P3 i morse, c:a kl 0730-0735

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var det någon mer än mig som hörde hur morgonpasset på P3 gjorde sig lustiga över han som blev halshuggen i Irak igår? Ännu en anledning att stänga ner SR. Fy, vad arg jag är. :mad:

Jupp, hörde oxå detta. Inte så värst upplyftande på morgonen och höra hur någon gör sig lustig över en halshuggning.

Det var en ganska smaklös "vits".

Sen kan jag till viss del hålla med om det de ville få fram, men det var inte ett bra sätt.

Hade bara sett snutten när de står och läser upp något och amerikanen sitter framför dem, tills jag kollade SVT Morgon i morse. Där fick man se hur killen som läste plötsligt sliter tak i amerikanens hår, böjer ner honom åt sidan och ska börja skära med kniven. Där hade de som tur var klippt.

Fy fan vad barbariskt! :kocko

gasglad skrev:
Vad sa dom om halshuggningen?

Dom spelade upp en sketch som gick ut på att Amerikanerna värderade den härt Nick Stark (den halshuggne) högre än andra människor för att han var Amerikan, det är anledningen till att de skall hämnas. Sedan insinuerade de att Amerikanerna "säkert gjort detsamma med fångarna de skändat". Som avslut så fick den kvinnliga programledaren veta att han hette Stark i efternamn - vilket hon också påstod sig göra - och då låtsades hon bli illa berörd och börja gråta.

Det här brevet gick iväg nyss:

Hej.
Jag lyssnade på Morgonpasset i morse.

Jag har en oerhört hög toleranströskel gentemot satir men idag mådde jag illa av vad jag hörde: En "sketch" om den Amerikan som igår blev halshuggen i Irak. Hur ända in i Norden kan man sända något dyligt? Ska vi sitta i trygga Sverige och skratta åt en elektriker som blev halshuggen för att hans landsmän begått övergrepp i ett Irakiskt fängelse. Det här är det värsta jag hört, någonsin. Jag kan tillägga att jag skrattat gott och både Pippi Rull och liknande program. Jag tycker det är roligt när ni driver med folk, men inte åt människor som blivit halshuggna inför tv kameror dagen innan! Dessutom var insinuationen från den kvinnliga radioprataren att "USA säkert gjort likadant med sina fångar" oerhört anmärkningsvärd. Vad har ni för belägg för det - som resten av världspressen valt att inte publicera?

Jag vill ha svar på detta mail, inom kort.

Med vänlig hälsning,
Markus

Om någon mer vill lufta sina åsikter så kan ni skriva till: lyssnarservice@sr.se

Markus skrev:
.....
Det här brevet gick iväg nyss: .....

Glöm inte att lägga upp svaret här sen! kan vara intressant att se vad det blir för mothugg.

Markus skrev:
Dom spelade upp en sketch som gick ut på att Amerikanerna värderade den härt Nick Stark (den halshuggne) högre än andra människor för att han var Amerikan, det är anledningen till att de skall hämnas. Sedan insinuerade de att Amerikanerna "säkert gjort detsamma med fångarna de skändat". Som avslut så fick den kvinnliga programledaren veta att han hette Stark i efternamn - vilket hon också påstod sig göra - och då låtsades hon bli illa berörd och börja gråta.

Det här brevet gick iväg nyss:

Hej.
Jag lyssnade på Morgonpasset i morse.

Jag har en oerhört hög toleranströskel gentemot satir men idag mådde jag illa av vad jag hörde: En "sketch" om den Amerikan som igår blev halshuggen i Irak. Hur ända in i Norden kan man sända något dyligt? Ska vi sitta i trygga Sverige och skratta åt en elektriker som blev halshuggen för att hans landsmän begått övergrepp i ett Irakiskt fängelse. Det här är det värsta jag hört, någonsin. Jag kan tillägga att jag skrattat gott och både Pippi Rull och liknande program. Jag tycker det är roligt när ni driver med folk, men inte åt människor som blivit halshuggna inför tv kameror dagen innan! Dessutom var insinuationen från den kvinnliga radioprataren att "USA säkert gjort likadant med sina fångar" oerhört anmärkningsvärd. Vad har ni för belägg för det - som resten av världspressen valt att inte publicera?

Jag vill ha svar på detta mail, inom kort.

Med vänlig hälsning,
Markus

Om någon mer vill lufta sina åsikter så kan ni skriva till: lyssnarservice@sr.se

Lyssnade inte på P3 i morse. Så jag kan inte skriva nåt hatbrev till dom.
Oerhört smaklöst att göra sig rolig över sådana alvarliga saker. :dummer

Posta gärna svaret du får från P3 här.

Henkka skrev:
Glöm inte att lägga upp svaret här sen! kan vara intressant att se vad det blir för mothugg.

Dom kommer dra ut på det ända in i evigheten, deras svar ska säkert godkännas av någon korrumperad chef...

Nån som har film / video? bara undrar, jag råkar ha en del vänner i Cali som just nu är i Iraq som är elektriker. Blir orolig...

rust29 skrev:
Jupp, hörde oxå detta. Inte så värst upplyftande på morgonen och höra hur någon gör sig lustig över en halshuggning.

Finns en del här om ni vill se:
http://www.drudgereport.com/iiraq3.htm

Jag mår illa när jag hör alla som vill göra sig lustiga, de som sitter i ett mesigt, avlägset land långt borta från oroshärdar och gör sig roliga över de som åtminstone vill göra NÅGOT. (bra eller dåligt låter jag vara osagt)
USA-ätarna finns överallt, men särskilt på (s)(v)t.

Varför t ex bråkar man om/i just Irak? En "viss religiös grupp" mördar dagligen tusentals i ett centralafrikanskt land? Denna religiösa grupp finns i båda länderna..
Beror det på att USA inte har trupper i just det landet?
Den svenska nyhetsförmedlingen är mycket, ja extremt selektiv.

Rekommenderar att titta på http://www.erixon.com/, en underhållande blog.
(absolut politiskt inkorrekt)

ok, inte nån vän till mig. Jag har sett videos av folk som får halsen avskuren och det är det grymaste (gör mig spyfärdig alltså) jag sett nånsin. Helt bissart sjukt sätt att döda en person. Att drunkna i sitt eget blod, eller som i detta fallet.. helt av med huvet.

Mycket bra att någon reagerar över detta...Ett jävligt bra mail som du knopade i hopp till SR P3. Som sagt, vore kul om du kunde lägga upp svaret oxå. Själv så lever jag för ironi & satir, men det finns gränser....Äkta bra gjort med mailet :tummenupp

Markus skrev:
Dom kommer dra ut på det ända in i evigheten, deras svar ska säkert godkännas av någon korrumperad chef...

Du kommer få ett politisktkorrekt svar som är så konstigt uppbyggt att den rödatråden helt är borta redan efter första meningen. Sen undertecknat av minst sju stycken överbetalda soffliggare med titel i telefonkatalogen! :hihi

Bra skrivet i övrigt!

Men dom två i morgonpasset e ju rent dumma i huvudet!
Hon har ju inte alla hönsen hemma...
:kocko

På P3 brukar dom va ganska roliga, men det här verkar ju va helt åt helvete smaklöst!
Lyssnade inte själv men det låter inte som om det var nån alltför genomtänkt sketch.

Henkka skrev:
Du kommer få ett politisktkorrekt svar som är så konstigt uppbyggt att den rödatråden helt är borta redan efter första meningen. Sen undertecknat av minst sju stycken överbetalda soffliggare med titel i telefonkatalogen! :hihi

Bra skrivet i övrigt!

Ja, de kommer konstla bort det. Fick just följande:

Hej!

Jag har vidarebefordrat ditt brev till kanalchefen och redaktionschefen.

mvh

Anna-Lena

Jag har rutin på detta :hihi , jag ska ha mitt svar - bara man har tålamod.

Om man läser mellan raderna! :D

Hej! (..då!)

Jag har vidarebefordrat ditt brev till kanalchefen och redaktionschefen. (Som är på semester i minst 3år)

mvh (vill verkligen vara otrevlig men måste va trevlig för att inte få sparken)
Anna-Lena (Tvingad att skriva ett kasst brev tillbaka, heter egentligen Sven Åke och är trappstädare på SR)

Markus skrev:
Jag har rutin på detta :hihi , jag ska ha mitt svar - bara man har tålamod.

Bra initiativ!
Jag håller med om att ni tycker medierna ska vara försiktiga när de publicerar sånt här material.. Kan vara helt fel och för mycket man får reda på ibland..

Men hur kan en människa göra nåt sånt - alltså begå själva handlingen att skära av någons hals?! Fattar jag inte...

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back