funkar bättre, på alla sätt och vis. Dom få gångerna jag fått möjligheten att sitta vid en mac så har allt funkat bra, till skillnad från när man sitter vid en PC och allt krånglar.
Anledningen till att jag inte byter är helt enkelt att jag är för inkörd på PC...

Ett förtydligande kanske kan vara på sin plats.

PC != 100% Windows

Last edited:
Finns bara ett sätt... mitt :)

Använd alla 3 sorter (PC, Mac och Linux)

Eller som när Heterosexuella tycker det är bättre med heterosex en homosex, fast dom inte ens har provat :va

Tja, varför köra PC när du kan köra Windows bättre på en Mac?

Och vad skulle det hjälpa? Det är inte hårdvaran som är problemet, utan mjukvaran (dvs windows). Om man kör ett buggigt program på en PC eller en Crapintosh torde inte spela någon roll.

Som svar på den uppenbara följdkommentaren - ja, jag har jobbat med båda (jag har jobbat med trycksaker, och där brukade det alltid vara Mac).

Den här tråden kommer för övrigt inte att leda någon vart. Det fanns en liknande för 1-2 veckor sedan.
-------------------
Visst - Mac funkar stabiliare, är inte utsatta för lika mycket virus osv. Men de är också ruskigt överprisade. Och vad gäller virusbiten - hade Apple haft 90% av marknaden och windows 10% så kan du vara säker på att situationen varit det omvända, dvs Mac hade översvämmats av virus medan windows klarat sig hyggligt. Vitsen för virusmakarna är ju att synas så mycket som möjligt och spridas så mycket som möjligt. Eftersom Mac idag har en väldigt begränsad marknadsandel, finns det inget intresse av att skriva virus för dessa.

Last edited:

-------------------
Visst - Mac funkar stabiliare, är inte utsatta för lika mycket virus osv. Men de är också ruskigt överprisade. Och vad gäller virusbiten - hade Apple haft 90% av marknaden och windows 10% så kan du vara säker på att situationen varit det omvända, dvs Mac hade översvämmats av virus medan windows klarat sig hyggligt. Vitsen för virusmakarna är ju att synas så mycket som möjligt och spridas så mycket som möjligt. Eftersom Mac idag har en väldigt begränsad marknadsandel, finns det inget intresse av att skriva virus för dessa.

Skulle inte vilja påstå att nyare iMac/Mac mini samt macbook är ruskigt överprisade. Tvärtom nästan. Du får en jävligt trevlig dator för en helt okej kostnad. Macbook krossar de flesta pc-notebooks både i prestanda/livslängd och utseende/ergonomi, anser jag. :tummenupp

är det bara jag som minns förra mac VS pc tråden? jag ger den en förväntat stängnings tid: 16.49 idag

är det bara jag som minns förra mac VS pc tråden? jag ger den en förväntat stängnings tid: 16.49 idag

Quotar mig själv ovan: Den här tråden kommer för övrigt inte att leda någon vart. Det fanns en liknande för 1-2 veckor sedan.

Slowpoke :peta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...