Påkörd ikväll

Lt Jake skrev:
2205680 http://t955i.net/forums/ShowPost.aspx?PostID=17616

Universal racing alu, omsvetsat grenrör och keramisk coating på hela skiten. Inga distanser alls och garanterat ett av de härligaste motorljuden i Stockholm.

Du MÅSTE mappa om A/F-kurvan, den går farligt snålt annars..

Gratulerar till ett bra val, även om jag helst hade varit ensam om det åtminstone en posör-sommar. mvh/J

Snygg j-vla hoj du har!!! Tror jag har sett den utanför MC-varuhuset!

Jo, allt du säger stämmer. Grymt elakt och mullrande lät den..för att inte säga helt j-vla fucking underbart! Och jag fick även en känsla av att den gick snålare nu. Sexton distanser är ju ändå ganska öppet...så jag får nog se till att leverera lite extra soppa :tummenupp

Var inte ledsen över att inte vara unik längre...jag har gått och suktat över den där pipan länge. Chansen kom nu..köpte från Summit Racing för futtiga 125 dollar...brorsan tog med den hem från L.A. :yoparty

don_tomazo skrev:
2205678 Förlåt om jag spammar din tråd men vad är grejen med en supretrapp?

Grejen med Supertrapp är att du får en "tunable" pipa. Du kan välja ljudnivå, var i registret du vill ha mest pulver etc genom deras disc system. Röret är mer eller mindre helt öppet...det är discarna som avgör hur mycket flow du får.

Läs mer HÄR om du är intresserad.

MaScoot skrev:
2205877
Var inte ledsen över att inte vara unik längre...jag har gått och suktat över den där pipan länge. Chansen kom nu..köpte från Summit Racing för futtiga 125 dollar...brorsan tog med den hem från L.A. :yoparty

Grejen med Supertrapp är att du får en "tunable" pipa. Du kan välja ljudnivå, var i registret du vill ha mest pulver etc genom deras disc system. Röret är mer eller mindre helt öppet...det är discarna som avgör hur mycket flow du får.

Jag har ett ST system på min hoj och är mycket nöjd. 125$ är svinbilligt, det ST systemet jag har tittat på ska de har 700-800$ för...

Loud Pipes Save Lives?

Sun King skrev:
2205955 Jag har ett ST system på min hoj och är mycket nöjd. 125$ är svinbilligt, det ST systemet jag har tittat på ska de har 700-800$ för...

Loud Pipes Save Lives?

Coolt..jo helsystemen verkar generellt bli j-vligt mycket dyrare.

Har nu snackat med polisen iaf. Mer eller mindre lönlöst att göra en anmälning eftersom jag inte tog reg.numret. Inte ens om jag tagit
numret hade det varit enkelt att följa upp....det var mörkt och jag såg
inte riktigt hur han som körde såg ut. Bara att bita i det sura äpplet
och stapla vidare i livet :tummenupp

Deras kommentar när jag påtalade polisens agerande, den som kom förbi, var att "ja...så är det ibland". Jag hade förstått om han hade sjukt j-vla bråttom till Norrtälje...men den här polisen satt ju mer eller mindre med både kaffe och donut i bilen.

Och JA...LOUD PIPES SAVE LIFES!! Kanske t.o.m. LOUD BRAKES SAVE LIFES...mina tokisar har en tendens att skrika när det är kallt och blött. :hihi

War-psycho skrev:
2205415 I Norrtälje ??

Visst, men då kan man ingripa, och lämna över till en annan patrull.
Man lämnar bara inte pågående "brott" sådär.

Det lär ju knappast varit akut till Norrtälje (från Nynäsvägen), för då hade han knappast stannat överhuvudtaget.
Så lite spelrum borde det ha funnits.

