P-bot.

Kia skrev:
Aaah så du är också en sån där som inte kan parkera ordentligt? Det är bara såna som avskyr oss. De andra som kan parkera och förstår reglerna fruktar inte oss... :)

BTW: Det finns säkert nån bra trafikskola i närheten av dig där du kan ta några lektioner i hur man parkerar... Lycka Till! ;)
Det är ju sorgligt att läsa om dig, du tror du uträttar seriös samhällsnytta eller...?

Även om man parkerar med sunt förnuft kan man bli lappad :fakta

NSR_Martin skrev:
Det är ju sorgligt att läsa om dig, du tror du uträttar seriös samhällsnytta eller...?

Även om man parkerar med sunt förnuft kan man bli lappad :fakta

Självklart gör parkeringsvakter seriös samhällsnytta, är du dum eller?
Har du någonsin försökt köra bil i ett land utan parkeringsvakter?
Folk parkerar ju som idioter även om dom vet att det finns risk att få böter, hur fan tror du dom skulle parkera om dom visste det var fritt fram.

Jag har aldrig problem med parkeringsvakter, för jag parkerar där man ska och jag betalar för mig.

Den här gången hade jag ju dessutom stått för länge, och slapp ändå undan för att jag hade en bra och acceptabel förklaring.

(edit)
Jag ser nu att du har trafikvana som ett övermoget moppefucko, kan du vara så snäll att inte lägga dig i när vuxet folk pratar om sånt du inte begriper dig på, har du ens bilkörkort? Nehe.... case closed!

Om man parkerar rätt och ändå blir lappad så ska man överklaga. om man parkerar med "sunt förnuft" och blir lappad så har man kanske inte så sunt förnuft som man tror, bevisligen tycker inte alla att det är sunt att stå där.

Last edited:
GuW skrev:
Folk parkerar ju som idioter även om dom vet att det finns risk att få böter, hur fan tror du dom skulle parkera om dom visste det var fritt fram.

Jag har aldrig problem med parkeringsvakter, för jag parkerar där man ska och jag betalar för mig.

Den här gången hade jag ju dessutom stått för länge, och slapp ändå undan för att jag hade en bra och acceptabel förklaring.

(edit)
Jag ser nu att du har trafikvana som ett övermoget moppefucko, kan du vara så snäll att inte lägga dig i när vuxet folk pratar om sånt du inte begriper dig på, har du ens bilkörkort? Nehe.... case closed!

Om man parkerar rätt och ändå blir lappad så ska man överklaga. om man parkerar med "sunt förnuft" och blir lappad så har man kanske inte så sunt förnuft som man tror, bevisligen tycker inte alla att det är sunt att stå där.

Vad skönt det är att se såna här inlägg... :tummenupp Det piggar alltid upp när man får se att det faktiskt finns intelligent liv därute.... :yoparty :Bugar

Jag tycker det är trevligt med parkeringsvakter, dom brukar lappa bilarna som står på bussparkeringar så att det är lättare att få plats för bussen.

Tack för ett bra jobb.

/Blue

Bah jag vill döda någon, gick ut nyss och hade tänk vrida på pskivan lite fint. DOH 250kr fattigare. Nissen hade varit där 10min efter tiden hade gått ut och jag kollade kanske 20min efter för jag fastnade i telefon med en kund.

:huvet :fatta! :brinnerup :4skrika

GuW skrev:
Som jag fattat det är det polisens uppgift att lappa/forsla bort bilar som står trafikfarligt, och hindrar trafiken osv... Stämmer inte det?
Det känns som att P-lisor lappar bilar när tiden gått över några minuter eftersom det va lång kö i kassan på ica, så bilägaren kommer för sent, känns lite fel att bli straffad för nått sånt tycker jag, man skadar ju inte direkt någon, eller?

GuW skrev:
Skönt att höra att det finns vissa parkeringsvakter som faktiskt kan tänka själva, de flesta verkar ju va griniga kärringar som går och lappar allt och alla, för att sedan gå och röstar på FI, tycka män är djur och är allmänt pist off på allt... Ungefär.

GuW skrev:
(edit)
Efter två säsonger och 2000 mil senare, ett par hundra mil i bil och en månad till körkort så vetifan om jag anser mig själv som grön längre, men det är ju din åsikt. Märker själv att man börjar tycka var och varannan är moppefuckos i 125delen nu, inte bra :va
Sen har man även föräldrar och kompisar som får P-böter osv :mattias

GuW skrev:
Följ lagarna och sluta tänk själv = optimalt samhälle...?

Lite uppdatering i ärendet,fick domen idag...

Jag citerar hela brevet:

"Vi meddelar härmed att ärendet har avskrivits.

Vi vill dock göra Er uppmärksam på att det från bl. a övervakningssynpunkt krävs att p-biljetten finns i fordonet och i enlight med föreskrifterna är placerad på framrutans insida fullt läsbar utifrån.

Avskrivningen skall därför ses som en engångsföreteelse och vi vill meddela att någon ytterligare avskrivning av liknande skäl inte kommer att ske.

Med vänliga hälsning

CARPARK AB
Region Stockholm"

:banana Undrar om man kan kräva ränta på stålarn också :D

GuW skrev:
Kan inte du skicka mig ett sånt där hemligt klistermärke som alla lapplisor har på sina bilar, som gör att man inte kan få parkeringsböter? :)

Jag höll på att bli lappad då jag hade stått lite längre än en timme på en entimmesparkering (som jag hade betalt för) eftersom det var otrolig kö på affären där jag skulle handla.
P-tjejen sa bara "jaha, så då hinner du inte äta nurå, det kan vara straff nog"

Jag hade nog bara stått 5 minuter för länge IOFS. :)

Gör som jag, kör utlänsk regad bil o. skit i alla p-böter, biltullar mm. :tummenupp

NSR_Martin skrev:
...Efter två säsonger och 2000 mil senare, ett par hundra mil i bil och en månad till körkort så vetifan om jag anser mig själv som grön längre, men det är ju din åsikt...

2200 mil... Då är du nog vägens okrönte konung nu... :hihi

Allvarligt talat så kommer du säkert om några år hålla med om att din trafikmognad ökat från idag. Som med allt annat så är det såklart individuellt, men 2200 mil är faktiskt inte särskilt mycket. Därmed inte sagt att du är en dålig förare, men det finns nog möjlighet för de flesta att bli bättre. :tummenupp

Mr R skrev:
Lapplisa, vilken utbildning måste man ha? :hihi :hihi

Självförsvars kurser och en stor käft kommer man långt på...
Sen måste man ha en hörsel som går att stänga av när svensson kommer och gapar... :tummenupp En hand som skriver böter fort som f*n är inte helt fel heller... :banana

Kan inte vara roligt att jobba som lapplisa eller lapplars. Endast onda blickar och svordommar från folk. :död

morlock skrev:
Kan inte vara roligt att jobba som lapplisa eller lapplars. Endast onda blickar och svordommar från folk. :död

Nope inte bara... När Svensson upptäcker att det står en stor idiot parkerad på just HANS förhyrda parkering då står han med mössan i handen och ler stort när vi kommer... Och när vi utfärdat böterna så tackar han så mycket för hjälpen.... :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg