Tycker det var på tok för mycket Pace-Car på Mantorp. En ide kan ju vara att INTE bärga de som gått omkull med det samma. Givetvis så skall säkerhet gå först. Men i 9 fall av 10 så reser ju sig föraren upp o springer bort, o efter 1 minut brukar han själv försöka lyfta upp bajken men inser att han inte orkar. (Typisk i depåböjen på Mantorp nu i söndags)
Min tes är nu: Om man vurpar OCH DET ÄR 100% säkert konstaterat att föraren mår bra, -Ut med en 4-hjuling, dra bort hojen från banan, ställ den ofarligt vid en kant, och fortsätt kör. Givitvis gulflagg och VISA RESPEKT MOT FUNKISAR NÄR ARBETE SKER. Sen kör man ett varv med släpbärgaren efter typ 2 timmar när det samlats på 3-5 hojar.
Om man själv är i situationen att man vurpat: Visst blir man glad om man blir bärgad direkt, men inte heller har man väl anledning att bli sur om det skulle ta en timme. Man är ju så att säga inte längre med om poängplatsstriden.
Är jag ensam som tycker att detta är en bättre ide?
-Gästspelaren i Demoto Racing
Min tes är nu: Om man vurpar OCH DET ÄR 100% säkert konstaterat att föraren mår bra, -Ut med en 4-hjuling, dra bort hojen från banan, ställ den ofarligt vid en kant, och fortsätt kör. Givitvis gulflagg och VISA RESPEKT MOT FUNKISAR NÄR ARBETE SKER. Sen kör man ett varv med släpbärgaren efter typ 2 timmar när det samlats på 3-5 hojar.
Om man själv är i situationen att man vurpat: Visst blir man glad om man blir bärgad direkt, men inte heller har man väl anledning att bli sur om det skulle ta en timme. Man är ju så att säga inte längre med om poängplatsstriden.
Är jag ensam som tycker att detta är en bättre ide?
-Gästspelaren i Demoto Racing