Antagligen... :hihi

Jag skulle iallafall stannat. Är klar polis nästa vår så jag får väl försöka rädda polisens anseende då :tummenupp

MaScoot skrev:
2206320...
Har nu snackat med polisen iaf. Mer eller mindre lönlöst att göra en anmälning eftersom jag inte tog reg.numret. Inte ens om jag tagit
numret hade det varit enkelt att följa upp....det var mörkt och jag såg
inte riktigt hur han som körde såg ut. Bara att bita i det sura äpplet
och stapla vidare i livet :tummenupp

Deras kommentar när jag påtalade polisens agerande, den som kom förbi, var att "ja...så är det ibland". Jag hade förstått om han hade sjukt j-vla bråttom till Norrtälje...men den här polisen satt ju mer eller mindre med både kaffe och donut i bilen....
Hade de sett dig dra på för att följa efter bilen så hade de säkert haft tid att jaga dig :gnissla

//\//\

MaScoot skrev:
2205877

Läs mer HÄR om du är intresserad.

Aha, tack!

Nova skrev:
2206540 hehe det är en gammal bild hmmmmm :rolleyes:

Vet mycket bättre nu :tungan

Ha! det var säkert gashäng :rolleyes:
Då kan man köra med den när man blir stoppad alltså?

Mojje skrev:
2206467 Hade de sett dig dra på för att följa efter bilen så hade de säkert haft tid att jaga dig :gnissla

//\//\
Jo, så var det när jag arbetade på snuten (ej som polis).

När dom ropade ut lägenhetsbråk, så ville dom inte komma, för dom skulle sluta snart (om 50min), och ville inte riskera pappersarbete påövertid.
(Man får väl hoppas att kärringen överlevde till nästa skift börjat.)

Men när det ropades ut ett efterföljande (biljakt), så kom glada svar från hela länet att dom ville vara med. T.o.m. en i Södertälje som ropade, trots att detta var i Stockholm.
(Nej, det var inga bankrånare dom jagade, utan bara en stulen bil.)

Tycker det säger allt.

Kolla artikeln här nedan, den stämmer faktiskt ganska bra numer.

Bifogat

• Snutprioritering.jpg
    Snutprioritering.jpg
    81.4 KB · Visningar: 55
War-psycho skrev:
2206800 Jo, så var det när jag arbetade på snuten (ej som polis).

När dom ropade ut lägenhetsbråk, så ville dom inte komma, för dom skulle sluta snart (om 50min), och ville inte riskera pappersarbete påövertid.
(Man får väl hoppas att kärringen överlevde till nästa skift börjat.)

Men när det ropades ut ett efterföljande (biljakt), så kom glada svar från hela länet att dom ville vara med. T.o.m. en i Södertälje som ropade, trots att detta var i Stockholm.
(Nej, det var inga bankrånare dom jagade, utan bara en stulen bil.)

Tycker det säger allt.

Kolla artikeln här nedan, den stämmer faktiskt ganska bra numer.

Det där låter skrämmande faktiskt. Så långt ifrån den verklighet inom polisen jag känner till. Tyvärr finns det ju rötägg inom alla yrkeskårer. Hur jobbade du inom polisen?

för övrigt är det ju så att polisen i bilen själv inte bestämmer vad han ska göra om det inte anses som VÄLDIGT akut. han blir ju tilldelad jobb av komunikationscentralen och åker dit dom säger :(
Antagligen hade han ett ärende men surt att det ska behöva vara så :(

och till biljävlen. jag röstar för att vi skrapar fram regnumret nånstans och åker och nitar den fittan!

Nova skrev:
2206882 Det där låter skrämmande faktiskt. Så långt ifrån den verklighet inom polisen jag känner till. Tyvärr finns det ju rötägg inom alla yrkeskårer.
Så där brukar det alltid låta.

Största problemet är inte rötäggen, utan att alla andra skyddar rötäggen, istället för att rensa ut dom.
Kårandan är viktigare än en professionell yrkeskår/kollegor.

Blir så trött på snacket om rötägg.
Anser man att vissa av sina kollegor är "rötägg", så ska man också ge fan i att skydda dom, när dom gör sina övertramp/misstag.
Så länge man hellre skyddar en kollega i ur & skur oavsett hur fel han än har, istället för att stå på rättvisans sida, så lär inte förtroendet för svensk polis öka heller.

Träffade en gammal arbetskamrat/polis idag, en trafikare som jag jobbat en hel del med.
Schysst snubbe, om alla poliser var som trafik-killarna på distriktet jag arbetade på, så skulle polisen fungera mycket bättre idag.
Sansade killar, som arbetar mycket professionellt.
Trevliga dessutom, och skapar sällan rubriker för t.ex. batongangrepp på medborgarna.
(Kan lova att dom skulle löst situationen med gamlingen på bensinmacken mycket bättre.)

War-psycho skrev:
2207033 Så där brukar det alltid låta.

Största problemet är inte rötäggen, utan att alla andra skyddar rötäggen, istället för att rensa ut dom.
Kårandan är viktigare än en professionell yrkeskår/kollegor.

Blir så trött på snacket om rötägg.
Anser man att vissa av sina kollegor är "rötägg", så ska man också ge fan i att skydda dom, när dom gör sina övertramp/misstag.
Så länge man hellre skyddar en kollega i ur & skur oavsett hur fel han än har, istället för att stå på rättvisans sida, så lär inte förtroendet för svensk polis öka heller.

Träffade en gammal arbetskamrat/polis idag, en trafikare som jag jobbat en hel del med.
Schysst snubbe, om alla poliser var som trafik-killarna på distriktet jag arbetade på, så skulle polisen fungera mycket bättre idag.
Sansade killar, som arbetar mycket professionellt.
Trevliga dessutom, och skapar sällan rubriker för t.ex. batongangrepp på medborgarna.
(Kan lova att dom skulle löst situationen med gamlingen på bensinmacken mycket bättre.)

Vet du hela historien bakom bensinmackshändelsen? Antar inte det. Trafikare ger jag inte mycket för. De kanske är bra på att mäta bilars hastighet och det är väl det enda då. Trafikpoliser är inte vettigare än andra poliser.

Nova skrev:
2207047 Vet du hela historien bakom bensinmackshändelsen? Antar inte det. Trafikare ger jag inte mycket för. De kanske är bra på att mäta bilars hastighet och det är väl det enda då. Trafikpoliser är inte vettigare än andra poliser.
1, Jag är hyfsat insatt i den historen, ja.
(Anta inte så mycket om du ska bli polis. Även poliser har fel ibland, och du blir inte undantagen från felbedömningar/misstag bara för att du blir polis..)

2, Du talar från din vida erfarenhet, antar jag ? :va

Tips: Verkligheten ser inte riktigt ut som på polishögskolan ska du veta.

Men du kommer förstå vad jag menar när du arbetat några år, och sett hur saker å ting fungerar på distrikten.
Då kommer du ändra uppfattning om de olika grupperna inom kåren.

Last edited:
War-psycho skrev:
2207070 1, Jag är hyfsat insatt i den histioren, ja.

Men du kommer förstå vad jag menar när du arbetat några år, och sett hur saker å ting fungerar på distrikten.

Hyffsat insatt. Ja det var ju en bra formulering :Bugar Inte speciellt insatt med andra ord.

Nej jag talar inte från min vida erfarenhet men jag är trots allt 28 och jag har trots min ålder haft mycket kontakt med polisen i många ärenden (aldrig på fel sida) Talar du från din vida erfarenhet då eller? Du pratar som om du varit polis i många år men är inte ens det. :va Tur att du är så insatt då så att du vet hur verkligheten ser ut.

War-psycho skrev:
2207070 1, Jag är hyfsat insatt i den historen, ja.
(Anta inte så mycket om du ska bli polis. Även poliser har fel ibland, och du blir inte undantagen från felbedömningar/misstag bara för att du blir polis..)

Då kommer du ändra uppfattning om de olika grupperna inom kåren.

Du talar som om du känner hela poliskåren men du har enbart jobbat vid sidan av polisen o drar slutsatsen att du vet hur hela kåren jobbar. Det är bara att gratulera :banana

Nova skrev:
2207080 Hyffsat insatt. Ja det var ju en bra formulering :Bugar Inte speciellt insatt med andra ord.

Nej jag talar inte från min vida erfarenhet men jag är trots allt 28 och jag har trots min ålder haft mycket kontakt med polisen i många ärenden (aldrig på fel sida) Talar du från din vida erfarenhet då eller? Du pratar som om du varit polis i många år men är inte ens det. :va Tur att du är så insatt då så att du vet hur verkligheten ser ut.

