Parkeringsbot, trolla bort?

Lucius skrev:
2494560 Kostar att köra MC vettu!! :näsblod
Han körde ju inte, utan parkerade :7peta
Sen har det inte med saken att göra, rik eller fattig. Kan man undvika bot så ska man försöka. :arsele

lahi skrev:
2502232 Där fanns ingen annan automat så de tyckte att jag kunde ställt bilen någon annanstans...

Så dom menar att om deras automat går sönder så får ingen använda parkeringplatserna?? Är dom riktigt friska? Det borde ju vara så att man får parkera där gratis då isåfall!!

Kan ni sluta snöa in er på jävla tomtmark osv,

jag stod där jag inte stod i vägen vid buskarna vid min skola som ägs av lunds kommun.

Varför kryper alla jävla moralkärringar fram såfort en vågar.

Oddjob skrev:
2494542 Nopp står INGET om Ninja i regbeviset, Kawasaki ZX750P står där.

Ninja står på tanken, och det står enbart Ninja MC på Boten,
inget om kawasaki, zx750p, zx7r INGET sånt alls.

Kan man klara sig så då?

Glöm bara inte att riva bort ninja-dekalen från tanken, då har p-nissen inget att gå på ...

Gabor skrev:
2502076 ....det kostar en massa pengar i fastighetsskatt för tomtmarken varje år.
Det tar man ut en hyra för av de som får lov att använda den. De som är obehöriga...extra avgift för att man är snål......
Betalar man inte utgår en viss efterkravsavgift. Har man inte tid att varje gång tjafsa med idioter som inte ska stå där , fast det står en tillägstavla att "parkering ej tillåten för obehöriga". De flesta som har körkort kan LÄSA svenska, men det verkar som att de inte FÖRSTÅR skriften, eller bara skiter i det å tror att dom får göra som de vill.. sålunda så: Man anlitar ett bevakningsföretag som i sin tur tar betalt för tjänsten. Skyll själv om ni parkerar utan att betala.....:) ...:yoparty ...ha nu en riktigt bra dag.:pannkyss
Tror du på det där själv? Vad äger du för j-vla mark då som det parkeras på så mycke. :tomten

dwestlund skrev:
2502638 Tror du på det där själv? Vad äger du för j-vla mark då som det parkeras på så mycke. :tomten

Det är så det fungerar. Vad jag har för mark, hur lite eller mycket det parkeras där,
är något som du fullständigt ska bry dig väldigt lite i, parkerar du där du inte betalar för dig, lappar bevakningsbolaget direkt.:tomten

Wiseguy skrev:
2502567 Därför att det som utfärdats är en kontrollavgift

Kontrollavgift = tomtmark
Parkeringsanmärkning = gatumark, kommunalmark

Och givetvis olika regelverk på dom olika områdena.

:tummenupp , en som fattat

Oddjob skrev:
2502555 Kan ni sluta snöa in er på jävla tomtmark osv,

jag stod där jag inte stod i vägen vid buskarna vid min skola som ägs av lunds kommun.

Står du ivägen, och det är inte du som avgör det, så skyll själv om du inte kan de lokala kommunala parkeringsreglerna, din skylldighet att ta reda på hur det är.

Om du vill kalla mig moralkärring , varsågod å gör det, men om någon gör illa sig på din hoj som står felparkerad, så blir det vållande till annans skada. Då ligger du pyrt till hos försäkringsbolaget och får ett skadestånd på dig, precis som om en fastighetsägare får som sandar eller plogar dåligt på vintern och någon halkar å skadar sig. sug på det du...:pannkyss

Last edited:
Oddjob skrev:
2502555 Kan ni sluta snöa in er på jävla tomtmark osv,

Alltså är ju Lunds kommun markägare..??? Ska du fulparkera där får du väl ringa till dem för att gå helt säker...

Bara för att vi kan.... :tummenupp

Wiseguy skrev:
2497044 Som jag skrev tidigare så behöver dom INTE uppge fabrikatet på fordonet. Det räcker med att specifiera vad det är för fordon, MC, PB, LB, osv..

Spelar det ingen roll om det står ett felaktigt fabrikat, bara det står "MC" nånstans i rutan menar du?

PacMan skrev:
2502706 Spelar det ingen roll om det står ett felaktigt fabrikat, bara det står "MC" nånstans i rutan menar du?
Det skall stå Mc eller fabrikat i rutan över vad det är för fordon.
I detta fall så var väl allt skrivet i "övrigt" rutan och inte i rutan över vad det var för fordon.
Hade dom bara skrivit MC så hade det varit 100% korrekt.
Och hade det stått MC Kawasaki hade det ju varit 100% korrekt.
Men nu stod det väl MC NINJA och det finns ju inget mc märke som heter ninja. Så helt korrekt var det väl inte.

Vet dock inte ifall man kan vinna på det lilla misstaget dock.

Kommer inte heller ihåg hur kontrollavgiften såg ut i det aktuella fallet då Oddjob verkar ha plockat bort bilden.

Vurpat?

Ring p-bolaget, snällt o trevligt och säg att din kompis hade kört omkull, så att ni fick ställa hojen där så länge, för ni skulle åka med i ambulansen upp.

Eftersom sjukhuset har sekretess på att ge ut vilka som har legat där osv kan p-bolaget inte bevisa att ni INTE varit där.

Har funkat för mig innan, de orkar helt enkelt inte kolla upp fakta, tar för lång tid.

MVH bosco

"Ride the big one"

Boscorelli skrev:
2518787 Vurpat?

Ring p-bolaget, snällt o trevligt och säg att din kompis hade kört omkull, så att ni fick ställa hojen där så länge, för ni skulle åka med i ambulansen upp.

Eftersom sjukhuset har sekretess på att ge ut vilka som har legat där osv kan p-bolaget inte bevisa att ni INTE varit där.

Har funkat för mig innan, de orkar helt enkelt inte kolla upp fakta, tar för lång tid.

MVH bosco

"Ride the big one"
Men det ger mig väl ändå inte rätt att ställa den där, oavsett hur skadad min kompis blivit.

Iallafall.. Fick påminnelse idag, har skickat betalning (som kommer på måndag)
Och gav dom jävlarna några kronor extra som någon tipsat om i tråden.

Ska bestrida böterna med, skriva ett fint brev och be om pengarna tillbaka,

sen ska jag vägra få tillbaka de tre kronorna med, jag ska fan också ha ärendenummer osv. sen när dom inte betalat ska jag skicka kronofogden på dom!!

:rolleyes: :yoparty :D

Bifogat

• betalat.jpg
    betalat.jpg
    8.2 KB · Visningar: 60
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...