Video Panigale V4 VS Sukka Gixxer K5

Härliga grabbar, missa inte Zacks "Mc Commute" där har kör olika hojar till jobbet och berättar vad han gillar och inte gillar.
 
En literklubba från tiden då prestanda var allt vs en som är utvecklad för att klara miljö och säkerhetskrav världen över.

Jag undrar hur man ska vara byggd för att passa duccens fjädring. Typ som Dani Pedrosa? Killarna är ju inte direkt feta...

Jag har också en känsla av att det fuskas något överjävligt med prestandasiffror nu för tiden.

Bra klipp! :-)
 
Last edited:
Inte förvånad.. En rå analog produkt åker ifrån en digital produkt med massor av bokstav kombinationer som ingen klarar av att ställa in..
 
Kul med denna typ av recensioner. Saknar fortfarande min original-R1:a för dess råhet med förgasare ihop med noll hjälpsystem var oförlåtlig på gasen (yep, highsighade minst en gång på gatan pga det) :yoparty
 
Jäkligt underhållande !!! :tummenupp
Jag skulle nog inte kunna matcha materialet själv, oavsett ålder på hojen, men kul att se att man gjorde bra skit för 15 år sedan :fyllisar
 
Haha. Har faktiskt inte hänt så mkt senaste 20 åren förutom att hojjarna fått massa hjälpmedel för folk som egentligen borde köpa mindre motorstarka maskiner.
Bästa abs och traction control sitter i högerhanden.
Dom enda som blir glada av aktiv/elektronisk fjädring är verkstäderna som fakturerar reparationen när hojen fått några år på nacken.
Fulländade växlingar kräver ett perfekt samspel mellan vänsterfot, höger- och vänsterhand. Quickshifter är fusk och borde förpassas till handikapphojar. :lol:lol:lol
Eller? :D
 
Last edited:
Bra skit de gubbarna filmar. :tummenupp
Tycker ändå att det är ett konstigt resultat, visst gubbarna närmar sig väl 100 pannor, men duccen borde ändå vara vassare, och rätt mycket.
Rädda att klota någon annans asdyra galenpanna kanske? :7peta
Oavsett starkt jobbat av en gammal väl misshandlad gsxr. De var inte dåliga k5'erna.
 
Har dålig koll på Suzuki men en K5 har väl en 180 pannor? Ducce V4 ska väl ligga 40 hk över det så antingen är det alla jävla control system som håller emot eller så är det kloträdsla...
 
Intressant, de skyllde lite på att Panigalen hade fått mjukare fjädrar för mer "comfort".
Intressant är att Suzuki K5 hade i original en riktigt kass gaffel jämfört med K7an. Enligt MCN.
Citat från MCN om K7an: Forks are a huge improvement on the under-damped units on the Suzuki GSX-R1000 K5/K6, and like the rear shock has high and low speed compression damping. slut citat
https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/suzuki/gsx-r1000/2007/

Problemet när man tar en så här gammal hoj är ju att man inte vet vad tidigare ägare "åtgärdat".
För att hen ska trivas bättre på hojen.

Typ
bättre gaffel
stålomspunna bromsslangar
bättre bromsok
bättre bromsbelägg
nya bromsskivor
höjd bak
sänkt fram
bänkning och mappning
osv.

Trodde först skillnaden berodde
på olika däck,
två olika förare under testet.

Men det var det ju inte.

När Michael Rutter testade Panigalen för ett par år sedan under träningsdagarna innan TT och körde Mountain Coarse tror jag mig minnas att efter ett inledande varv ställdes dämpningen på Panigalen så långt som det gick med elektroniken i någon riktning.
Och då är det hela ju inte riktigt anpassat för bankörning med ett proffs på hojen.

Beroende kanske på att de flesta köparna är folk
med gott om pengar
men ont om tid
till mer än kanske ett par hundra mil om året.

Har funderat på att skaffa en modernare hoj, typ ZX-10R eller Aprilia RSV4.
Och som förberedelse har jag skaffat användarmanualerna
för det är ju en helt ny dator som inhandlas.
Och ska man ha någon glädje av den så måste man ju kunna ställa in den.

Men det kanske är bättre jag nöjer mig med en gammal R6 eller ZX-6R eller GSX-R600.....:rodnar
 
Last edited:
Back
Top