Packa om buken

GSXR1100R och Wiseguy: Det kan ju vara så att innerröret bara finns där på kolfiber versionerna för att skydda just kolfibern.

EBS skrev:
GSXR1100R och Wiseguy: Det kan ju vara så att innerröret bara finns där på kolfiber versionerna för att skydda just kolfibern.
Bägge har juh kolfiberburk ditt blindstyre :D

sunkan skrev:
edit: kul att vurpa med orginalpipan!!!! den kostar ju bara 14000.. idoit regler säger jag men kanske inte de som bort i närheten jävla skit!!!
Undvik att vurpa då :D

Hur många dB får det va när man besiktigar? Mäter dom sånt?
Jag har nämligen ett Vance & Hines helsystem, men killen jag köpte min hoj sa att han besiktigat hojen flera gånger med systemet på.

sunkan skrev:
men ändå!.. nä man passerar låter det mer än när man mäter ljudnivå stillastående?? antar att det låter mer när man kör förbi?!
Stillastående mäter dom nära röret, förbipasserande så är det ifrån depån.

Man kan köpa en gammal skrotig orginalburk och svetsa ett innerrör så att det passar på helsystemet och vips :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Stillastående mäter dom nära röret, förbipasserande så är det ifrån depån.

Man kan köpa en gammal skrotig orginalburk och svetsa ett innerrör så att det passar på helsystemet och vips :tummenupp

låter det mer när man åker förbi och de mäter från depån?... eller mer när man står stilla o mäter??

sunkan skrev:
låter det mer när man åker förbi och de mäter från depån?... eller mer när man står stilla o mäter??
Klarar du mätning i depån så brukar det va lugnt.

BlueNote skrev:
Hur många dB får det va när man besiktigar? Mäter dom sånt?
Jag har nämligen ett Vance & Hines helsystem, men killen jag köpte min hoj sa att han besiktigat hojen flera gånger med systemet på.

103db med en meter barom och en halv meter utifrån cykeln. Sen så ska det vara på ett bestämt varvtal för just din hoj. Min låter 106db Med yoshimura helsystem vid 6700rpm, men då behöver mitt packas om. Kan tro att 103-104 låter den med all stoppning kvar.

Nästa gång du skall packa om samma bu(r)k kommer du inse att maskeringstape i papper är mycket smartare än silvertape! Plasten i silvertapen kommer smälta och se fördjävligt ut!

/HW

HW skrev:
Nästa gång du skall packa om samma bu(r)k kommer du inse att maskeringstape i papper är mycket smartare än silvertape! Plasten i silvertapen kommer smälta och se fördjävligt ut!

/HW
Du menar att den smälter och fastnar i röret, ja förmodligen gör den det, men det får jag se om ett år när jag packar om igen.

Qwerty skrev:
103db med en meter barom och en halv meter utifrån cykeln. Sen så ska det vara på ett bestämt varvtal för just din hoj. Min låter 106db Med yoshimura helsystem vid 6700rpm, men då behöver mitt packas om. Kan tro att 103-104 låter den med all stoppning kvar.

Kolla här...
Detta är Svemos regler...
Blev lite smetigt spar och kolla på det...

Bifogat

• ljud0001.gif
    ljud0001.gif
    23.5 KB · Visningar: 77
  • ljud0002.gif
    ljud0002.gif
    113.3 KB · Visningar: 63
GSXR1100R skrev:
Låter som du har testat detta med silvertejp förut :D

Sunt förnuft och lite erfarenhet från "fabrikspackade" dämpare. Dessutom
har jag en kille på ducce med 10 min gammalt helsystem och klistermärken på dämparna i "rykande" färskt minne från förra sommaren... Han höll på att få en skumsläckare över sig när han kom in i depån!

/HW

GSXR1100R skrev:
Jag köpte mitt V&H ifrån USA -99, har aldrig haft något insatsrör i det, kanske kom på senare modeller.

jag har inget insatsrör i mitt v&h heller.

jag tror att jag ska prova att dra i några skruva så som du gjort för att se ifall jag kan få lite mindre ont i öronen när jag kör då.

tror du att det kan funka ifall man tar en lång ståltråd och drar den kors och tvärs genom småhålen i röret så att det blir ett spindelnät som slör sönder ljudet? eller är tråden för smal för att det ska funka?

Var kan man hitta ljuddämparull till vettigt pris då? Jag måste nog packa om mina nu oxå...

Nyheter
Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo