Packboxfett

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tidigare när jag bytt packboxar i framgaffeln har det medföljt en liten påse av något oidentifierbart fett. Nu har jag inte något sådant, kan man använda vanligt maskinfett/kullagerfett? (vad är funktionen av fettet?) Hade tänkt köra kodistricket (trä en kondom över innerbenet när packboxen ska träs på).

Antar att det är "Castrol red Rubber Grease" som finns på länken han menar!

Biltema har ett fett som borde funka, "bromscylinderfett", ett silikonbaserat fett. Art.nr:36-1826

Antar att det är "Castrol red Rubber Grease" som finns på länken han menar!

Biltema har ett fett som borde funka, "bromscylinderfett", ett silikonbaserat fett. Art.nr:36-1826

Ah, make sense, make sense.

Ah, make sense, make sense.

Bromscylinder fett funkar bra som tidigare skrivits, men oxå helt vanligt VASELIN funkar oxå alldeles utmärkt:tummenupp Det kan du ju oxå ha tillhands för annat oxå!!!!!:D

Bromscylinder fett funkar bra som tidigare skrivits, men oxå helt vanligt VASELIN funkar oxå alldeles utmärkt:tummenupp Det kan du ju oxå ha tillhands för annat oxå!!!!!:D

Hmm.. Vaselin... Intressant. Funkar? http://www4.apoteket.se/privatperso..._Sexolust_Sexolust_Glidmedel_Omglidmedel.aspx

Hmm.. Fast Vaselin är en petroliumprodukt, var det inte det man ville undvika för att inte få skador på packboxarna? Men oandra sidan så kommer packboxarna i kontakt med gaffelolja så borde kanske vara likgiltigt...

Btw, Hur går RGV:n?

Last edited:
Hmm.. Vaselin... Intressant. Funkar? http://www4.apoteket.se/privatperso..._Sexolust_Sexolust_Glidmedel_Omglidmedel.aspx

Hmm.. Fast Vaselin är en petroliumprodukt, var det inte det man ville undvika för att inte få skador på packboxarna? Men oandra sidan så kommer packboxarna i kontakt med gaffelolja så borde kanske vara likgiltigt...

Btw, Hur går RGV:n?

Det är riktigt det du skriver Vit Vaselin är väl vatten baserad!?!?
RGV:n jahh????Nått trasslar mellan 8,5k till 10k då skjuter den emellan åt:confused: Har gett upp och fixat en ny "små taktare" TZR250rr -91:a :yoparty As coll hoj som oxå går riktigt bra:tummenupp Mer eller mindre en ren replica av 250racern TZ:an, samma chassie, motor block och mycke mer

Det är riktigt det du skriver Vit Vaselin är väl vatten baserad!?!?
RGV:n jahh????Nått trasslar mellan 8,5k till 10k då skjuter den emellan åt:confused: Har gett upp och fixat en ny "små taktare" TZR250rr -91:a :yoparty As coll hoj som oxå går riktigt bra:tummenupp Mer eller mindre en ren replica av 250racern TZ:an, samma chassie, motor block och mycke mer

Nja, vit vaselin verkar vara samma men bara en annan grad av raffinering eller om det var en annan typ av råolja den baserades på. Men vad vet jag. Stod att han som upptäckte vaselin svalde en sked/dag så mina packboxar borde nog klara det. Upptäckte även att bussningarna i gaffeln verkade tokslut så blir lite tidsfördröjning i renoveringen.

Ajdå, undrar vad det kan vara. Skönt att du verkar fått lite ordning på den ändå.
Kul med en sån liten jävel, måste vara riktigt kul att köra.

Litiumfett eller Siliconfett har jag "stötdämpargurun" sagt till mig att man ska använda. Vanligt fett löser upp sig och blandar / klumpar sig med oljan tydligen.

I gaffeln spelar det nog inte så stor roll, du kan nog ta vad som helst.

Men smörjer man in delar inuti bakstötdämparen vid service typ skiljekolven i piggybacken så är det ingen höjdare att fettet kletar runt!

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back