P-plats mordet

Sjukt är bara förnamnet :( Hade det varit 2 år samt livstids utvisning till valfritt land där de misshandlar/torterar såna här personer så hade det varit ok.

P-platsmordet.:va
Om det är landskronaincidenten som åsyftas så begicks inget mord i samband med den.

Besserwisser

Ankan: Juridiskt sett har du givetvis rätt. Moraliskt argumenterar däremot större delen av Sveriges befolkning att ett knytnävsslag i huvudet på en 70-årig pensionär inte är -"Jag hade bara otur att vara på fel plats".

Oavsett benämning så är en människa död och en misshandlad och i sorg för att denne fine herre inte kunde acceptera att de tog en parkeringsplats han ville ha. Jag ifrågasätter kraftigt om 2år och 2 månader sänder de signaler vi vill ha till resten av samhället.

Det var ju enligt våran politiska elit bara "ett möte mellan människor"

Såna får man ju räkna med sker varje dag, det är naturligt.

Ankan: Juridiskt sett har du givetvis rätt. Moraliskt argumenterar däremot större delen av Sveriges befolkning att ett knytnävsslag i huvudet på en 70-årig pensionär inte är -"Jag hade bara otur att vara på fel plats".
Vid vilken ålder är det ok att slå någon då?? Ett slag kan ju få den här konsekvensen och ett flertal av de som snart kommer att uttrycka sitt hat/indignation här brukar i andra sammanhang tycka att våld är ok...

För övrigt tror jag inte att de flesta irriterar sig på våldet så mycket som att det var en invandrare som utövade det samt att det är bra att man dömer efter juridiken och inte efter moral och känslor.

För övrigt tror jag inte att de flesta irriterar sig på våldet så mycket som att det var en invandrare som utövade det samt att det är bra att man dömer efter juridiken och inte efter moral och känslor.

Jag bryr mig nada om hans etnicitet, däremot att han tog till våld mot en uppenbart gammal DAM är ju oförlåtligt och borde ge ett högre straff.
Men som du säger så är det ju juridiken som bestämmer denna gång, och som lekman så tycker man ju att det är förjävligt :(

Vål

Jag tror nog +1 på Anders, skit samma vad personen heter.

Vad som däremot spär på det hela är när hela församlingen och familjen gör sitt yttersta för att dölja vad som hänt (via mened och snyfthistorier). Det bromsar inte precis rasismen...

Vid vilken ålder är det ok att slå någon då?? Ett slag kan ju få den här konsekvensen och ett flertal av de som snart kommer att uttrycka sitt hat/indignation här brukar i andra sammanhang tycka att våld är ok...

Det är inte ok att slå någon överhuvudtaget, ingen har rätten att slå andra människor bara för att dom inte får som dom vill.
Men slår man ett barn eller en äldre person upprepade gånger i ansiktet med full kraft, så är väl de allra flesta människor medvetna om att det är farligare än att slå en fullt frisk person ( även om det inte på något sätt är riskfritt att slå på friska heller)
Jag har även svårt att se logiken i juridiken när straffet blir så lågt

Men slår man ett barn eller en äldre person upprepade gånger i ansiktet med full kraft, så är väl de allra flesta människor medvetna om att det är farligare än att slå en fullt frisk person ( även om det inte på något sätt är riskfritt att slå på friska heller)
Största faran med att ge sig på en fullt frisk är antagligen att man får tillbaka mera än man gett.
Så det skall man undvika om man är lagd åt det hållet..

Skärp dig !
Om du inte inser att åldern på offret skall ha en "viss" inverkan på bedömningen
av gärningens art och straffpåföljd så är du lite dum.

Ett stort "ogilla" på ditt inlägg. Snacka om att sakna empati för brottsoffer. Barn, kvinnor och åldringar lägger man inte hand på. Sen ser du som vanligt tomtar och troll överallt. Skulle folk tycka detta är ok om förövaren varit svensk menar du? Pinsamt...

Skärp dig !
Om du inte inser att åldern på offret skall ha en "viss" inverkan på bedömningen
av gärningens art och straffpåföljd så är du lite dum.
Så vid vilken ålder inträffar det??
Finns det alltså någon ålder då det är ok att slå någon?

