P3 i morse, c:a kl 0730-0735

Henkka skrev:
Om man läser mellan raderna! :D

Hej! (..då!)

Jag har vidarebefordrat ditt brev till kanalchefen och redaktionschefen. (Som är på semester i minst 3år)

mvh (vill verkligen vara otrevlig men måste va trevlig för att inte få sparken)
Anna-Lena (Tvingad att skriva ett kasst brev tillbaka, heter egentligen Sven Åke och är trappstädare på SR)

:rofl :rofl

Som tur var har du fel.

Part 2 of the Swedish Radio Drama, starring Markus "The Gnällspik" - with supporters.

Fick nu detta, slängde iväg lite följdfrågor så att xx ska få något att knåpa på:

Hej xx.

Tack för ditt snabba svar.
När du skriver:

"människor genom att rent psykologiskt dela in världen i "vi" och "dom" reagerar olika beroende på vem som utsätts för våld, terror och tragedier"

menar du då att t.ex. det här fallet med den halshuggna unga mannen kommer få mer eller mindre uppmärksamhet än att några Irakier fick posera nakna med ett örngott på huvudet...?

Skulle också, som jag tidigare skrev, vilja ha svar på vad det är för information angående de förnedrade Irakiska fångarnas avrättningar ni besitter, med uppenbar ensamrätt?

Vänligen,
Markus

>From: "xx" <xx@sr.se>
>To: <x@hotmail.com>
>Subject: mail till Morgonpasset
>Date: Wed, 12 May 2004 11:07:21 +0200
>
>Hej
>Samtalet som du reagerade på i morse mellan Peter och Carina i Morgonpasset syftade inte till att skämta om människor som dödas i Irak eller någon annanstans. Det var i stället ett sätt att försöka belysa hur människor genom att rent psykologiskt dela in världen i "vi" och "dom" reagerar olika beroende på vem som utsätts för våld, terror och tragedier.
>
>Morgonpassets form och ton är annorlunda än andra samhällsprogram i Sveriges Radio: vi ska ta upp nyheter och aktuell samhällsdebatt i en form som inte är lika fördjupande som i t ex P1. Ofta gör vi det genom att i tex satirform belysa sånt vi tycker är viktigt, tankeväckande eller bizarrt.
>
>Vi är ledsna om budskapet inte gick fram.
>
>med vänliga hälsningar
>xx
>producent

Bollen ligger på mållinjen, bara att sparka nu Markus! :D

Lämna dem inte i fred...

Jag satt också och slölyssnade på det och reagerade på att det var lite magstarkt. Är dock meningslöst att föra diskussionen utan att kunna referera till de exakta formuleringarna. Kan någon med realplayer gå in på p3:s hemsida och göra en transkription av vad de egentligen sade?

Men även om de var väldigt smaklösa så är det sant, många anser det nog betydligt allvarligare att en amerikan mördas än att en irakier gör det(i västvärlden).

sandstream71 skrev:
Hade bara sett snutten när de står och läser upp något och amerikanen sitter framför dem, tills jag kollade SVT Morgon i morse. Där fick man se hur killen som läste plötsligt sliter tak i amerikanens hår, böjer ner honom åt sidan och ska börja skära med kniven. Där hade de som tur var klippt.

Fy fan vad barbariskt! :kocko
Jag fick ovetande om vad det va, hela klippet skickat till mig av en kamrat...

Som tur var så va det riktigt dålig kvalitet, men man kunde ändå urskilja vad som hände :zpy

Silwer skrev:
Men även om de var väldigt smaklösa så är det sant, många anser det nog betydligt allvarligare att en amerikan mördas än att en irakier gör det(i västvärlden).

Ja, men fenomenet fungerar även omvänt. Det är tråkiga faktum. Hur man belyser denna partiskhet är problemet för mig, man gör inte komik av det dagen efter i alla fall.

Markus skrev:
Ja, men fenomenet fungerar även omvänt. Det är tråkiga faktum. Hur man belyser denna partiskhet är problemet för mig, man gör inte komik av det dagen efter i alla fall.

Jo självklart är det omvänt med.
Nej, det är inget att skämta om, det måste vara extremt dålig empati helt enkelt.

Visst var det jäkligt dumt av amerikanerna att ta en massa bilder med dessa irakier. Men dessa irakier är ju helt dumma i huvudet. En sak är säker att de irakier som bor i sverige känner sig nog inte så säkra längre även om de inte har gjort nåt. Hoppas de kan blåsa ut hela landet på dessa idioter.

motardnisse skrev:
Visst var det jäkligt dumt av amerikanerna att ta en massa bilder med dessa irakier. Men dessa irakier är ju helt dumma i huvudet. En sak är säker att de irakier som bor i sverige känner sig nog inte så säkra längre även om de inte har gjort nåt. Hoppas de kan blåsa ut hela landet på dessa idioter.
Genialt inlägg måste jag säga :rolleyes:

Finns ingen anledning att dra alla irakier över en kam och svärta ner dom på det här sättet med rasistiskt nonsens. Om du inte avsåg att göra detta föreslår jag att du ser över formuleringarna för inlägget kan tveklöst uppfattas på det sättet.

Dra inte hela SR och P3 över en kam. P1 och mycket av det som är i P3 är väldigt bra!! Jag kan hålla med om att morgonpasset är ruggigt dåligt. Eftersom dom är så osäkra på sig själva så tar dom inget på allvar. Jag har aldrig hört dom säga något som dom verkligen står för. Istället så ska dom skoja om allt, ironisera, sarkasmerna haglar, grova sexskämt osv. osv. Jag blir så trött. Dom borde lära lite av Rix morronzoo.. riktigt underhållande :tummenupp

motardnisse skrev:

Ja, det hade varit mycket bättre om dom inte hade tagit några bilder alls så att dom hade fått misshandla dom ifred? Tro fan att irakierna blir sura om det kommer några jeppar och invarderar deras land. Skulle jag också bli om irakierna ockuperade sverige och arresterade herr Persson. Amerikanerna är inte heller några änglar direkt (vilket vissa verkar tro). Krig är aldrig vackert.

mb skrev:
Genialt inlägg måste jag säga :rolleyes:

Finns ingen anledning att dra alla irakier över en kam och svärta ner dom på det här sättet med rasistiskt nonsens. Om du inte avsåg att göra detta föreslår jag att du ser över formuleringarna för inlägget kan tveklöst uppfattas på det sättet.

"Dessa irakier" menade jag de i filmklippet. Jag är inte rasist, men jag kan nog förstå att de irakier som bor här känner sig nog inte säkra då deras landsbröder har gjort så här! Det jag menade med att blåsa ut var de idioter som gör sådana saker och bor i IRAK. Jo det stämmer jag skulle ha lagt till "i IRAK"

motardnisse skrev:
"Dessa irakier" menade jag de i filmklippet. Jag är inte rasist, men jag kan nog förstå att de irakier som bor här känner sig nog inte säkra då deras landsbröder har gjort så här! Det jag menade med att blåsa ut var de idioter som gör sådana saker och bor i IRAK. Jo det stämmer jag skulle ha lagt till "i IRAK"
Ok, bra. Det kunde lätt missuppfattats.

mb skrev:
Ok, bra. Det kunde lätt missuppfattats.

"Bra" som att ni delar samma värderingar eller "bra" som i att det nu är tydligt?

:D :7peta

EDIT: Vafan, gick du in och editerade - eller är det jag som ser med :arsele

Nyss stog det ju bara: "Ok, bra."

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back