P-bot for ej betald avgift?

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Idag fick jag en p-bot på 200 spänn för ej erlagd avgift. :mad: Jag trodde man inte kunde få sådana när man parkerar en MC? Läste någonting i en annan tråd om det.

Någon som vet säkert vad som gäller? Jag stod på gatan, ej huvudled, där det var aviserat parkering tillåten mot avgift. MC-parkering fanns ej. Jag stod ej på lastzon, p-förbud, stoppförbud, i korsning, vid övergångsställe eller något annat dumt, utan på anvisad plats men utan biljett.

OM det här är korrekt - var förväntar dom sig att vi ska ha p-biljetten? Och hur försäkrar vi oss att inge snor den??

Du hade ju betalat men någon måste stulit biljetten. :fakta

Hur har de tänkt att man ska kunna ha en synlig biljett utan att den går att ta? :p :crash

Mikey skrev:
Om du står på parkering avsedd för bill och inte har betalat borde du väl kunna räkna ut att du kan få böter... Du upptar ju en plats ju! :fakta

Om man parkerar på tvären (antag nu att bilarna parkerar längs en gata) så upptar man ju ungefär en fjärdedels plats. Ofta kan man ju utnyttja utrymmet som finns mellan två parkerade bilar.

Jag brukar dra över kapellet när jag parkerar längre tid. Om någon parkeringsvakt börjar dra i det går larmet igång och det funkar lika bra på parkeringsvakter som på tjyvar.

Bästa tipset var dock som sagt att inväntat en bilist och fixat en biljett från denne.

Angående vart man sätter lappen. Du stoppar den i fickan, får du sen böter så visar du upp lappen alt överklagar. :tummenupp

En mkt bättre lösning är att ställa sig nån helt annanstans än på en betalplats...

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul