PC-spel på icke speldator?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Tjena!

Har en dator som inte alls är anpassad för spel, men tänkte att det kunde vara kul att spela en skvätt ändå. Antar att gamla spel borde funka men kanske även nyare strategispel!?

Har idag en AMD Athlon 64 X2 Dual, Core Processor 4200+, 2,20 GHz med 2 gig ram på en sunkig plattskärm som drivs av ett NVIDIA GeForce 8500 GT-grafikkort.

Tips på spel emottages tacksamt!

Gärna lätta att "få tag på" oxå ;)

WOW går fetbort, det ska vara gratis och kan man spela online är det kanske ett plus :va

EDIT: saker som går att köra eller race:a med gillar jag. Samt spel som liknar Red Alert på den tiden det begav sig... 1998? Antar att racespel ofta kräver feta grafiska kunskaper :gnissla

Last edited:
Settlers, Age of empires? Dom tidiga versionerna funkar på alla datorer ;)

Nytt grafikkort sen kan du väl spela allt? :tummenupp

Annars är ju klassikern C&C Generals guld som strategi :)

Bilspel som funkar på din burk är ju Toca II, guldspel :Bugar

X-com, antingen ettan eller Terror from the deep. Bästa strategi-spelen ever! Funkar perfa med DosBox och är gratis och lagliga.(Abandonware)

Company of Heroes!
Strategi-spel från WW2, massor med små detaljer som att pansarvagnarna har svagare pansar bak. Kan bli ett helvete att koordinera strider och försöka genskjuta och lura motståndaren.
Ett av få strategi-spel där jag orkat köra igenom singleplayerdelen och tyckt att det var roligt.

Spelet är från 06 och din burk bör klara det utan problem med tanke på att min klarar det. Bra grafik för att vara så gammalt ändå.

Grymt roligt spel, men tar tid så in i helvete. Iaf om man är som jag och inte bara ska klara banorna, utan ska göra det snyggt också.
Har lätt lagt ner 3-4h på vissa banor.

MP stöd finns, men jag har tyvärr inte provat det särskilt mycket.

-Heroes of Might and Magic 3.
-Warcraft 3
-GTA 2 (Det bästa i serien, alla 3D-tillika suger)
-Ignition

Har en miljard skivor med speldemon från 1996 och framåt. :banana

Machinarium, lite klurigt tänka-spel av samma slag som Monkey Island (inte samma humor eller grafik men upplägget). Ändå direkt, lätt att sluta och lätt att lägga av. Fin, annorlunda grafik och musik.

World of Goo, också ett spel där man får tänka men ännu mer "direkt" än Machinarium. Man bygger olika konstruktioner för att få sina "goos" att ta sig i mål. Lite serietidningsstil på grafiken.

Bra racing:

Live for speed - fet onlinecommunity

Finns en shareware du kan testa. Gillar man onlineracing och att pilla med setups så är LFS riktigt bra.

Gillar du star wars och vill svinga ljussabel och bruka the force så är ju Jedi Knight två (jedi outcast) och tre (jedi academy) ganska kul, och eftersom de funkar på min lilla laptop med bra mycket sämre prestanda (jämfört med dina specs) så borde de funka kalasbra på din dator:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park