Du talar som om du känner hela poliskåren men du har enbart jobbat vid sidan av polisen o drar slutsatsen att du vet hur hela kåren jobbar. Det är bara att gratulera :banana
Ojojo... vilken inskränkt syn... Du lär ju bli en bra polis.

Ska du snacka skit om mina erfarenheter, och mina kunskaper ?
Du vet väl inget om vad jag har för erfarenheter, eller kunskaper ?
(Du vet bättre om vilka kunskaper jag har, än jag själv ?)

Skillnaden mellan dig & mig, (förutom att jag är faktiskt äldre än dig, vad det nu spelar för roll), är att jag har erfarenheten av att arbetat på polismyndigheten flera år.
Och arbetat med poliser väldigt mycket.

Men bara för jag råkar spräcka din illusion om ditt framtida yrke, och berättar saker du inte gillar att höra, så börjar du försöka "trasha" mig istället.
Som sagt... med den attityden, så lär du hamna till dom s.k. rötäggen inom kåren.

Last edited:
Hörru snuten, du får nog komma med riktigt bra formuleringar om du skall få gehör här...Oftast är kaxig inställning riktigt fetsist, och lyssna på medmänniskorna (oss) guld! Försök att minnas bilden på dig på bakslangen även när du fått batongen!!!! Det var kul för dig då, och för andra är det det som är kul nu! Och de flesta här har haft egen erfarenhet av, eller känner väl till vad dina arbetskamrater tycker om hojåkande...speciellt på ett hjul... :hihi
Ödmjukhet grabben!!!

War-psycho skrev:
2207176 Ojojo... vilken inskränkt syn... Du lär ju bli en bra polis.

Ska du snacka skit om mina erfarenheter, och mina kunskaper ?
Du vet väl inget om vad jag har för erfarenheter, eller kunskaper ?
(Du vet bättre om vilka kunskaper jag har, än jag själv ?)

Skillnaden mellan dig & mig, (förutom att jag är faktiskt äldre än dig, vad det nu spelar för roll), är att jag har erfarenheten av att arbetat på polismyndigheten flera år.
Och arbetat med poliser väldigt mycket.

Men bara för jag råkar spräcka din illusion om ditt framtida yrke, och berättar saker du inte gillar att höra, så börjar du försöka "trasha" mig istället.
Som sagt... med den attityden, så lär du hamna till dom s.k. rötäggen inom kåren.

Nej jag "trashade" dig aldrig och jag vet självklart att alla poliser inte är några änglar så nån illusion har jag inte om yrket.

Snackar definitivt inte skit om dina kunskaper. Ödmjukare än så är jag definitivt. Det jag hakade upp mig på var att du skickade hela poliskåren i papperskorgen rakt av. Det är det jag inte kan hålla med om. Har många exempel på människor inom polisen utanför trafikavdelningen som är väldigt ödmjuka och sköter sitt jobb ypperligt. Det är poliser som arbetar inom ordningen,näpo till folk inom Piketen och nationella insatsstyrkan. Sen kan jag hålla med om att mitt inlägg lät lite "smutskastning" och barnsligt men det var inte avsikten.

Jag är ändå nyfiken på hur du jobbat vid sidan av polisen? Väktare?

125Newbee skrev:
2207280 Hörru snuten, du får nog komma med riktigt bra formuleringar om du skall få gehör här...Oftast är kaxig inställning riktigt fetsist, och lyssna på medmänniskorna (oss) guld! Försök att minnas bilden på dig på bakslangen även när du fått batongen!!!! Det var kul för dig då, och för andra är det det som är kul nu! Och de flesta här har haft egen erfarenhet av, eller känner väl till vad dina arbetskamrater tycker om hojåkande...speciellt på ett hjul... :hihi
Ödmjukhet grabben!!!

Mycket sanning där faktiskt. Man kommer långt med att lyssna och att ha empati osv. Alla blir inte vilda batongviftare :) Självklart kommer jag minnas bilden med mig på slangen :tummenupp Handlar ju lite om var man kör på slangen också. enskild väg utan en bil i närheten är väl ok :yoparty

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra