Passa er för batongturken!

De där tre bögidioterna som försökte ta sig in förtjänar minst ett par tre fjäderbatongsslag i skallen.

Vilka nötter. Skiter i vad som startade det hela, som de beter sig när polisen väl är på plats förtjänar en arkebusering.

Det är bara att acceptera i det läget att man inte blev insläppt och gå vidare till ett annat ställe och se om vakten värderar ens berusning annorlunda där. Finns väl mer än ett biljardhak i tok-holm?

Last edited:
Jag har sett svinaktiga vakter i mina dar men den här vakten gör inget fel i mina ögon.

Bara mupparnas sätt att trycka sig nära mot honom är en väldigt hotfull situation som jag inte tror du själv skulle känna dig särskillt trygg i ens om det var en ensammen person som gjorde det och nu var dom tre stycken.

Vi har vissa personliga zoner. När du står och pratar med någon så står man oftast precis på gränsen till utanför varandras säkerhetszon.
Testa att kliva fram 5 cm så kommer du märka att personen du pratar med genast känner sig lite besvärad. Alla socialt normala människor vet detta och kliver man närmare så gör man det för att man vill hota den andra personen.

I trånga köer mm så accepterar vi en mindre säkerhetszon men med med tre aggresiva motståndare vill man nog snarare öka sin säkerhetszon.

ORD..

Jag stod i ett par dörrar några gånger i mina ungdoms dar (:D) och även om man är överlägsen genom nykterhet, uppbackning från andra vakter och hemmaplan, så gör det första slaget ont. När 2-4 pers börjar trycka sig nära och agera hotfullt, adrenalinet börjar flöda och stämningen mer tryckt så har de flesta "ett finger på avtryckaren".

Frågan är bara hur väl man klarar att tygla sig och inte banka batong på alla som kommer nära, något batong-turken lyckas riktigt bra med i mina ögon.

Har lite svårt att förstå varför folk ska hålla på att utmana vakter på det där sättet, slutar ju alltid likadant! :huvet

Håller med. Batong-turken är ju en hjälte. Lugn och bestämd även när han blir trängd av alla 3 fyllenissarna samtidigt.

Tycker att han utdelar väldigt få slag med tanke på hur farlig situationen måste kännas för honom själv.

Frihetsberövning efter eget godtycke. Svensson får även beväpna sig om situationen kräver så (självförsvar, nödrätt). Själv har jag skyddsvaktsutbildning och vevar friskt på stan och kommer alltid undan med det :yoparty

Envars rätt är ju ganska så rättfram och svår att misstolka, vem som helst får gripa och dessutom skyddsvisitera någon som har begått ett brott med fängelsestraff på straffskalan.
Din skyddsvaktsutbildning är ju dock totalt oanvändbar så länge du inte befinner dig på just ett skyddsobjekt :glömdet

Svårt att säga vad som är rätt och fel när man inte får se vad som händer från början. Killen blöder ju ganska kraftigt redan när filmen börjar så uppenbarligen har det ju hänt nånting innan dom satte igång att filma.

Svårt att säga vad som är rätt och fel när man inte får se vad som händer från början. Killen blöder ju ganska kraftigt redan när filmen börjar så uppenbarligen har det ju hänt nånting innan dom satte igång att filma.

Mäh...

Det ser man ju av filmen att han har gått in i en dörr!

:glömdet

:D Ja, dom kanske bara snubblar och råkar knuffa vakten gång på gång. Inte så lätt med balansen när man är berusad.

Herrejävlar vilka dryga, fulla as. Att vakten eller de två som hjälper honom kan hålla sig ifrån att klappa till tidigare är ett under. Uppenbarligen respekterar de ju inte vad vakten säger, då får man låta smärtan tala istället.

Fjantig civilare till att spänna upp sig närmast kameran. Hur många poliser behövs egentligen för att ta hand om tre dyngraka, klena grabbar?

Rätt så många behövs det nog tydligen, för vid senaste sporthojsfesten utanför fenix så dök det upp, minst 2 civilare som höll bort massan, sen 5-6st poliser som knappt kunde ta om hand om ETT miffo som var packad och vresig.

Jag har stått som vakt på festivaler i sex-sju år och där händer det grejjer vill jag lova. Med välsmort munläder brukar incidenterna stanna just vid incidenter. Dessutom raggar många brudar på en :D

Jag har stått som vakt på festivaler i sex-sju år och där händer det grejjer vill jag lova. Med välsmort munläder brukar incidenterna stanna just vid incidenter. Dessutom raggar många brudar på en :D

Check.. Går att snacka bort det mesta.

Gränsen brukar vid en viss promillehalt i kombo med taskigt ölsinne, de är liksom inte mottagliga.. Eller drugs :(. Folk som är påtända har jag lärt mig att va jävligt försiktig med :gnissla

E det skägg eller?

Gränsen brukar vid en viss promillehalt i kombo med taskigt ölsinne, de är liksom inte mottagliga.. Eller drugs :(. Folk som är påtända har jag lärt mig att va jävligt försiktig med :gnissla

Det förekom en och annan obehaglig typ som tagit skumma grejjer, men de flesta som tagit olagliga preparat rökte gräs och dom var rätt lugna. Dom jävligaste var fyllesvinen som tagit för många järn. Det är enkelt att förstå batongturkens uppgivenhet och hopplöshet.

Det förekom en och annan obehaglig typ som tagit skumma grejjer, men de flesta som tagit olagliga preparat rökte gräs och dom var rätt lugna. Dom jävligaste var fyllesvinen som tagit för många järn. Det är enkelt att förstå batongturkens uppgivenhet och hopplöshet.

Benzo och alkohol är en allt mer poppis kombo. Riktigt ruggig mix som gör folk skogstokiga.

Back