*panik* .. val av hoj!!

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
IronMike skrev:
2096196 Snackade lite buller idag med en kollega, just mille vs R1, två helt olika hojjar. Vi kom överens om att "R1an låter som en hoj liksom, vass, men inte inget coeciellt ljud",,"som en hoj helt enkelt"

Millen med annat avgas får en att resa ragg, den låter överjävligt rå.. Det känns i ryggmärgen, något som jag kännt av på deltidsjobbet i dörren på ett hak på sveavägen bl a...

Säger inte att R1an inte låter ballt.. Men den utmärker sig inte på samma sätt, rsv'n får en att häpna ..man känner på långa vägar att ett dovt rått muller är påväg.

Jobbar man en onsdagkväll, så hör man "symaskinerna" runt donken.. En mille med andra burkar hör man när den kommer upp ur klara tunneln typ 1 km bort..

I och med de dubbla rören på R1an, så blir det en råare, starkare och därmed häftigare "skrikande radfyra" ljudupplevelse.(jämfört med andra enkelpips hojar)

Visst, Millens muller är inte fy skam, men skulle jag byta... NIX!!!

När det kommer till acceleration från 200-250-max så tror jag att R1an ger mer "action"...

Detta kanske inte är så intressant för din del...

Varje gång jag accar fullt med min från olika hastigheter(gör ingen större skillnad vilken), blir jag lika fövånad(fortfarande efter ca 1200mil) hur sjukt fort den går!!!
Leendet innanför hjälmen går inte att ta miste på...

*Superlight* skrev:
2096198 Du är lite sent ute med aprilskämten :rofl :rofl :rofl

Yes, smaken är olika... Och tur är väl det.

Vilken mardröm om alla hade kört med twin-muller...:-)

Saknar min Mille nu.... :(

Ett twin-muller är alltid speciellt.... Varenda gång man startade upp hojen så bara rös man....

Nu har jag bytt till rad-4.... får se hur länge det håller...

Jag gick från RSV twin till Japansk radfyra.

Saknar twinnens ljud men faktiskt är jag imponerad ändå hur pass körvänlig ändå en modern högpotent radfyra är på lägre varv.

Visst är RSV en otroligt vacker och bra motorcykel, inget snack men den kassa åf nätet suger.

dr2fast4u skrev:
2096208 Yes, smaken är olika... Och tur är väl det.

Vilken mardröm om alla hade kört med twin-muller...:-)

Japp, man hade inte uppskattat twin-mullret lika mycket om man inte haft något att jämföra det med :tummenupp

Ekonmiskt sätt m.m så är en mille runt 02 med "yoshimura slip-on" det bästa valet därför då får du ett vasst mullrigt ljud. Sen lite snabba modds bränt chip för ca 200:- störe luftbruk + annan insugs tratt sen har du en väldigt fin fin hoj..glömde en sak ett kugg ner på framdrevet också :tummenupp

Sen om man köper en 04+ så finns det kula biliga modds till dem också t.ex ta bort svänghjuls vikten o det är gratis!, då svarar den mycket rappare på gasen = mera wheelie maskin :yoparty

Ny mc

Hej Mike. (Din postlåda är full)
Klart du ska ha en mille. Jag tjänstgör för närvarnade i utlandsstyrkan så jag tänkte sälja min Mille. Det är en 04 Factory med ca 600 mil på mätaren. Acra heltitan (race), PC 3, mappad, nytt lyftfilter, nya däck, mm. Allt för 105 000 kr. Allt orginal medföljer. Alla tekniska uppdateringar gjorda. Just nu står den på MC komp i Väring. Är du intresserad kan jag skicka bilder mm. Svara direkt på min privata mail.
Freddy

wozny@telia.com

Bifogat

• M1.JPG
    M1.JPG
    37.1 KB · Visningar: 110
  • M2.JPG
    M2.JPG
    38.8 KB · Visningar: 75
Last edited:
Kan inte en SP2:an vara ett alternativ? Har aldrig testat en sådan men dom är sjukt snygga!!

