påkörd...hehe

Fredde954RR

Drive it like you stole it!
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Gixxer1000R K3
faan belv påkörd igår! kom o åkte straxt innan en rondell i tätbebyggt omr låg 2 bilar framför tänkte att ja klipper den ena innan rondellen,precis när ja låg jämnsides så börjar puckot blinka o svänga vänster,vet ifan va han skulle göra för det är bara enfiligt, :va iallafall så han körde rätt in i mitt ben+ hoj,, bara small te :fatta! höll mig på hjulen o stanna o fråga va faan han höll på me :huvet han bara gapa o skrek o undra hur de va me mig,kom en jävla massa bilar o vi stod mitt i vägen så ja sa te honom att vi skulle flytta,visst sen stanna vi o han höll fortfarande på o fråga hur de va me mig,de e lugnt sa jamhur e de me hojen då sa han så vi kolla va typ lack ifrån hans bil längs hela sidan,systemet o allt,sen kolla vi bilen framskärm o förar dörr va upprepade av fotpinnarna o dyl... sen bara kläckte han hur sig,,, jo jag är ju POLIS om det kan va till nån nytta!!? :3freak ja tänkte de shit.. 30 väg,omkörning innan övergångsställe mm.. jaha sa ja,... oops.. men jo det är ju helt upp till dig om du vill att vi ska anmäla det här t försb.. ja kan ju säga att ja kört in i en stolpe elr nåt dom skiter i vilket på stationen :confused: sa han!! ha körde en civilbil o va i tjänst!! så kolla vi skadorna på hojen o det va bara färg gick o få bort allt!! så då sa ja de att visst vi skiter ide,e ju bara massa papper o skit o fylla i, okidki sa han!så ja tog hans nr t polisen om ja skulle ångra mig!sendrog ja! g,hade ju inte riktigt rent mjöl i påsen..hehe ibland har man tur i oturen!! :tomten

Thermal skrev:
2208559 Full eller bristfällig skolgång? :va Orkade ärligt talat bara läsa hälften.

Jag tror det finns en översättningsfunktion som man kan ladda ner från Lunarstorm :D

förstod inte heller ett skit :3freak

Hade inga större problem att förstå..

Är förvånad över hur snuten agerade. Han visste kanske med sig att lite av ansvaret låg på hans sida även om det var 30-väg och nära övergånsställe?

Jag förstod också, tror jag :hihi !

Verkar väldigt dummt att skriva det där av dig på sporthoj.com faktiskt. Han begår väll tjänstefel eller? :3freak

Eller så visste han att det var hans fel, så han sa att han var polis för att skrämma dig och gav dig sedan falskt nummer. :tungan

Fredde954RR skrev:
2208552 faan belv påkörd igår! kom o åkte straxt innan en rondell i tätbebyggt omr låg 2 bilar framför tänkte att ja klipper den ena innan rondellen,precis när ja låg jämnsides så börjar puckot blinka o svänga vänster,vet ifan va han skulle göra för det är bara enfiligt, :va iallafall så han körde rätt in i mitt ben+ hoj,, bara small te :fatta! höll mig på hjulen o stanna o fråga va faan han höll på me :huvet han bara gapa o skrek o undra hur de va me mig,kom en jävla massa bilar o vi stod mitt i vägen så ja sa te honom att vi skulle flytta,visst sen stanna vi o han höll fortfarande på o fråga hur de va me mig,de e lugnt sa jamhur e de me hojen då sa han så vi kolla va typ lack ifrån hans bil längs hela sidan,systemet o allt,sen kolla vi bilen framskärm o förar dörr va upprepade av fotpinnarna o dyl... sen bara kläckte han hur sig,,, jo jag är ju POLIS om det kan va till nån nytta!!? :3freak ja tänkte de shit.. 30 väg,omkörning innan övergångsställe mm.. jaha sa ja,... oops.. men jo det är ju helt upp till dig om du vill att vi ska anmäla det här t försb.. ja kan ju säga att ja kört in i en stolpe elr nåt dom skiter i vilket på stationen :confused: sa han!! ha körde en civilbil o va i tjänst!! så kolla vi skadorna på hojen o det va bara färg gick o få bort allt!! så då sa ja de att visst vi skiter ide,e ju bara massa papper o skit o fylla i, okidki sa han!så ja tog hans nr t polisen om ja skulle ångra mig!sendrog ja! g,hade ju inte riktigt rent mjöl i påsen..hehe ibland har man tur i oturen!! :tomten

Vad har hänt med svenska språket?

Är det enfiligt så undrar jag om han verkligen har ansvaret, det handlade ju inte om ett filbyte?
Skönt att det gick så bra i alla fall!

Visade "polisen" någon polislegitimation? Och poliser i civilbilar brukar väl ha uniform på sig, om de inte är lediga eller spanar på något speciellt?
Visade han något som tydde på att han verkligen va en polis, och inte bara nån som ville komma därifrån snabbt utan att behöva tjaffsa?

spelar det nån roll? hojen blev ju inte skadad, den enda skadan som jag tolkar det var ju på bilen..

Thermal skrev:
2208559 Full eller bristfällig skolgång? :va Orkade ärligt talat bara läsa hälften.

_basse_ skrev:
2208579 Jag tror det finns en översättningsfunktion som man kan ladda ner från Lunarstorm :D

förstod inte heller ett skit :3freak

nilzz skrev:
2208594 Vad har hänt med svenska språket?

Men va fan, skit i hur han stavar.
Man fattar ju ändå vad han vill ha ut.
Har ni inget annat att göra på detta forum än att klaga på
hur folket skriver så stick.

Last edited:
Rolig historia!
Han var nog knappast trafikpolis i alla fall. Du hade nog feteåkt på det om försäkringsbolagen skulle kolla upp det. Var glad att du inte kom om och gasade på efter det för då kanske han hade stoppat dig =)

[Mulle] skrev:
2208786 Men va fan, skit i hur han stavar.
Man fattar ju ändå vad han vill ha ut.
Har ni inget annat att göra på detta forum än att klaga på
hur folket skriver så stick.

Skulle du bestämma det eller är det en frivillig uppmaning?

HanneZ skrev:
2208808 Skulle du bestämma det eller är det en frivillig uppmaning?

Det är väll bara en uppmaning, visst vissa gillar att mobbas o traka ner andra på deras stavning m.m. Jag tycker det är en jävligt dålig och barnslig stil. Är det hans fel att han e dålig på att stava?, vissa har lättare för vissa saker vissa har svårare.

Visst sparka på de som ligger ner m.m

Lam-Kaka skrev:
2208915 Det är väll bara en uppmaning, visst vissa gillar att mobbas o traka ner andra på deras stavning m.m. Jag tycker det är en jävligt dålig och barnslig stil. Är det hans fel att han e dålig på att stava?, vissa har lättare för vissa saker vissa har svårare.

Ofta kan man dra paralleller mellan stavning och andra betéenden...

Fredde954RR skrev:
2208552 faan belv påkörd igår!

Ajaj - men du hade grym tur! Både du och hoj klarade sig fint. Polis eller ej så var snubben schysst som inte anmälde dig. Hade kunnat bli dyrt.

Förstår att du är upprörd men ett tips är ju en stavningskontroll innan du postar... :tummenupp

Lam-Kaka skrev:
2208915 Det är väll bara en uppmaning, visst vissa gillar att mobbas o traka ner andra på deras stavning m.m. Jag tycker det är en jävligt dålig och barnslig stil. Är det hans fel att han e dålig på att stava?, vissa har lättare för vissa saker vissa har svårare.

Normalt sett skiter jag fullständigt hur folk stavar, särskriver osv, men någonstans får man dra gränsen. Dyslexi då? skriker de som satt längst bak i klassen och gjorde annat på lektionerna. Textmassan ovan har ingenting med dyslexi att göra, bara ren slöhet. Såvitt jag vet så är det här ett textbaserat forum och då tycker jag att man åtminstone kan göra ett försök att gå igenom det värsta innan man postar, allt för klarhetens skull.

On topic: Var glad att du kom så lindrigt undan, bara att tacka och ta emot.

nattmackan skrev:
2208597 å du kör en gul triple :va

Och det har med saken att göra vad?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back