2452043 jahopp. så idag så fick man säga farväl till sin första och väldigt älskade hojj
vet inte riktigt var jag ska börja tänkte bara skriva av mig lite.. kan väl skriva en något mer personlig variant av skadeanmällan lappen...
jag kommer i höger körfil och ska rakt över en rondell. tar vänstra filen i rondellen, och när jag kommer förbi första avfarten blinkar jag höger. ser då en röd bil i höger körfält i avfarten till höger. jag svänger av mot höger när jag är på plats i rondellen men märker då att röda bilen kör ut med........ här gör jag ett stort mistag och slänger inte över hojjen till vänster utan hoppas att bilen ska rakt till höger och försöker placera mig så långt till vänster som möjligt mot den vägen ifall den skulle slinka förbi... men då kör hon in i min ljuddämpare och så ligger man där i rondellen, hojjen är för tung och läcker bensin/olja så går inte lyfta och man ringer efter polis och bärgare...
och det var knappast i höga hastigheter säkert i max 20km/h förmodligen lägre.... blev så in i helvete förbannad sekunden efter jag kände smällen i bakdelen. for upp och gestekulerade villt av ilska... jag klarade mig med lätta skrubb sår på knät dock..
ja vet inte vart jag tänkte komma med detta.. först när hon for ut så säger hon att hon inte såg mig men det ändrade hon snabbt på senare och hävdade att hon såg mig men antog att jag skulle till vänster och inte såg mitt körtecken åt höger.. självklart halvförsäkring på min hojj med..
hade precis fått tillbaka körlusten och var skit kul att köra senaste dagarna och prognoserat stora solar de kommande med så blir man av med hojjen.. fattig student som man är vet man inte alls hur det hela ska gå nu heller...
whell whell nu har jag skrivit av mig i alla fall. men till alla hojbröder (och systrar) där ute sluta aldrig tänka att alla bilister är som älgar för milisekunden du tror de är något annat ja då verkar de köra ner en direkt...