p-böter vad göra?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Stod parkerad vid komvux, det är alltid två rader med bilar i mitten men det får tydligen bara vara en rad. Jag parkerade tydligen på fel sida, på skylten står inget om vilken sida om skylten det är, den rätta raden står lite mer framför skylten än den andra men jag anser att det är dåligt förklarat som fan. Vad göra? Överklaga?

Stort problem med felparkerade bilar i Älvsbyn?

"Shit Happens" Betala med ett leende på läpparna och tänk: "att nu lärde jag mig nåt nytt idag åxå." ;)

Kia skrev:
"Shit Happens" Betala med ett leende på läpparna och tänk: "att nu lärde jag mig nåt nytt idag åxå." ;)

Jag vet inte varför men hursomhelst kom jag och tänka på Magnus Uggla när man ser dig häromkring på forumet... :7peta :4skrika

tycon1 skrev:
Jag vet inte varför men hursomhelst kom jag och tänka på Magnus Uggla när man ser dig häromkring på forumet... :7peta :4skrika

*skrattar* :Bugar Aaah väljer att ta det som en komplimang, eftersom jag är så himla ödmjuk. ;) Antar att du tycker jag är lätt provocerande och kaxig?? :Bugar :)

Kia skrev:
Vad lär man sig av att få en parkeringsböter? :va
Varför blir man lapplisa? Gå runt o göra folk fattiga o sura kan väll inte va så kul...

Lapplisor är enligt mig överflödiga... Som jag har förstått det så är det polisens uppgift att bötfälla bilar som står trafikfarligt osv...? så...

NSR_Martin skrev:
Varför blir man lapplisa? Gå runt o göra folk fattiga o sura kan väll inte va så kul...

Lapplisor är enligt mig överflödiga... Som jag har förstått det så är det polisens uppgift att bötfälla bilar som står trafikfarligt osv...? så...

Polisen delar inte ut några p-böter alls....
Varför man blir Lapplisa? Jaa man träffar så mycket trevligt folk...å så får man lära sig många nya fula ord. :)
Sen är de rätt skönt att få lappa "idioten som parkerade så nära din förardörr att du fick klättra över passagerarsätet för att komma in i din bil.."
Inte alla är sura när vi kommer.... :7peta

Kia skrev:
Polisen delar inte ut några p-böter alls....
Varför man blir Lapplisa? Jaa man träffar så mycket trevligt folk...å så får man lära sig många nya fula ord. :)
Sen är de rätt skönt att få lappa "idioten som parkerade så nära din förardörr att du fick klättra över passagerarsätet för att komma in i din bil.."
Inte alla är sura när vi kommer.... :7peta

Du glömde att man på ett lagligt sätt kan hämnas på alla idioter som gör livet surt för en från dag till dag..... :lol :rofl ....

NSR_Martin skrev:
så...

Som att respektera att man ska betala ,inte stå på andras parkeringsplatser som man inte har rätt till...låta bli Invalidrutor om man inte är invalid i huvet själv, tex
I uppsala är det rena anarkin allt som oftast.....skit stad att parkera i för övrigt.
Tack Kia för att du rensar upp i träsket, så jag kan stå i fred med min DartWadar farkost, .. :pannkyss

Last edited:
tassen skrev:
Du glömde att man på ett lagligt sätt kan hämnas på alla idioter som gör livet surt för en från dag till dag..... :lol :rofl ....

Som att respektera att man ska betala ,inte stå på andras parkeringsplatser som man inte har rätt till...låta bli Invalidprutor om man inte är invalid i huvet själv, tex
I uppsala är det rena anarkin allt som oftast.....skit stad att parkera i för övrigt.
Tack Kia för att du rensar upp i träsket, så jag kan stå i fred med min DartWadar farkost, .. :pannkyss

Du vet säkert att din bil står över på min "lappnings"-lista?? ;) :7peta *skrattar* Närå du står hyfsat säkert därute i träsket... :pannkyss

Kia skrev:
Du vet säkert att din bil står över på min "lappnings"-lista?? ;) :7peta *skrattar* Närå du står hyfsat säkert därute i träsket... :pannkyss

Min farkost har alla möjliga regskylltar, lappa på bara...... :tummenupp

Klart den står säkert, alla kollar ju på den.... :yoparty :banana

honkiie skrev:
Stod parkerad vid komvux, det är alltid två rader med bilar i mitten men det får tydligen bara vara en rad. Jag parkerade tydligen på fel sida, på skylten står inget om vilken sida om skylten det är, den rätta raden står lite mer framför skylten än den andra men jag anser att det är dåligt förklarat som fan. Vad göra? Överklaga?

Överklaga och förklara för idioten till "parkeringsvakt" vilken dålig människa han/hon är. Att han/hon borde klippa sig, skaffa ett riktigt jobb eller kort och gott uppsöka en psykolog. Ta reda på p-vaktens hemnummer och telefonterra i ett par veckor. Få skolan (det är deras parkerning antar jag) att erkänna att det är dåligt skyltat.

Victor skrev:
Överklaga och förklara för idioten till "parkeringsvakt" vilken dålig människa han/hon är. Att han/hon borde klippa sig, skaffa ett riktigt jobb eller kort och gott uppsöka en psykolog. Ta reda på p-vaktens hemnummer och telefonterra i ett par veckor. Få skolan (det är deras parkerning antar jag) att erkänna att det är dåligt skyltat.

Det är just såna som vi sitter å fnissar åt i fikarummet på jobbet. ;) Folk som först bevisar sin okunskap om våra regler genom att parkera fel. Sen idiot förklarar de sig själva genom att gapa på lapplisan som bara gjort sitt jobb som alla andra. Inte lapplisan som bestämmer reglerna det är markägaren som anlitat p-bolaget som bestämt riktlinjerna för hur de ska jobba... ;) :tummenupp

Victor skrev:
Det heter egentligen "parkeringsfitta" alternativt "parkeringshora" men jag försökta vara lite diplomatisk.

En liten enkel fråga, ditt eget yrkesval är då ??

Kia skrev:
Det är just såna som vi sitter å fnissar åt i fikarummet på jobbet. ;) blablabla
Tja, då spelar det väl ingen roll vad jag tycker, eller hur?
Och som jag sa innan, han borde kontakta skolan för det är förmodligen deras parkerning. För övrigt så är idiotförklara ett ord och inte två.
tassen skrev:
En liten enkel fråga, ditt eget yrkesval är då ??
Du behöver nog inte försvara ditt ragg, hon är så säker på sin sak så.

Kia skrev:
Det är just såna som vi sitter å fnissar åt i fikarummet på jobbet. ;) Folk som först bevisar sin okunskap om våra regler genom att parkera fel. Sen idiot förklarar de sig själva genom att gapa på lapplisan som bara gjort sitt jobb som alla andra. Inte lapplisan som bestämmer reglerna det är markägaren som anlitat p-bolaget som bestämt riktlinjerna för hur de ska jobba... ;) :tummenupp

Du menar som poliserna som sitter och garvar åt dom som grinar för att dom har fått böter för miniskylt...

Får jag böter för felparkering blir jag också förbannad, PÅ MIG SJÄLV!
Fast jag har faktiskt fått en där jag blev förbannad på lapplisan, den bestred jag och fick rätt, dom är människor dom med, dom gör misstag ibland dom med, men hon var rakryggad nog att erkänna sitt, så jag slapp betala.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg