PayPal

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Hallå, ska börja handla på ebay.
Har skaffat ett konto på PayPal men väntar på en kod ifrån min bank.
Va länge måste man vänta på den och hur för man över pengar ifrån sitt egna konto till PayPal kontot sen?
Några andra tips eller råd?
Mvh Daniel

Det räcker med att du kopplar ett visa/mastecard till ditt paypalkonto så är du igång.
Du ska inte behöva någon kod från din bank.

Det räcker med att du kopplar ett visa/mastecard till ditt paypalkonto så är du igång.
Du ska inte behöva någon kod från din bank.

Har kopplat mitt kort, så drog dom 15kr ifrån mitt konto.
Sen skulle ja få en kod på mitt konto ifrån PayPal som ja skulle knappa in som bekräftelse.
Men ja har inte fått den än, 1 1/2 dag sen nu..

Man behöver väl koden för att ens kunna koppla visakortet till paypal? för att bli verifierat på nåt sätt.

Om jag inte kommer ihåg helt fel så är det väl så att paypal drar en dollar eller nåt från ditt konto och om du går in på internetbanken och kollar på den transaktionen så bör du kunna se koden där?

Exakt enl. ovan. På kontoutdraget där det står att dom dragit 15 kr står även en fyrsiffrig kod som man får knappa in.
Du behöver inte föra över pengar till paypalkontot sen om du inte vill, pengarna dras direkt från kortet när man handlar.

Oki oki.
Saken är att ja hittar inte den jävla koden bara, på internetbanken står det bara skyddat belopp på 15kr.
Inte någon kod ifrån PayPal..

Var det inte en spärrtid innan koden reggas i internetbanken? Typ några dagar. Men vill också minnas att det stod när man reggade kortet.

Question : Var hittar jag PayPal-koden som jag behöver för att länka och bekräfta mitt kreditkort?

Answer :
Du hittar din 4-siffriga PayPal-kod på ditt betal- eller kreditkortsuttag bredvid eller nära det debiterade beloppet. I avsnittet för objektsbeskrivning kommer du att se den bredvid ordet PAYPAL.

Det tar några arbetsdagar för PayPal-koden att visas på ditt onlinekortutdrag. Om du inte har onlineåtkomst till ditt utdrag måste du vänta på att ditt utdrag kommer med posten.

För att ange din PayPal-kod, logga in på ditt PayPal-konto, klicka på Profil längst upp på sidan och klicka på Kreditkort under Ekonomisk information.

Last edited:
Oki oki.
Saken är att ja hittar inte den jävla koden bara, på internetbanken står det bara skyddat belopp på 15kr.
Har provat samma sak, den fyrsiffriga koden lyste med sin frånvaro. Så skit i det, det verkar inte funka.
Men som redan nämnts kan man koppla ett kort till PayPal-kontot se'n är det bara att handla.

Får vänta en dag till då och se om det dyker upp någon kod, banken hittade inte heller någon kod.

Får vänta en dag till då och se om det dyker upp någon kod, banken hittade inte heller någon kod.

Ok, det var några år sedan jag skaffade paypalkonto så jag kan ha glömt hur man gjorde.

det där krångla för oss också vi maila paypal , och de kan ju se att de fått pengar från dig. vi skrev att om de inte fixar det så tar vi bort kontot.

Det funka

Har kopplat mitt kort, så drog dom 15kr ifrån mitt konto.
Sen skulle ja få en kod på mitt konto ifrån PayPal som ja skulle knappa in som bekräftelse.
Men ja har inte fått den än, 1 1/2 dag sen nu..

Det är väl för att kolla om det stämmer, på överföringen strå det ett numer som används som en kod.... Dom gör så för att bekräfta att du sett överföringen och det är rätt konto!

bättre sent.....

Oki oki.

Först reserveras 15 kronor. Sen efter, vilket kan ta upp till fem dagar, så kommer koden komma.

Tålamod är din vän....

Edit: Det kommer sen se ut så här: XXXXPAYPAL--*EXP
fast X består av dina siffror.

Last edited:
Först reserveras 15 kronor. Sen efter, vilket kan ta upp till fem dagar, så kommer koden komma.

Tålamod är din vän....

Så jag har ju en kompis som vill porrsurfa med paypal då måste man uhh han vänta 5 dagar med ribba i julen alltså? fattar inte vad problemet med helt vanligt visa/mastercard skulle vara på sajter :mad:

Så jag har ju en kompis som vill porrsurfa med paypal då måste man uhh han vänta 5 dagar med ribba i julen alltså? fattar inte vad problemet med helt vanligt visa/mastercard skulle vara på sajter :mad:

De olika finansiella systemen sätter ribban på hur snabbt man kan komma ....:gnissla:)

Jag hittade koden så fort transaktionen dök upp i min internetbank, minns dock inte om den stod i kommentarerna tioll transaktionen eller om den rentav stod som mottagarnamn... Men du borde se den om du bara kollar på detaljerna för paypalöverföringen.

Jag hittade koden så fort transaktionen dök upp i min internetbank, minns dock inte om den stod i kommentarerna tioll transaktionen eller om den rentav stod som mottagarnamn... Men du borde se den om du bara kollar på detaljerna för paypalöverföringen.

Unikt (?)

Back