Innan du gör någonting alls.
Börja med att ta fram papper och penna och anteckna alla inställningar du har nu. Skruva in comp, retur osv och räkna varven eller klicken, skriv ned, återställ innan du börjar ändra.
Hojen är beggad, och det inte alldeles ovanligt att inställningarna skiljer sig från höger & vänster gaffelben t.ex, eller att hojen är helt obalanserad mellan fram/bak..
Vet inte om du är lång, kort, smal eller tjokk. Men ställa hänget är nog (även enl. Mr P.) ditt första steg. Har du originaldämpare så kan du inte ställa ride height på den, då är det höja/sänka gafflarna i kronan gäller...
-----------------
Och i det andetaget inser jag mitt misstag och funderar på att radera ovanstående... Hmm, nej det får va. Om du ha hänget rätt och resten någorlunda neutralt så skulle jag stanna vid det och köra köra köra tills du upplever ett faktiskt problem. Får du hojen perfekt för dig skulle du förmodligen tycka min var fel, jag i min tur skulle säkert tycka att Duerlunds hoj var fel osv.. Annan körstil och annat tempo så stämmer ju inte "det rätta" längre.
Den viktigaste läxa jag lärt mig om fjädring är att jag inte förstår ett skit och att det är så mkt mer komplext än man vill acceptera. Men bilen går bra
Fan