Jag håller givetvis med om att det är försvårande men det är liksom inte intressant eftersom det finns en antydan att det är åldern, inte bruket av våld, som är det mest irriterande här. Å det är jag inte enig i! Jag har i jobbet träffat folk som varit misshandlade när de var tio, trettio och femtio och alla led. Jag känner inte för att döma den enes lidande som värre än någon annans. Det är möjligt att det gör mig lite dum iofs.
Men det generella är ju att den som använder våld gör en bedömning om att han är starkare än den han ger sig på oavsett ålder och det är i min värld alltid fegt.

För mig är det oerhört enkelt och oerhört svart och vitt. Våld är för mig aldrig ok utom för att rädda livet på någon. För mig kan man inte i ena tråden propagera för våld som en effektiv metod för att uppnå sina mål, vilket det ju onekligen kan vara, för att i nästa säga att våld är fel och ska straffas.

Ett stort "ogilla" på ditt inlägg. Barn, kvinnor och åldringar lägger man inte hand på.
Tack för att du ogillar mina inlägg, den bästa gåvan jag kan få!

Du är tydligen en av dem som anser att det är ok att använda våld mot vissa individer, trots all din omtalade empati. Antagligen uppstår inga offer då. Vi gör helt klart olika värderingar.

jag ser fram till den dagen du ska bli bestört över en lätt dom mot en svensk som har misshandlat en invandrare...

Last edited:
Två år är väl en ganska lång tid med tanke på att hans avsikt inte var att döda?

Ni får det samhälle jag antar att många av er röstat för, vad gnäller ni om? :confused:

Du är tydligen en av dem som anser att det är ok att använda våld mot vissa individer, trots all din omtalade empati. Antagligen uppstår inga offer då. Vi gör helt klart olika värderingar.

Ja det gör vi, tack och lov. Jag har många gånger hoppat in i slagsmål och hjälpt offren. Med din logik uppstår då nya offer. Det tycker inte jag. Jag tycker att ett offer förhoppningsvis istället blir lite mindre av ett offer och att fegisarna får sig en tankeställare. Vad gör du själv i liknande situationer? Tittar bort? Ringer polisen som kanske kan skicka en bil om en kvart? Vad är mest empatiskt?

Jag hade med glädje slagit in tänderna på killen i Landskrona, så där har du rätt.

jag ser fram till den dagen du ska bli bestört över en lätt dom mot en svensk som har misshandlat en invandrare...

Nu kommer inte jag på nåt fall på rak arm men visa du mig ett så lovar jag att bli bestört. Du hittar på som vanligt märker jag.

För övrigt tycker jag i princip alltid att straffet är för lågt. Förutom de undantag där våld är berättigat och inga straff alls bör utdelas. Tex kvinnor som försvarar sig mot misshandlande män eller om man kommer på en inbrottstjuv osv.

Last edited:
Det lät bittert:)

Det vet jag inte, möjligen att det är förvånande att så många gnäller samtidigt som de röstar på partier som förespråkar normupplösning och värstingseglatser.

Två år är väl en ganska lång tid med tanke på att hans avsikt inte var att döda?

I USA hade det gett 20 år, det är lagom. Lång tid är lika länge som hennes barnbarn lever utan mor-/farmor.

Last edited:
Det vet jag inte, möjligen att det är förvånande att så många gnäller samtidigt som de röstar på partier som förespråkar normupplösning och värstingseglatser.

I USA hade det gett 20 år, det är lagom. Lång tid är lika länge som hennes barnbarn lever utan mor-/farmor.

Knyta näven i fickan och gnälla är svenskarnas rättighet, hur skulle det se ut om vi började som fransmännen att spärra vägar och strejka mm. Så fort vi blev upprörda.

Nej allvarligt, jag tror nog att de flesta invånarna i landet tycker att straffen är tok för låga, framförallt när det gäller våldsbrott

Lite högt, men hälften tror jag att de dömer till för volontary manslaughter. Involontary ger ungefär samma straff som i Sverige.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt