Passar passat fälgar på audi?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har en WV Passat -08 och en Audi S6 -02 Är det någon som vet om fälgarna från passaten passar på audin? En av bilarna ska bort men har inte bestämt mig vilken :huvet

samma bultcirkel men knappast samma ET. Du lär behöva en spacer om du ska på med passatfälgarna på S6an och tvärtom finns det risk att S6 fälgarna sticker utanför fälgkanterna på Passaten.

Om du har båda bilarna så är det väl bara att testa? :va

Som Biturbo säger så ska det vara samma bultcirkel men att det är andra saker som kan skilja. T.ex. så har jag för mig att det är Audi RS6 (och kanske fler) som måste ha minst 18"-fälgar för att bromsarna ska få tillräckligt med utrymme.

Om du har båda bilarna så är det väl bara att testa? :va

Som Biturbo säger så ska det vara samma bultcirkel men att det är andra saker som kan skilja. T.ex. så har jag för mig att det är Audi RS6 (och kanske fler) som måste ha minst 18"-fälgar för att bromsarna ska få tillräckligt med utrymme.

Har 17" på s6an och har 17" vinterdäck till passaten jag hade hoppats kunna använda på audin :)

titta i pdfen och hitta dom här värdena:

5/112 40 57,1
5/112 45 57,1

Vad innebär skillnaden?

Bara å testa :gnissla känndes inte så smidigt sen är audin på verkstad..

Har 17" på s6an och har 17" vinterdäck till passaten jag hade hoppats kunna använda på audin :)

titta i pdfen och hitta dom här värdena:

5/112 40 57,1
5/112 45 57,1

Vad innebär skillnaden?

Bara å testa :gnissla känndes inte så smidigt sen är audin på verkstad..

5/112 e bultcirkeln, 40 resp. 45 är ET (inpressningen från centrum av fälgen)

57,1 är navhålet, vilket är samma

så vad du behöver göra är ha en spacerplatta på 5 mm för att det skall bli samma.

men det KAN gå ändå

bara skruva på & se om det tar i när du svänger

5/112 e bultcirkeln, 40 resp. 45 är ET (inpressningen från centrum av fälgen)

57,1 är navhålet, vilket är samma

så vad du behöver göra är ha en spacerplatta på 5 mm för att det skall bli samma.

men det KAN gå ändå

bara skruva på & se om det tar i när du svänger

Grymt då förstår jag :)

Som det är nu så sitter 245or på audin och vinterdäcken är 225or så då kanske det klarar sig utan att ta i?

*/ ?>
Back