Påkörd vid körning mellan bilar

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jahaps, sista idioten var då tydligen inte född ännu.

Linesplittade idag till jobbet vid rödljus, kom inte förbi en personbil så klämde in mig mellan personbilen och en mindra lastbil.
Detta gillade då inte lastbilschauffören så han körde närmare, jag tittade upp på honom, och gjorde "dude?" :va med ögonen, och han bestämde sig att klämma mitt ben mellan lastbilen och hojen.
Skadade mig inte dock.

Men hey, det är fredag, no worries!

Jag kan ju känna att han gör som han vill när du gör som du vill. Hade du inte kört emellan hade han inte klämt dig. Gör som du vill och hacka i dig konsekvenserna.

Jag har god lust att köra på dessa jävla vingliga sat-mopedister som ska tränga sig före och sen snigla fram och vingla. DÖD ÅT DOM! DÖÖÖD!

Jag kan ju känna att han gör som han vill när du gör som du vill. Hade du inte kört emellan hade han inte klämt dig. Gör som du vill och hacka i dig konsekvenserna.

Hoppas du är ironisk. Du kan ju inte gärna mena att om någon glider mellan köerna så ska man köra på denna person. Det är ju hysteriskt dumt!

Galenskap...

Gör ett judgementcall nästa gång, bara för att man kan så kanske man inte ska. Har som regel att inte splitta om jag inte kan komma förbi med båda fötterna på fotpinnarna.

Det har resulterat i:
1. Jag undviker de allra tajtaste situationerna där även lite vingel från bilister kan orsaka skador på fordon och mig.
2. Jag har blivit mycket bättre på att köra i riktigt tajta utrymmen med båda fötterna på fotpinnarna.

Det är bättre att missa några placeringar, de tar man igen snabbt så snart det blir grönt igen.

Gör ett judgementcall nästa gång, bara för att man kan så kanske man inte ska. Har som regel att inte splitta om jag inte kan komma förbi med båda fötterna på fotpinnarna.

Var skall man annars ha fötterna om inte på pinnarna? Hur breda fötter har du egentligen om begränsningen sitter där? :va

Har jag backspeglarna monterade så brukar det vara dom som är begränsningen i sidled. Ibland får man vika in dom för att komma fram.

Lastbilar brukar jag undvika att ställa mig brevid, kör bara förbi om jag är säker på att komma förbi och framför rätt fort.

Jag har god lust att köra på dessa jävla vingliga sat-mopedister som ska tränga sig före och sen snigla fram och vingla. DÖD ÅT DOM! DÖÖÖD!

Du har "pråååblem".

Du skämtar aprillo eller så har du glömt bort viktigast av allt, och det är samspel i trafiken dvs. grundregeln som står över alla andra regler. Nu behöver man ju inte vara någon paragrafryttare men om bilen och lastbilen trodde de samspelade på rätt sätt genom att blockera clownen så är de helt bakom flötet med låg IQ.

När någon gör "dude" blicken ringer det en klocka för mig att ta det lite lugnt. Något är på gång. Sen att man har rätt och köra om eller inte spelar ingen roll det är inte värt en chansning.

Det är bättre att missa några placeringar, de tar man igen snabbt så snart det blir grönt igen.

Instämmer. Jag brukar tränga mig "bilpar för bilpar" och undvika att fastna mellan bilar. I sådant fall stannar jag hellre ett bilpar bakom rödljuset och slipper hamna i den situation TS beskriver. Man får ju vara lite pragmatisk när man lanesplittar: payoffen för att riskera sitt liv i en kö på väg hem från jobbet är ju obefintlig.

Last edited:
Var skall man annars ha fötterna om inte på pinnarna? Hur breda fötter har du egentligen om begränsningen sitter där? :va

Har jag backspeglarna monterade så brukar det vara dom som är begränsningen i sidled. Ibland får man vika in dom för att komma fram.

Lastbilar brukar jag undvika att ställa mig brevid, kör bara förbi om jag är säker på att komma förbi och framför rätt fort.

Jag tror du förstår vad jag menar men förklarar ändå :krama

Ser på tok för många mc/mopeder som absolut ska försöka ta sig fram mellan bilar där det är så trångt att man blir tvungen att paddla med benen eller stanna/justera backspeglar, knacka på rutor etc.

Kan man inte splitta med fötterna på pinnarna så ska man acceptera att man antingen har för små huevos eller behöver träna på sin krypkörning. Ibland är det helt enkelt bara för trångt och risken att man orsakar, eller blir utsatt för, en olycka blir stor.

Antingen anpassar man sig körning till yttre och inre förhållanden eller så gillar man läget när man blir prejad av en idiot med ratt. För livet är inte rättvist.

För övrigt bryr jag mig inte om hur andra hojåkare väljer att göra så länge de inte står i vägen för mig. Så snälla, alla ni som kör i Stockholm, kolla i backspegeln när ni fegar mellan bilarna, det finns andra som vill förbi. :fatta!

Men titta, ännu en hojägare med attitydproblem bakom ratten. Vilken överraskning. :näsblod

Kan man inte hantera sitt temperament i trafiken har man inte i trafiken att göra. Du borde gå till jobbet tills du lärt dig självkontroll :arsele

Vill du köra på fotgängare som "tränger sig förbi" bilkön på trottoaren också?

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing