panik behöver en BromsPump

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
hej

Jag och magnus Gillmark ska göra ERF premiär på torsdag i Rec som lite träning för Magnus som ska köra Rokkie loppet i helgen på min Honda.

Nu är det så att jag inte har några frambromsar allt är svampigt som fan vi har bytt allt inklusive slangar,packningar i oken och till en annan orginal bromspump men det funkar inte än då

Nu undrar jag om nån har en Brembo pump lr nått annat än en Honda orginal pump bara för att testa på torsdag börjar få panik vill inte köpa en ny pump utan att va helt säker på att det ör pumpen har redan köpt en orginal pump beg men vill utesluta att den också är trasig

Pm:a lr Ring på 0735076012

Mvh Micke

Last edited:
Har du provat med att göra en ordenlig luftning av bromsarna?:va

Ja det har vi gjort både,jag,slas, Magnus och Peter Lindén

vi har även använt en vacumm sug/Pump till de

Kolla med gixxer_1255 här på forumet. Han brukar ju ha en hel del. Inte bara till gamla Suzukis. Har för mig att han hade en Brembopump.
Han har även en hemsida med lite upplagt.
/U

16mm, 1999:-
pumplarge2.jpg

la till lite text i första inlägget Jag behöver låna en pump för att se att det verkligen är pumpen känner inte för att köpa en ny pump till efter som jag har skaffat en annan orginal pump

Hur har det gått för er?

Sannolikaheten att den andre pumpen också är dålig är ju inte så stor tycker man, är ni HELT säkra på att ll luft är ute. Jag hade jäkla problem när jag byte till en annan orginalpump men till slut hittade jag luftfickan uppe vid handtaget.

Hur har det gått för er?

Sannolikaheten att den andre pumpen också är dålig är ju inte så stor tycker man, är ni HELT säkra på att ll luft är ute. Jag hade jäkla problem när jag byte till en annan orginalpump men till slut hittade jag luftfickan uppe vid handtaget.

Hoppas det ordnar sig :tummenupp

Last edited:
kolla så att alla belägg mm ligger som de ska.. alla bleck mm

Hur har det gått för er?

Hur har det gått för er?

Hoppas det ordnar sig :tummenupp
shit har du redan börjat på kval ölen lr :näsblod

Vi rev ner bromssystemet igen igår och fick ganska bra ordning på det men frågan återstår om hur det blir när vi kör antagligen kommer vi att tappa bromsverkan efter hand men i värsta fall får vi lufta under racet men då lär vi va borta från topp 20 iaf

kl 1 va jag hemma i natt nu är cykeln i Karlskoga och jag,Malin och Häggen åker upp imorgon så blir det att testa på träningen imorgon eftermiddag.funkar inte det så får vi se hur vi gör prio ett är att få ordning på systemet till Magnus tävling i helgen

kolla så att alla belägg mm ligger som de ska.. alla bleck mm

Japp men försäkerhets skull kommer vi att köpa nya belägg när vi kommer upp

Last edited:
Back