Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad sa dom om halshuggningen?rust29 skrev:Jupp, hörde oxå detta. Inte så värst upplyftande på morgonen och höra hur någon gör sig lustig över en halshuggning.
gasglad skrev:Vad sa dom om halshuggningen?
Markus skrev:.....
Det här brevet gick iväg nyss: .....
Markus skrev:Dom spelade upp en sketch som gick ut på att Amerikanerna värderade den härt Nick Stark (den halshuggne) högre än andra människor för att han var Amerikan, det är anledningen till att de skall hämnas. Sedan insinuerade de att Amerikanerna "säkert gjort detsamma med fångarna de skändat". Som avslut så fick den kvinnliga programledaren veta att han hette Stark i efternamn - vilket hon också påstod sig göra - och då låtsades hon bli illa berörd och börja gråta.
Det här brevet gick iväg nyss:
Hej.
Jag lyssnade på Morgonpasset i morse.
Jag har en oerhört hög toleranströskel gentemot satir men idag mådde jag illa av vad jag hörde: En "sketch" om den Amerikan som igår blev halshuggen i Irak. Hur ända in i Norden kan man sända något dyligt? Ska vi sitta i trygga Sverige och skratta åt en elektriker som blev halshuggen för att hans landsmän begått övergrepp i ett Irakiskt fängelse. Det här är det värsta jag hört, någonsin. Jag kan tillägga att jag skrattat gott och både Pippi Rull och liknande program. Jag tycker det är roligt när ni driver med folk, men inte åt människor som blivit halshuggna inför tv kameror dagen innan! Dessutom var insinuationen från den kvinnliga radioprataren att "USA säkert gjort likadant med sina fångar" oerhört anmärkningsvärd. Vad har ni för belägg för det - som resten av världspressen valt att inte publicera?
Jag vill ha svar på detta mail, inom kort.
Med vänlig hälsning,
Markus
Om någon mer vill lufta sina åsikter så kan ni skriva till: lyssnarservice@sr.se
Henkka skrev:Glöm inte att lägga upp svaret här sen! kan vara intressant att se vad det blir för mothugg.
Swedie skrev:Nån som har film / video? bara undrar, jag råkar ha en del vänner i Cali som just nu är i Iraq som är elektriker. Blir orolig...
rust29 skrev:Jupp, hörde oxå detta. Inte så värst upplyftande på morgonen och höra hur någon gör sig lustig över en halshuggning.
Markus skrev:Dom kommer dra ut på det ända in i evigheten, deras svar ska säkert godkännas av någon korrumperad chef...
Henkka skrev:Du kommer få ett politisktkorrekt svar som är så konstigt uppbyggt att den rödatråden helt är borta redan efter första meningen. Sen undertecknat av minst sju stycken överbetalda soffliggare med titel i telefonkatalogen!![]()
Bra skrivet i övrigt!
Markus skrev:Jag har rutin på detta, jag ska ha mitt svar - bara man har tålamod.
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |