EBS
The one and only
GSXR1100R och Wiseguy: Det kan ju vara så att innerröret bara finns där på kolfiber versionerna för att skydda just kolfibern.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bägge har juh kolfiberburk ditt blindstyreEBS skrev:GSXR1100R och Wiseguy: Det kan ju vara så att innerröret bara finns där på kolfiber versionerna för att skydda just kolfibern.
Undvik att vurpa dåsunkan skrev:edit: kul att vurpa med orginalpipan!!!! den kostar ju bara 14000.. idoit regler säger jag men kanske inte de som bort i närheten jävla skit!!!
GSXR1100R skrev:Undvik att vurpa då![]()
Stillastående mäter dom nära röret, förbipasserande så är det ifrån depån.sunkan skrev:men ändå!.. nä man passerar låter det mer än när man mäter ljudnivå stillastående?? antar att det låter mer när man kör förbi?!
GSXR1100R skrev:Stillastående mäter dom nära röret, förbipasserande så är det ifrån depån.
Man kan köpa en gammal skrotig orginalburk och svetsa ett innerrör så att det passar på helsystemet och vips![]()
Klarar du mätning i depån så brukar det va lugnt.sunkan skrev:låter det mer när man åker förbi och de mäter från depån?... eller mer när man står stilla o mäter??
GSXR1100R skrev:Klarar du mätning i depån så brukar det va lugnt.
BlueNote skrev:Hur många dB får det va när man besiktigar? Mäter dom sånt?
Jag har nämligen ett Vance & Hines helsystem, men killen jag köpte min hoj sa att han besiktigat hojen flera gånger med systemet på.
Du menar att den smälter och fastnar i röret, ja förmodligen gör den det, men det får jag se om ett år när jag packar om igen.HW skrev:Nästa gång du skall packa om samma bu(r)k kommer du inse att maskeringstape i papper är mycket smartare än silvertape! Plasten i silvertapen kommer smälta och se fördjävligt ut!
/HW
Låter som du har testat detta med silvertejp förutHW skrev:Exakt, och då kommer du använda papperstape istället...
/HW
Qwerty skrev:103db med en meter barom och en halv meter utifrån cykeln. Sen så ska det vara på ett bestämt varvtal för just din hoj. Min låter 106db Med yoshimura helsystem vid 6700rpm, men då behöver mitt packas om. Kan tro att 103-104 låter den med all stoppning kvar.
GSXR1100R skrev:Låter som du har testat detta med silvertejp förut![]()
GSXR1100R skrev:Jag köpte mitt V&H ifrån USA -99, har aldrig haft något insatsrör i det, kanske kom på senare modeller.
I princip hos varje mc-handlare.Vee-twn skrev:Var kan man hitta ljuddämparull till vettigt pris då? Jag måste nog packa om mina nu oxå...
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Bike-Dagarna har öppnat!
Vinn en airbagväst från Dai... |
|