P-bot

Status
Ej öppen för fler svar.

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Fick böter igår 475 spänn...

Hade parkerat på gatan, inte mc parkering och det var varken parkeringsförbud, städdag på gatan (som jag fått böter för tidigare) eller något annat. Det jag fick boten för att jag inte betalt p-avgift.

1. vem betalar p-avgift för mc
2. lapplisan måste uppenbarligen vara av uppfattningen att man ska betala p-avgift för mc. men vad gäller egentligen, antar att man måste egentligen? betalar man finns det ju en mindre risk (läs: Astronomisk) att lappen försvinner.
3. vad tror ni om mina chanser att få tillbaka mina surt förvärvade och skattade penningar av vår kära transportstyrelse?

man ska betala för MC med.

sen enligt min erfarenhet spelar det ingen roll om man felparkerat eller ej, sålänge man har nåt fordon registrerat på sig kan P-bolagen skicka ut lite böteslappar till vemsomhelst utan någon som helst anledning när det börjar bli dåligt med pengar i kassan, sen måste man betala och försöker man ta reda på vad man gjort fel eller vägrar då man inte gjort nåt fel får man bara betala mycket mer.

Enligt svensk standard väger ett företags ord tyngre än en privatperson, dessutom får man om man förlorar ett mål bekosta vinnarens rättegångskostnader, och ska du ha någon som helst chans att vinna, även om du har teknisk bevisning, får du överklaga ganska många gånger.

P-bolagen behöver inte bevisa ett skit, de skickar ut lappar till vem de vill när de vill och det e bara betala och se glad ut, eller migrera till nåt land men bättre rättsäkerhet för individen, Nordkorea tex.

Har väl för mig att man bör betala men ta med biljetten. Så har man fått en bot kan det kanske vara värt att vänta en stund och fråga ngn snäll själ om deras biljett när de åker.. Eller nåt..

100% om du gör följande:

Anmäl nrskylt stulen idag, men du har ju inte använd hojen på några dagar så du vet inte när den försvann.

Polisen beställer en ny åt dig.

Du slänger boten och väntar på påminnelsen, den skickar du in tillsammans med polisanmälan och hävdar att du ej stått där, utan troligtvis nrskylt tjuven.

Boten rivs då bevis saknas.

Nästa gång du får en bot = gör om allting igen och njut över vilken skön samhällsomstörtande kille du gått och blivit.

du måste ta med parkeringsbiljetten, uppvisad biljett för parkeringsbolaget om du fått en bot vill säga = riven bot

Jag snackade med en Lisa häromdagen då jag åkte på 700 pix för att jag stod på trottoaren.. jaja (har parkerat på samma ställe i 1 år).
Hon sa att fäst biljetten på hojen, ta ett fotografi med mobilen eller skriv av biljetten. Sen är det bara att överklaga...

Men, vem vill springa och överklaga hela tiden! Det tar både tid och kraft!

Helt absurt, dom har byggt ett jätte köpcentra i Malmö och inte en ända MC parkering i närheten! Ringde trafikgubbarna i staden och sa, citat
"vår utgångspunkt är att alla det ska vara öppna för alla sorters fordon. Detta är bästa sättet att skapa lediga platser. Med en uppdelning riskerar man att vissa utrymmen skulle stå tomma bara för att de inte är tillåtna för alla."

Hur fan ställer man sig då till handikapp platser frågar man sig?

Jo, det är snett det där. Nuförtiden vill de att man skall betala med mobilen istället. Här i Sthlm finns tydligen nån tjänst för det. Ingen lapp att bli av med alltså.

En annan intressant sak som jag fick reda på vid min senaste konfrontation med Lisa var att om man står rakt ut från trottoaren (mellan bilar, som vanligt, som alla står) så är det dyrare än om man står LÄNGS MED trottoaren. Helt galet, men det är sant. Man måste parkera i färdriktningen..........

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back