21_2.jpg

Kör på Millen! Blev själv lite twin-kåt i helgen...

freddwo skrev:
2096938 Hej Mike. (Din postlåda är full)
Klart du ska ha en mille. Jag tjänstgör för närvarnade i utlandsstyrkan så jag tänkte sälja min Mille. Det är en 04 Factory med ca 600 mil på mätaren. Acra heltitan (race), PC 3, mappad, nytt lyftfilter, nya däck, mm. Allt för 105 000 kr. Allt orginal medföljer. Alla tekniska uppdateringar gjorda. Just nu står den på MC komp i Väring. Är du intresserad kan jag skicka bilder mm. Svara direkt på min privata mail.
Freddy

wozny@telia.com
Ska fundera lite ;) satte ut en av bilarna på annons idag.. Tänkte först köpa nåt "billigt", men ena bilen offras mot en finare hoj.

:banana

freddwo skrev:
2096938 Hej Mike. (Din postlåda är full)
Freddy

wozny@telia.com

Hmm Neramotor? det är väll samma som i standard R o Factory som sitter i Nera :va

Nera

Lam-Kaka skrev:
2097401 Hmm Neramotor? det är väll samma som i standard R o Factory som sitter i Nera :va

Nej i Nera modellen satt en annan motor. I stort sett samma men med andra toppar. Denna mc var tänkt att gå i Scandinavian Open så den levererades från fabrik med denna Nera motor. Även acra systemet satt på vid leverans. Full garanti med allt moterat från Aprilia. Nu hamnade den hos mig istället. Rolig maskin är det. Enligt uppgift ska Nera motorn ge 141 istället för 139. Ingen stor skillnad.
http://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_rsv_mille_1000_r_nera_2004.php

Last edited:
Kan inte välja. Förra året var jag tvungen att splitta säsongen i 2, ena delen twin, andra hälften radfyra..

Har inte plats för två hojjar samtidigt, inte ekonomi till dubbla försäkringar heller, det vore ren idioti.

Ska man singla slant?

Eller finns det fler fördelar/nackdelar som kan få mig att bli övertygad??

*pLeaSe HelP, KjaMizAr*

:3freak

Måste ha hoj senast om 2 veckor.. jag pallar inte mer utan hoj :huvet[/QUOTE]

Du är väll Bulten-brassare, vilken brassade du helvetet med på bulten? rad-4 eller v-spis?
Köp den som du brassade helvete på bulten med så du slipper bli omkörd ! :yoparty

freddwo skrev:
2097502 Nej i Nera modellen satt en annan motor. I stort sett samma men med andra toppar. Denna mc var tänkt att gå i Scandinavian Open så den levererades från fabrik med denna Nera motor. Även acra systemet satt på vid leverans. Full garanti med allt moterat från Aprilia. Nu hamnade den hos mig istället. Rolig maskin är det. Enligt uppgift ska Nera motorn ge 141 istället för 139. Ingen stor skillnad.
http://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_rsv_mille_1000_r_nera_2004.php

Tack för infon hmm undra om det är störe ventiler eller vad annant de har gjort på Nera motorn..

Kolla på den gamla film-snutsserien på en R1.a med turbo. De 3första delarna sitter man och dregglar och vill ha R1.an. Sedan kommer en SP1.a med och leker, plötsligt känns R1.an ointressant efter att ha hört ljudet på SPn.

Nu har den här tråden poppat upp 1000grr, köp millen, punGt. Snygg och inte lika vanlig.

Fast tlren var ju nice den me.

/Go göteborgare med sliskigt blonderat hår, å guldkedjor, tatueringar som skriver "goa gubbar" hela tiden...som håller på att lära mig gurgla överdrivet mkt i halsen som dessutom håller på att spara pengar så jag kan verka rik när jag går ut.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman