PC versus Mac

Jag skulle lätt o ledigt skaffa mig en mac om det inte vore för att dom är väldigt överprissatta, det är skitfina maskiner och OSX är underbart o använda. Men tyvärr så får det bli pc ett tag till, dock med ubuntu ist för windows

Din kommentar är ett jättebra exempel på vad inbitna PC-användare brukar tycka. Och de är såklart alltid utan erfarenhet av Mac. Som när GSX-R-nerdar bara har negativt att säga om Ducati och tvärt om.

VA?
Det är inte så att jag gått Linux kurs i skolan med Mkt bra betyg.
Har haft egen linux server oxå som funkade perfa som Server!

Sen så vet jag inte vad ni gör med era pc, men min laptop har varit på ett antal dygn utan problem.

Även haft egen DC server på en windows burk som stod på 24/7 i ett utav Sveriges största nätverk.
Inte direkt så du kan ha en OS som dör stup i kvarten då...

Edit.
Du har rätt dock i att jag inte har allt för mkt erfarenhet av Mac.
Varför? Jo för det jag gör med min dator suger Mac balle på...

Last edited:
Skulle gärna använda osx om det gick att spela spel.
Har dock försökt att installera osx utan framgång.

Hade jag suttit med mediahantering dagarna i ända, dvs bildhantering, filmredigering, ordbehandling så hade jag haft en MAC.
Nu gör jag inte det och använder min PC(dator med windows utan ett OSx-operativ) till annat (läs: spel, hårdvaruuppgraderingar) också så det får bli en PC. Har jobbat med båda operativen och båda har sina fördelar.

kortfattat: jag har suttit med PC sedan 4-5 års åldern, sedan 5-6 år tillbaka började jag stöta på Mac, sitter nu (sedan tre månader tillbaka) på en egen MacBook Pro 17"

PC suger inte, Mac är bara bättre, kommer helt klart aldrig gå tillbaka till PC.

till er/dig som undrade varför detjämt är mac som försöker "försvara sig"... varför varlde du/ni PC?
funderade ni ens på vad för möjligheter det fanns när ni skaffade dator? varför valde ni just Windows?
troligen av anledningen att ni helt enkelt inte kollade vad industrin annars har att erbjuda än Microsoft - alternativt (eller kanske t.o.m. troligast)
PC och Windows är den bästa kombinationen för att använda en dator för att spela på.
själv sitter jag och jobbar (grafisk design och webbutveckling) på min Mac, och låter spelandet ske i en skön soffa med 5.1 surround och 32" skärm.

gå in på 99mac.se och kolla hur många "switchers" det finns, och hur många av dessa som tänkt återvända till PC - och hur många finns det sedan som suttit på mac hela livet och bestämt sig för att nästa PC ska fasen bli en PC.... (hehe)

A Mac is like a hug from a friend.
A PC is when the customs officer pulls on the rubber glove and says, bend over please...

;)

Jag = PC för spel, numera Mac för allt annat.
Rätt verktyg till rätt uppgift helt enkelt!
Saknar efter 3 år bara ett enda program (icke-spel) som finns för PC men ej för Mac.

/D

PC suger inte, Mac är bara bättre, kommer helt klart aldrig gå tillbaka till PC.

till er/dig som undrade varför detjämt är mac som försöker "försvara sig"... varför varlde du/ni PC?
funderade ni ens på vad för möjligheter det fanns när ni skaffade dator? varför valde ni just Windows?

Jag använder Windows hemma för att jag spelar mest. Det är Mac riktigt dåliga på i jämförelse. Sen tycker jag att det är dyrt och svårt att uppgradera hårdvara i en Mac.
Men skulle jag inte spela och bara använda min hemdator till att surfa/chatta och ladda lite filer skulle jag lätt tänka mig en Mac.
Varför allt revirtänkande när det gäller märken?

Edit: det här inlägget skrivs på en Mac.

Det roliga är att den där sajten kraschar min PC... :D
Handhavandefel kan knappast skyllas på ett märke.

Varför jag inte skaffat Mac är för att markanden (på internet också...höhö) är för liten med spel, program osv.

Men nästa dator kommer att bli en, dock får det dröja.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT