Paton 500

Vad kostar bara motorn? kanske skulle ha en i lägenheten, konststycke, ljuv musikmaskin och doftljus i ett paket! :Bugar

Jag väntar tills nästa värstingvariant kommer:
Paton 500 "Urgabluffedition".

Tycker att det är skitskoj att de vågar satsa.
Antagligen en hemsk vardagshoj och halvdan på bana om man hittar lämplig klass.
Kul ändå.

Jag väntar tills nästa värstingvariant kommer:
Paton 500 "Urgabluffedition".

Tycker att det är skitskoj att de vågar satsa.
Antagligen en hemsk vardagshoj och halvdan på bana om man hittar lämplig klass.
Kul ändå.

Tror du den går att gatregga? den lär ju motsvara hela volvos årliga försäljning i utsläpp

Jo, visst har Paton kanske lite högre toppeffekt och framför allt lägre vikt. Men jag tror inte det spelar så stor roll. En något bananpassad R1 väger troligen 190 kg med full tank. Paton 2001 slipper alltså 31 kg jämfört med R1. Istället är den bestyckad med en motor som är R1:ans raka motsats. Säkert ett helvete med fäste och acceleration i utgångarna med en Paton. Precis tvärt om med 2009 års R1 som ju ska vara ett under av lättkördhet. Så jag tror att R1 är snabbare.

Inte en chans att en R1 är snabbare i bästa varvtid om föraren är kompetent. Jag skulle dock säkert köra fortare på en R1. Men det skulle vara värt en nyckelbensfraktur att prova 500:an. :)

Inte en chans att en R1 är snabbare i bästa varvtid om föraren är kompetent. Jag skulle dock säkert köra fortare på en R1. Men det skulle vara värt en nyckelbensfraktur att prova 500:an. :)

Precis....
Då kan man glida runt i depån sönderslagen och beklaga sig över hur höga highsiders de där elaka500orna(TM) gör.......

Precis....
Då kan man glida runt i depån sönderslagen och beklaga sig över hur höga highsiders de där elaka500orna(TM) gör.......

Suter säger att denna hojen inte behöver någon TC pga att den har så brett vridmomentsregister.

Lite bilder på Paton´s motor som sitter i den nya Suter 500.

126cd5ead5c3124832ade802bb883f2b

7b3770df769ead4e71bdd41bd94dfedc

21aa8291427caeb83621349523427d8b

Vad är det där för magnesiumfuggar?

hm, kommer tyvärr inte ihåg det just nu men tror dom sa att det va typ Kanemoto eller nån på HRC som gett dom fuggarna.
Jag pratade med Paton om hojen som motor ska sitta i på Eicma,
dom kallar den för en Paton men sticker inte under stol med att den från början härstammar från en Ilmor X3.
70° V4 498,4cm3
190hk / 12100rpm
110 Nm / 11800
Tändning: Walbro Bike 400
137kg torrvikt

Bifogat

• patil.jpg
    patil.jpg
    51.3 KB · Visningar: 130
6st 500GP hojar är hittils beställda enligt Suter.

Last edited:
*/ ?>
Back