1, Det gjorde jag inte alls, jag sa bara att i princip alla poliser skyddar "rötäggen", hellre än att rensa ut dom.Nova skrev:22073151, Det jag hakade upp mig på var att du skickade hela poliskåren i papperskorgen rakt av.
2, Jag är ändå nyfiken på hur du jobbat vid sidan av polisen? Väktare?
Vilket gör problemet större, än att bara skylla på enstaka rötägg.
Sen berättade jag att trafikpolisen på mitt distrikt är mycket mer professionella, jämfört med dom flesta andra poliser.
Att du inte köpte det, var för att det spräckte din bild om saker å ting.
Då försökte du föringa mina kunskaper och erfarenheter istället för att vara ödmjuk och förstå att det finns folk som kanske vet bättre än du om vissa saker.
(Känns som du kommer passa bra in i kårandementaliteten: "Inge fel på poliser, de som säger det är dumma.")
Det var en ung polis som enbart varit i tjänst mindre än 2 veckor som slog på gubben på macken.
Han hade väl samma attityd som du, vilket skapade en onödig konflikt.
Vilket i sin tur "tvingade" hans äldre kollaga att bistå honom, även om det hade kunnat undvikas med lite mer professionellt agerande.
Men prestige är viktigt för speciellt de nybakade poliserna, vilket ofta skapar massa såna där onödiga incidenter.
Samma prestige, som får dig att slå bakut när någon säger något du inte gillar om ditt blivande yrke (drömyrke?)
2, Nånting du får lära dig när du kommer ut i verkligheten, är att det inte enbart är poliser som arbetar inom polismyndigheten.
(Väktare ??