påställning??

Gick med
3 Oct 2004
Hoj
R-1 01
fan oxå går ju inte att ställa på hojen står att försäkring saknas... va fan ska jag göra???
Folksam säger att försäkrningen ligger där!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Andreas-r1 skrev:
fan oxå går ju inte att ställa på hojen står att försäkring saknas... va fan ska jag göra???

Jag undrar också .. Bytte till folksam från If idag ... men hur ställer jag på den ? :va

Om hojen var avställd när försäkringen tecknades, så måste du först ringa till folksam och få dom att "ställa på den", då skickar dom något fint elektroniskt meddelande till vägverket som talar om att det går att ställa på den. Jag gjorde detta för tre dagar sen och det "gick direkt", sen var det bara att ställa på hojen på vägverkets hemsida :tummenupp

/xf

xfader skrev:
Om hojen var avställd när försäkringen tecknades, så måste du först ringa till folksam och få dom att "ställa på den", då skickar dom något fint elektroniskt meddelande till vägverket som talar om att det går att ställa på den. Jag gjorde detta för tre dagar sen och det "gick direkt", sen var det bara att ställa på hojen på vägverkets hemsida :tummenupp

/xf

Ja .. han på folksam frågade mig när jag skulle ha den påställd.. jag sa lååångfredag... han sa ok ... sen ringde jag och sa upp försäkringen hos If tills idag då ..
Är den påställd eller vad menade du nu ..*trött*

En annan fråga .. Folksam försäkrar ju bara banåkning som Smc är inblandade i .. är dom involverade i många träffar eller bara deras egna?

xfader skrev:

/xf

Jo har har pratat med folksam men dom har nått fell på kontakten till bilregistret, så nu sitter jag och rister i stolen och funderar på att köra avställt klarar inte detta psykist....hehe :mad: :mad: :mad:
DEt e ju fan oxå att det alltid ska krabba dom e ju helt kassa!!!!!

Andreas-r1 skrev:
Jo har har pratat med folksam men dom har nått fell på kontakten till bilregistret, så nu sitter jag och rister i stolen och funderar på att köra avställt klarar inte detta psykist....hehe :mad: :mad: :mad:
DEt e ju fan oxå att det alltid ska krabba dom e ju helt kassa!!!!!

Det finns ju nånting som heter framförhållning oxo. Jag ställde på min hoj igår och det var inga problem.

nike83 skrev:
kom precis in efter min första tur iår !!! SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jälva skönt :tummenupp

Snart ska jag osså ut ... Jag skiter i påställning eller inte ... Tuta o kör bara ..
Måste ladda batteriet bara .. HAHA :D

Andreas-r1 skrev:

Och det som suger mest är att Folksam har sememster till på tisdag så det går inte att få tag på dom.. Sitter i samma jävla sits.. Köpt hojjen i vinter och den har inte varit påställd sen köpet så man måste aktivera försäkringen innan man kan ställa på! :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :(

David81 skrev:
En annan fråga .. Folksam försäkrar ju bara banåkning som Smc är inblandade i .. är dom involverade i många träffar eller bara deras egna?

Lite nyfiken på var du fått det ifrån? Läser man villkoren finns inget som säger detta.

Back