PANIK. CBR600rr 08a går illa efter klotning. Video finns

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Som Mattias skrev så hjälp någon med något så blir världen en roligare plats! :o)
Kom gärna och hejja på nån bankörning om vi är där samtidigt.
Har ett orange svart skinnställ som det står Racerepairs på ryggen på!

Kul att den hoppade igång och hoppas det blev en kul bankörning. :tummenupp

Som Mattias skrev så hjälp någon med något så blir världen en roligare plats! :o)
Kom gärna och hejja på nån bankörning om vi är där samtidigt.
Har ett orange svart skinnställ som det står Racerepairs på ryggen på!

Kul att den hoppade igång och hoppas det blev en kul bankörning. :tummenupp

Det ska jag göra :) Kanske bjuder dig på lunch som tack för hjälpen t.o.m :)

Hmm tar du eller jag med kaffebryggaren till onsdagens körning? Verkar som att det ska komma 22 mm under tiden banan är bokad :4skrika:4skrika

Hoppas du bokat depå plats!!

har ingen kaffebryggare men gillar dricka kaffe :)
såg att det skulle komma mkt regn på onsdagen :(

mjo har depåplats och ska ta med solstolen så man kan sova mycket =)

Ja det kommer vi antagligen att göra :) Några av er grabbar som har koll på fjädring och häng? Min smc instruktör var inte vidare imponerad av fjädringen på hyndan. :banana

Jo lite kläm har jag på det.
Grunderna kan jag och lite till men inte om du ska rejsa i motoGP... :tungan
Gelleråsen kräver ju sin fjädring också eftersom det är lite hoppigt.
Leta rätt på mig så ska jag hjälpa dig.

Jo lite kläm har jag på det.
Grunderna kan jag och lite till men inte om du ska rejsa i motoGP... :tungan
Gelleråsen kräver ju sin fjädring också eftersom det är lite hoppigt.
Leta rätt på mig så ska jag hjälpa dig.

Väldigt glad amatör så några stora ambitioner pratar vi inte om:) Står du i depåbox eller ute på asfaltsplan? Så man har lite koll på vart man ska leta :)

Väldigt glad amatör så några stora ambitioner pratar vi inte om:) Står du i depåbox eller ute på asfaltsplan? Så man har lite koll på vart man ska leta :)

Innan du gör någonting alls.

Börja med att ta fram papper och penna och anteckna alla inställningar du har nu. Skruva in comp, retur osv och räkna varven eller klicken, skriv ned, återställ innan du börjar ändra.

Hojen är beggad, och det inte alldeles ovanligt att inställningarna skiljer sig från höger & vänster gaffelben t.ex, eller att hojen är helt obalanserad mellan fram/bak..

Vet inte om du är lång, kort, smal eller tjokk. Men ställa hänget är nog (även enl. Mr P.) ditt första steg. Har du originaldämpare så kan du inte ställa ride height på den, då är det höja/sänka gafflarna i kronan gäller...

-----------------
Och i det andetaget inser jag mitt misstag och funderar på att radera ovanstående... Hmm, nej det får va. Om du ha hänget rätt och resten någorlunda neutralt så skulle jag stanna vid det och köra köra köra tills du upplever ett faktiskt problem. Får du hojen perfekt för dig skulle du förmodligen tycka min var fel, jag i min tur skulle säkert tycka att Duerlunds hoj var fel osv.. Annan körstil och annat tempo så stämmer ju inte "det rätta" längre.

Den viktigaste läxa jag lärt mig om fjädring är att jag inte förstår ett skit och att det är så mkt mer komplext än man vill acceptera. Men bilen går bra

Fan

Innan du gör någonting alls.

Börja med att ta fram papper och penna och anteckna alla inställningar du har nu. Skruva in comp, retur osv och räkna varven eller klicken, skriv ned, återställ innan du börjar ändra.

Hojen är beggad, och det inte alldeles ovanligt att inställningarna skiljer sig från höger & vänster gaffelben t.ex, eller att hojen är helt obalanserad mellan fram/bak..

Vet inte om du är lång, kort, smal eller tjokk. Men ställa hänget är nog (även enl. Mr P.) ditt första steg. Har du originaldämpare så kan du inte ställa ride height på den, då är det höja/sänka gafflarna i kronan gäller...

-----------------
Och i det andetaget inser jag mitt misstag och funderar på att radera ovanstående... Hmm, nej det får va. Om du ha hänget rätt och resten någorlunda neutralt så skulle jag stanna vid det och köra köra köra tills du upplever ett faktiskt problem. Får du hojen perfekt för dig skulle du förmodligen tycka min var fel, jag i min tur skulle säkert tycka att Duerlunds hoj var fel osv.. Annan körstil och annat tempo så stämmer ju inte "det rätta" längre.

Den viktigaste läxa jag lärt mig om fjädring är att jag inte förstår ett skit och att det är så mkt mer komplext än man vill acceptera. Men bilen går bra

Fan

Haha du borde bli politiker skriven en massa som verkar vara vettigt och jättebra men som gemene man inte fattar någonting av ändå :)

Citat"att hojen är helt obalanserad mellan fram/bak."
Precis detta var det min smc instruktör påpekade verakde vara helt galet med min hoj.

Nu ska jag springa ut i garaget och skriva upp vilka inställningar jag har på hojen nu väldigt bra tips:)

Haha du borde bli politiker skriven en massa som verkar vara vettigt och jättebra men som gemene man inte fattar någonting av ändå :)

Citat"att hojen är helt obalanserad mellan fram/bak."
Precis detta var det min smc instruktör påpekade verakde vara helt galet med min hoj.

Nu ska jag springa ut i garaget och skriva upp vilka inställningar jag har på hojen nu väldigt bra tips:)

Verkar ju som du fattade eftersom du skulle göra det nu, vad var det som var oklart?

Har tyvärr ingen RR-hoj just nu, och har tappat sugen lite. Blir kanske en ny till nästa säsong ...

Annars verkar det vara grymt köpläge på hoj nu. Priserna har rasat kraftigt och för att få sålt tror jag säljarna kommer få pruta än mer.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti