Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hade det varit en bra debatt kunde ju någon då påpekat att cyklister är värre olyckskorpar än motorcyklister..ft skrev:Ja, de avslutade elegant med någon nisse som tyckte att "alla dessa unga män som vill köra fort kan ju köpa sig en trampcykel istället. Det finns cyklar idag med många växlar och jag blev klockad på min i 60 km/h".
:kocko
DanTheMan71 skrev:Maste halla med om att det egentligen e helsjukt att vem som helst kan kopa en varsting med vanligt korkort.Borde kravas nan form av extra utbildning(las bankorning) for att fa kora R1r Blades mm. Jag menar dagens hojar har samma effekt o vikt som GP hojar hade for 7-8 ar sen.
Fluxir skrev:lägg pengarna det kostar att "göra vägarna säkrare" på bättre reprationer samt gratis kurser i bil och MC körning istället, samt ha en obligatorisk koll varge år på folk över 75.
Men, det måste väl vara upp till var och en. Alla skall få köra sporthoj. Man skall inte behöva be någon om lov. Vi människor måste få vara kapabla att avgöra detta själva. Det kommer alltid att finnas folk som inte behärskar sitt utövande, vare sig det är motorcykel, flugfiske eller vad som helst.Nyteknik skrev:En del av mig tycker det är helt fel att vem som helst kan köpa och köra en sporthoj.
Nyteknik skrev:Koll varge år?
Ja, det är de över 75 som vi ska lägga miljoner för att hålla borta från vägarna. Och satsa mer på att göra vägarna slätare. Man måste ju kunna köra med knät i marken i 200 utan att riskera att köra över ett tjälskott.
![]()
Goodstuff skrev:Bara för att man älskar att köra motorcykel så ska det väl inte vara så svårt att inse att en motorcykel som gör 110 km/h på ettan och mellan 270 - 300 km/h i toppfart inte har mycket i dagens trafik att göra. Lägger man sedan till det minimala skydd som en motorcykel ger sin förare vid en olycka så förändras inte den slutsatsen nämnvärt till motorcykelns fördel.
Rent krasst sett och utan känslomässiga anspråk eller hänsyn till personlig "frihet".
FELfireblade skrev:Du glömde ju den största orsaken till att männskor dör.... RÖKNING
Goodstuff skrev:Bara för att man älskar att köra motorcykel så ska det väl inte vara så svårt att inse att en motorcykel som gör 110 km/h på ettan och mellan 270 - 300 km/h i toppfart inte har mycket i dagens trafik att göra. Lägger man sedan till det minimala skydd som en motorcykel ger sin förare vid en olycka så förändras inte den slutsatsen nämnvärt till motorcykelns fördel.
Rent krasst sett och utan känslomässiga anspråk eller hänsyn till personlig "frihet".
Dessutom är "argumentet" att det är stoppet och inte hastigheten som dödar ganska lamt då stoppets inverkan på kroppen i högsta grad står i relation till farten vid vilket stoppet inträffar.
Fluxir skrev:lägg pengarna det kostar att "göra vägarna säkrare" på bättre reprationer samt gratis kurser i bil och MC körning istället, samt ha en obligatorisk koll varge år på folk över 75.
Lorge skrev:Anmälde det som rattfylleri.
t020013 skrev:"Storebror" försöker som vanligt hindra utvecklingen av bilar och mototrcyklar. Varför inte hänga med istället och bygga säkrare vägar (snarare det som finns vid sidan av vägen) och kanske tom höja hastighetsgränsen.
Jag har tyvärr inga ideer om de vettlösa människor som måste köra "jävel" i exepelvis barntäta villaområden och vilttäta småvägar. Kanske borde trafikskola vara obligatorisk, det finns saker som man aldrig får lära sig som "privatist".
Men det är klart det är ju bara mina åsikter........
t020013 skrev:"Storebror" försöker som vanligt hindra utvecklingen av bilar och mototrcyklar. Varför inte hänga med istället och bygga säkrare vägar (snarare det som finns vid sidan av vägen) och kanske tom höja hastighetsgränsen.
Diversion skrev:Var ska man dra gränsen med ditt resonemang då? Det finns många "vardagsbilar" --edit --. Måste direktör Valins leksak klara 40 knop, räcker det inte med 25? etc etc
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |