*Superlight*
Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
dr2fast4u skrev:2096191Visst kan en twin låta skönt, men det slår ALDRIG en R1a i ljud upplevelse
Du är lite sent ute med aprilskämten

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
dr2fast4u skrev:2096191Visst kan en twin låta skönt, men det slår ALDRIG en R1a i ljud upplevelse
IronMike skrev:2096196Snackade lite buller idag med en kollega, just mille vs R1, två helt olika hojjar. Vi kom överens om att "R1an låter som en hoj liksom, vass, men inte inget coeciellt ljud",,"som en hoj helt enkelt"
Millen med annat avgas får en att resa ragg, den låter överjävligt rå.. Det känns i ryggmärgen, något som jag kännt av på deltidsjobbet i dörren på ett hak på sveavägen bl a...
Säger inte att R1an inte låter ballt.. Men den utmärker sig inte på samma sätt, rsv'n får en att häpna ..man känner på långa vägar att ett dovt rått muller är påväg.
Jobbar man en onsdagkväll, så hör man "symaskinerna" runt donken.. En mille med andra burkar hör man när den kommer upp ur klara tunneln typ 1 km bort..
I och med de dubbla rören på R1an, så blir det en råare, starkare och därmed häftigare "skrikande radfyra" ljudupplevelse.(jämfört med andra enkelpips hojar)
Visst, Millens muller är inte fy skam, men skulle jag byta... NIX!!!
När det kommer till acceleration från 200-250-max så tror jag att R1an ger mer "action"...
Detta kanske inte är så intressant för din del...
Varje gång jag accar fullt med min från olika hastigheter(gör ingen större skillnad vilken), blir jag lika fövånad(fortfarande efter ca 1200mil) hur sjukt fort den går!!!
Leendet innanför hjälmen går inte att ta miste på...
*Superlight* skrev:2096198Du är lite sent ute med aprilskämten![]()
![]()
![]()
Yes, smaken är olika... Och tur är väl det.
Vilken mardröm om alla hade kört med twin-muller...![]()
abbanovitch skrev:2096160Det står en sådan där också....
Den andra tog jag![]()
dr2fast4u skrev:2096208Yes, smaken är olika... Och tur är väl det.
Vilken mardröm om alla hade kört med twin-muller...![]()
Ska fundera litefreddwo skrev:2096938Hej Mike. (Din postlåda är full)
Klart du ska ha en mille. Jag tjänstgör för närvarnade i utlandsstyrkan så jag tänkte sälja min Mille. Det är en 04 Factory med ca 600 mil på mätaren. Acra heltitan (race), PC 3, mappad, nytt lyftfilter, nya däck, mm. Allt för 105 000 kr. Allt orginal medföljer. Alla tekniska uppdateringar gjorda. Just nu står den på MC komp i Väring. Är du intresserad kan jag skicka bilder mm. Svara direkt på min privata mail.
Freddy
wozny@telia.com
Victor skrev:2097208Men för i helvete Mingves, det är väl bara att bestämma sig!
freddwo skrev:2096938Hej Mike. (Din postlåda är full)
Klart du ska ha en mille. Jag tjänstgör för närvarnade i utlandsstyrkan så jag tänkte sälja min Mille. Det är en 04 Factory med ca 600 mil på mätaren. Acra heltitan (race), PC 3, mappad, nytt lyftfilter, nya däck, mm. Allt för 105 000 kr. Allt orginal medföljer. Alla tekniska uppdateringar gjorda. Just nu står den på MC komp i Väring. Är du intresserad kan jag skicka bilder mm. Svara direkt på min privata mail.
Freddy
wozny@telia.com
Lam-Kaka skrev:2097401Hmm Neramotor? det är väll samma som i standard R o Factory som sitter i Nera![]()
freddwo skrev:2097502Nej i Nera modellen satt en annan motor. I stort sett samma men med andra toppar. Denna mc var tänkt att gå i Scandinavian Open så den levererades från fabrik med denna Nera motor. Även acra systemet satt på vid leverans. Full garanti med allt moterat från Aprilia. Nu hamnade den hos mig istället. Rolig maskin är det. Enligt uppgift ska Nera motorn ge 141 istället för 139. Ingen stor skillnad.
http://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_rsv_mille_1000_r_nera_2004.php
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT