p-böter vad göra?

GuW skrev:
Du menar som poliserna som sitter och garvar åt dom som grinar för att dom har fått böter för miniskylt...

Får jag böter för felparkering blir jag också förbannad, PÅ MIG SJÄLV!
Fast jag har faktiskt fått en där jag blev förbannad på lapplisan, den bestred jag och fick rätt, dom är människor dom med, dom gör misstag ibland dom med, men hon var rakryggad nog att erkänna sitt, så jag slapp betala.

Precis så menar jag... :)

Självklart gör alla misstag ibland.... Stort att erkänna sånt och kunna lära nåt av det bara. :Bugar

Victor skrev:
Tja, då spelar det väl ingen roll vad jag tycker, eller hur?
Och som jag sa innan, han borde kontakta skolan för det är förmodligen deras parkerning. För övrigt så är idiotförklara ett ord och inte två.

Du behöver nog inte försvara ditt ragg, hon är så säker på sin sak så.

Jag försvarar alltid de svaga, så det så.. :lol

Victor skrev:
Överklaga och förklara för idioten till "parkeringsvakt" vilken dålig människa han/hon är. Att han/hon borde klippa sig, skaffa ett riktigt jobb eller kort och gott uppsöka en psykolog. Ta reda på p-vaktens hemnummer och telefonterra i ett par veckor. Få skolan (det är deras parkerning antar jag) att erkänna att det är dåligt skyltat.
Jag var upp och pratade med dom på skolan och frågade vart i helvetet man ska parkera då och då sa hon att hon tyckte att alla på hela stället skulle fara å parkera på kommunens egna parkering som är 30-40 meter bort tills dom gör om så att man får stå två rader eftersom att det ändå alltid står två rader och det rymms bra. De har tydligen gnällt på kommunen ganska länge om att ta bort förbudet. De är tydligen dit ganska ofta och inkasserar fikakassan.

Kia skrev:
"Shit Happens" Betala med ett leende på läpparna och tänk: "att nu lärde jag mig nåt nytt idag åxå." ;)
Jo jag har lärt mig att om man inte vet vars man ska parkera för att det inte går att se så är det bäst att man får sig ett straff, speciellt då man går skola och kör 2 mil dit med den här bensinskatten. Offerlösa brott är speciellt hemska eftersom att det inte drabbar någon. :fakta

:rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...