Jag började skriva saker jag förmodligen skulle bli bannad för, men räknade till tio och började om....Jag bevakar, hittar din hoj utan biljett. Skriver ut en p-bot och sätter på hojjen. Du kommer springandes med en biljett i fickan. Jag ber dig vänligt men bestämt att ta kontakt med min chef vars nummer står på p-boten. Så får han avgöra hur ärendet ska tas omhand. Jag tänker inte och har inte befogenhet att ta tillbaka den, inte mitt jobb heller.
Prata om att inte ha någon som helst servicekänsla. Du skulle alltså räcka finger åt en helt ärlig betalande trafikant? Är detta sjuka beteende något genetiskt med alla lapplisor?
Vilka småpåvar alltså. Måste vara skönt att få dela ut straff sådär.
Och ni är förvånade att ni besitter det mest hatade yrket i Sverige?
Edit: Bara poängtera, utifrån scenariot du beskriver, är att DU VET att du dömer en oskyldig människa till skyhöga böter, eftersom ni har dom regler ni har. Trafikanten kommer ju inte ha något att hämta hos din chef, och det vet du också. Och att han är oskyldig (åter igen, enligt ditt eget beskrivna scenario). Det är helt förjävligt. Skulle känna mig jävligt smutsig om jag var du.
Last edited: