Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har tillgång till fräs och vad som kan tänkas behövas för att göra en adapter, oken kommer på posten idag så får börja försöka passa in. Fick dom billigt så är värt ett försök.Det enkla svaret är Nej.
Men beroende på hur okets infästning ser ut på gaffeln, samt oket du ska använda går det "Kanske" att göra en adapter emellan.
Men det är stor risk att det blir bökigt att få till det på ett vettigt sätt.
Med avseende på ytterdiametern på skivan bördet gå bra när skillnaden inte är större än så, men det blir inte helt perfekt.
Du måste helt enkelt prova för att veta.
Jag satte ett par sexkolvsok från en Gixxer 1000 (tror jag att det var) av nyare årsmodell på en gammal RD350LC med hjälp av adaptrar, så går gör det absolut. Om det blir optimalt vetefan, men jag upplevde en klar förbättring i bromsverkan på min hoj. De mindre skivorna gjorde att jag fick placera oken i en lite udda vinkel för att så mycket av beläggen som möjligt skulle ligga på skivan, men i övrigt stötte jag inte på några problem. Se bara till att adaptern centrerar skivan mellan kolvarna ordentligt så att båda beläggen kommer i kontakt med skivan samtidigt vid inbromsning.Har tillgång till fräs och vad som kan tänkas behövas för att göra en adapter, oken kommer på posten idag så får börja försöka passa in. Fick dom billigt så är värt ett försök.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |