sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Då är det hög tid att du läser historia, för att skaffa en bättre förståelse.Har inget bra svar på det. Så långt bak som behövs antar jag rent pricipiellt. Våld är inte svaret iaf.
Har det någon gång i tiden bott folk i området utan krig? Alltså typ att någon folkgrupp bodde på en plats och en annan folkgrupp på en annan plats och på en tredje plats fanns flera olika folkgrupper som samsades och var i en gemeenskap sas? Jag kan inte historien, därav frågan.
Att du inte fått svar beror på att ditt förslag "jag var här först" inte är genomförbart.Att göra anspråk på en markplätt som någon redan brukar, förvaltar och lever på/av är helt förkastligt.
Jag har fö ställt samma fråga i rysslandstråden, ur minnet utan något svar.
Tycker du och jag i norra europa, ja.Man behöver ju inte ta till våld/placera en nationalstat där det redan bor folk. Normalt beteende när man inte är överens om något är att diskutera och resonera osv, fredligt.
Men länder som saknar tradition avseende demokrati, frihet, rättvisa, mänskliga rättigheter och likabehandlande av andra religioner, folkgrupper och kvinnor - gör detta omöjligt.