OK, copade bara det som ice 13 hänvisa till, tack för hjälpen, nu blir det rätt från början!!![]()
Ooops !!
Det var inte meningen. Så kan det gå när man inte e riktigt vaken.
Var säker på att det stod 2,5 när jag kopierade.
Ber så mycket om ursäkt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
OK, copade bara det som ice 13 hänvisa till, tack för hjälpen, nu blir det rätt från början!!![]()
Oki, tack, inte så svårt att hitta alltså...
HD Kabinett 3,5" SATA & IDE till USB 2.0, så behöver jag inte en stationär dator då heller![]()
Ingen risk!
Du tar ju bara fram backuppen som du, liksom alla med lite vett i skallen, gör regelbundet och ofta.
förde över allt till externa disken i september senast... 
Om den är så död som du beskriver så tippar jag på att det antingen är en säkring som har gått eller strömdelen/omvandlaren som gett upp.
VIlket innebär vad? vid en inlämning & reparation? Borde det ens vara godtagbart att en säkring går när datorn inte ens är ett ½ år gammal?
Jag är 99% säker på att på din Asus kan du få ut hårddisken genom att lossa två skruvar. Är någon av luckorna på undersidan.
När du gjort det så kollar du vilken anslutning det är. Åk sen till kjell eller liknande och köp en adapter till usb. Då får du upp din hårddisk som ett usb-minne när du kopplar det till en annan dator.
Du känner ingen annan som har en Asus, som du kan få låna nätdelen av? Eller iaf en multimeter så du kan mäta om den levererar något? Alternativt så köper du en ny nätdel på Kjell&Co så du får liv i datorn å kan kopiera ut allt viktigt. Lämpligtvis köper du då en 12v-nätdel så du kan använda datorn i bilen också. En ny vanlig nätdel får du ju på garantin.Du menar alltså att det är bar att försöka göra detta innan jag lämnar den på reparation? Men vågar jag verkligen mig på att försöka ta ur hårddisken själv? Har ju både teknikmag. & kjell. i stan så det går & lösa imorgon em isf. Brorsan har stationär dator om det nu måste vara en sån man för över sin hårddisk till?
Du menar alltså att det är bar att försöka göra detta innan jag lämnar den på reparation? Men vågar jag verkligen mig på att försöka ta ur hårddisken själv? Har ju både teknikmag. & kjell. i stan så det går & lösa imorgon em isf. Brorsan har stationär dator om det nu måste vara en sån man för över sin hårddisk till?

Det går knappast att förstöra något. Men går du till kjell eller teknikmagasinet, köper en adapter, och läggar på stora smilet, så kan dom säkert hjälpa dig skruva av hårddisken.Du menar alltså att det är bar att försöka göra detta innan jag lämnar den på reparation? Men vågar jag verkligen mig på att försöka ta ur hårddisken själv? Har ju både teknikmag. & kjell. i stan så det går & lösa imorgon em isf. Brorsan har stationär dator om det nu måste vara en sån man för över sin hårddisk till?
Du menar alltså att det är bar att försöka göra detta innan jag lämnar den på reparation? Men vågar jag verkligen mig på att försöka ta ur hårddisken själv? Har ju både teknikmag. & kjell. i stan så det går & lösa imorgon em isf. Brorsan har stationär dator om det nu måste vara en sån man för över sin hårddisk till?
Har ni vägarna förbi under hojsäsongen så bjudes det på fika här. Lovar!
Ooops !!
Det var inte meningen. Så kan det gå när man inte e riktigt vaken.
Var säker på att det stod 2,5 när jag kopierade.
Ber så mycket om ursäkt.
, men att skruva upp den e ju inge problemJo, du måste ju ansluta USB sladden till en dator för att sedan kopiera över det du ska ha kvar.
hahha, ja det fatta tom jag![]()
Den där funkar inte till en disk med sata kontakt. Som det troligen är i ts dator.
Nej...men då får man väl skaffa en SATA-IDE adapter...
Herregud, redan TVÅ sidor när en TJEJ frågar!
Ska banne mig tjejregga mig här med snygg bild å allt...

Och någon särskilt snygg bild(avatar) har väl inte många av oss?![]()
Äh, ni killar får minsann mkt svar ni med.Saken är bara den att majoriteten av datakunniga tycks vara killar & majortiten på sh är också killar. Och någon särskilt snygg bild(avatar) har väl inte många av oss?
![]()
Näe, tyvärr.
Jag insåg faktiskt inte förän han kommenterade det att det var en tjej jag hade svarat, så uppmärksam är jag.
Äh - jag skojade lite, såklart.
Men medge att det blev en lavin av svar!
Jag tycker bara det är roligt när nödställda, oavsett kön, kan få hjälp.
Jag får oxå hjälp här på SH emellanåt. Känns great.
Hoppas det löser sig nu iaf.
Och oavsett hur de gör med datorn: Skaffa en extern hårddisk som är USB-ansluten. Det är GULD värt i många avseenden.
Förutom att backa upp alla dina omistliga bilder snabbt och lätt, kan du ju dela med dig till andra, få annat spännande material (nej jag sa inte illegal fildelning!) osv osv
Blaa bla, blaaa och blaa!
JOrråvettusåatte...![]()
It´s ALIVE!!!

Wohooooo!!!![]()
It´s ALIVE!!!
Pratade just med asus support. Det finns ingen säkring i datorn men han sa till mig att ta ur batteriet & dra ur elsladden. Och sen sätta i batteriet igen & sätta på datorn. OCH DET FUNGERADE!!!!
han förklarade det som ngt slags "djupt sovläge"...
TACK ALLA NI för alla råd!!!![]()
Mina "mer datakunniga" vänner har alltid sagt till mig att man inte ska ha i batteriet när man kör datorn på ström, för då blir batteriet sämre. Enligt supportkillen är det PRECIS TVÄRTOM. Så nu ska här surfas i massor!

Wohooooo!!!![]()
It´s ALIVE!!!
Pratade just med asus support. Det finns ingen säkring i datorn men han sa till mig att ta ur batteriet & dra ur elsladden. Och sen sätta i batteriet igen & sätta på datorn. OCH DET FUNGERADE!!!!
han förklarade det som ngt slags "djupt sovläge"...
TACK ALLA NI för alla råd!!!![]()
Mina "mer datakunniga" vänner har alltid sagt till mig att man inte ska ha i batteriet när man kör datorn på ström, för då blir batteriet sämre. Enligt supportkillen är det PRECIS TVÄRTOM. Så nu ska här surfas i massor!
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |