P-bot.

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Alltid lika kul när det ligger ett meddelande under torkaren :)

Fast denna gång har dom skrivit att " Foton Tagna"

Nu till frågan går det att få dessa foton, någon som vet.
Vore ju rätt kul att se va dom fotat.

Mr_White skrev:
Alltid lika kul när det ligger ett meddelande under torkaren :)

Fast denna gång har dom skrivit att " Foton Tagna"

Nu till frågan går det att få dessa foton, någon som vet.
Vore ju rätt kul att se va dom fotat.
Om det är ett kommunalt eller statligt bolag har du rätt att få kopior.
det är värre med privata bolag.

Mr_White skrev:
CarPark AB, känns privat..

Självklart har du rätt att se fotona om du bestrider boten, varför skulle dom annars fota?
Jag tycker mer det låter som ett sätt för CarPark AB att slippa en massa överklaganden, eftersom gemene man förmodligen tänker "Ähh fan, dom har bildbevis på att min bil stod där"

Förmodligen hinner inte CarPark AB med alla överklaganden och tvingas avskriva alla som trasslar för att det tar för mycket tid och resusrser att driva det vidare, därför gör dom denna "fuling" för att minska bördan.

Jag har faktiskt sätt dom fota vid några tillfällen, men tror det bara är CarPark som sysslar med sånt.

EBS skrev:
Jag har faktiskt sätt dom fota vid några tillfällen, men tror det bara är CarPark som sysslar med sånt.

Fick en igår när jag jobbade, fast då var det Rationell Parkeringsservice AB som lappade. Det står även Foto.

Alltid lika skönt att höra att kollegorna är flitiga och lappar.... :yoparty ;)

Kia skrev:
Alltid lika skönt att höra att kollegorna är flitiga och lappar.... :yoparty ;)

Kan inte du skicka mig ett sånt där hemligt klistermärke som alla lapplisor har på sina bilar, som gör att man inte kan få parkeringsböter? :)

Jag höll på att bli lappad då jag hade stått lite längre än en timme på en entimmesparkering (som jag hade betalt för) eftersom det var otrolig kö på affären där jag skulle handla.
P-tjejen sa bara "jaha, så då hinner du inte äta nurå, det kan vara straff nog"

Jag hade nog bara stått 5 minuter för länge IOFS. :)

GuW skrev:
Kan inte du skicka mig ett sånt där hemligt klistermärke som alla lapplisor har på sina bilar, som gör att man inte kan få parkeringsböter? :)

Jag höll på att bli lappad då jag hade stått lite längre än en timme på en entimmesparkering (som jag hade betalt för) eftersom det var otrolig kö på affären där jag skulle handla.
P-tjejen sa bara "jaha, så då hinner du inte äta nurå, det kan vara straff nog"

Jag hade nog bara stått 5 minuter för länge IOFS. :)

Såna klistermärken delar jag bara ut till väldigt speciella "kunder". *skrattar*

Om felparkeraren är snygg och trevlig så brukar jag vara trevlig tillbaka och ta tillbaka p-boten om det är ett sånt där gränsfall faktiskt... ;) :banana

Adde-Gbg skrev:

Aaah så du är också en sån där som inte kan parkera ordentligt? Det är bara såna som avskyr oss. De andra som kan parkera och förstår reglerna fruktar inte oss... :)

BTW: Det finns säkert nån bra trafikskola i närheten av dig där du kan ta några lektioner i hur man parkerar... Lycka Till! ;)

Kia skrev:
Aaah så du är också en sån där som inte kan parkera ordentligt? Det är bara såna som avskyr oss. De andra som kan parkera och förstår reglerna fruktar inte oss... :)

BTW: Det finns säkert nån bra trafikskola i närheten av dig där du kan ta några lektioner i hur man parkerar... Lycka Till! ;)

Man fruktar inte en slappfisa, man fruktar botarna dom delar ut.

Vad har det egentligen för betydelse att bilen är fotad?
Om den står där det är p-förbud, så kan jag förstå poängen med ett fotobevis men inte annars.

Det enda som ett foto bevisar är att en bil har befunnit sig på en viss plats.
Dock säger det ingenting om när fotot är taget.
Även om det är en digitalkamera och bildfilen därmed får ett datum och klockslag, så är ju det inget större problem att komma runt...

Visst, de kanske fotar vindrutan/instrumentbrädan, där parkeringsbiljetten bör ligga. Men då måste de fota så pass nära att det i praktiken kan vara vilken Volvo, Saab eller Toyota som helst som står på gatan...

Man skall aldrig glömma att en bild bara visar vad fotografen vill att den skall visa.

Carpark AB är onda, de lappade min bil 4 gånger. De bara rullade ihop de tidigare botarna och mickla in fler under torkarbladet.

Kia skrev:
Såna klistermärken delar jag bara ut till väldigt speciella "kunder". *skrattar*

Om felparkeraren är snygg och trevlig så brukar jag vara trevlig tillbaka och ta tillbaka p-boten om det är ett sånt där gränsfall faktiskt... ;) :banana

Då förstår jag fortfarande inte varför hon tog tillbaka min bot, jag var förvisso trevlig.....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg